שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הודיע היום (ראשון) כי החליט לא להשתתף בטקס יום הזיכרון בקרית גת. לעומתו, השר מאיר פרוש יגיע בתור חבר הממשלה לטקס שיתקיים במועצה האזורית חורפיש שבצפון הארץ. גם ח"כ יעקב טסלר ביטל את הגעתו.

מוקדם יותר הבוקר, עיתון 'המודיע' המזוהה עם חסידות גור פרסם מאמר מערכת על סוגיית הגעת הפוליטיקאים לבתי העלמין ביום הזיכרון והתנגדותן של חלק מהמשפחות השכולות, והציע כי "אולי כדאי שהנציגים החרדים יבקשו לשלוח נציגים אחרים לבתי העלמין במקומם. אין טעם ללכת אל מקום שדוחים אותנו משם".

לקראת יום זיכרון מתוח, במשטרה מבהירים: "לא יתעמתו עם המשפחות השכולות"
להתאחד ולכבד את בתי העלמין | הרמטכ"ל הלוי בטור מיוחד ליום הזיכרון

מיצג המשפחות השכולות בהפגנה לפני יום הזיכרון (רויטרס)

במאמר נכתב: "על הפרק עומד נושא ההתססה נגד הנציגים החרדיים, לבל יבואו ביום הזיכרון לבתי העלמין הצבאיים. הטיעון: הם לא משרתים בצבא, לא רוצים אותם ושלא יבואו. נשמעו קריאות גם נגד פוליטיקאים בכלל שלא יבואו, אבל מול הקריאות האלו היו מי שיצאו חוצץ. על הקריאות נגד החרדים - דממו המגיבים". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"העובדה שנציגים חרדים הנושאים בתפקידים בכנסת או בממשלה הגיעו בכל השניים אל בתי העלמין, נבעה מהרצון לכבד את הנופלים ולייקר את המשפחות שקורבנם היה גדול. איש מהנציגים לא בא רשמית על בסיס אישי, כי אם מתוקף התפקיד המחייב והמעמד המתבקש; וככל שזה היה כך - היה לזה טעם". 

המאמר הדגיש: "בהפקרות השוררת כיום בחוצות ערי ארץ-ישראל, עשוי להיווצר מצב שדווקא הרצון לכבד את הנופלים ולייקר את בני משפחותיהם - עשוי להפוך למעמד של ביזוי, צעקות וגידופים שבוודאי לא יוסיפו כבוד.  אמנם, "הכל לפי המבייש והמתבייש", ואין חשש שמי מהנציגים החרדיים ייעלב, אבל למשפחות עשוי הדבר להכאיב. מנקודת מבטם, עשויים הם לחשוב שיקירם נפגע".

"דומה, שאין הצר שווה בנזק. יתכן שנכון יותר יהיה שהנציגים החרדים מיוזמתם יפנו אל הממונים על הטקסים ויבקשו מהם לשלוח השנה אל בתי העלמין נציגים אחרים במקומם. אין טעם ללכת אל מקום שדוחים אותנו משם. דרכי ההנצחה והזיכרון הנקוטים במחננו יכולים להתקיים גם בלא נוכחות רשמית בטקס".