ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את השתתפותו באירוע לכבוד יום העצמאות ה-75 של ישראל בחסות הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) שייערך הערב (ראשון) בירושלים. זאת, ככל הנראה, בשל הפגנות הענק המתוכננות בתוך ומחוץ למרכז הכנסים אקספו תל אביב בו ייערך האירוע.

עשרות מפגינים מחו מול מצודת זאב בתל אביב בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו שהה במקום (צילום: מחאת קפלן)

מהמארגנים נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ​​לנו שהוא לא יכול להופיע באירוע הערב בחסות הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), הסוכנות היהודית לישראל, קרן היסוד וההסתדרות הציונית העולמית החוגגת את 75 השנים האחרונות ההשקעה והתמיכה של הקהילות שלנו בצמיחתה ובפיתוחה של מדינת ישראל". 

"אנו מודים לראש הממשלה נתניהו על הודעת הידידות שלו בין הקהילות שלנו והכרתו בתפקיד החשוב שמילאה יהדות צפון אמריקה בבניית מדינת ישראל ובפיתוחה. אנו מצפים לשמוע מהנשיא יצחק הרצוג הערב ומאחלים לו המשך הצלחה במדינה. קידום הסכם פשרה על רפורמות שיפוטיות שיהיה מקובל על הרוב הרחב של הישראלים ויחזק את המוסדות הדמוקרטיים של ישראל", נכתב עוד.

כאמור, אלפי מפגינים תכננו להקיף הערב את אקספו תל אביב בו צפוי להתקיים הכנס. נשיא ומנכ"ל JFNA אריק פינגרהוט אמר ל"ג'רוזלם פוסט" בשבוע שעבר כי הוא "לא מפחד" מההפגנות המתוכננות לפני ובמהלך נאום נתניהו שכעת בוטל.

"ברור שאנחנו מקווים שהאנשים שמגיעים להפגין יבינו שהאירוע שהם מפגינים הוא אירוע שמתקיים על ידי ארגון שכל כך מסור לעתיד ישראל ומעורב כל כך עמוק בכל מה שקרה במדינת ישראל ב-100 השנים האחרונות, עוד לפני הקמת המדינה", אמר.