סגן השר יעקב טסלר ביטל היום (ראשון) את השתתפותו בטקס שיתקיים בבאר טוביה ביום הזיכרון הקרוב. הביטול מגיע לאחר שמוקדם יותר,  הופצה עצומה שעליה חתמו מעל ל-1,000 אנשים, שקראה למשרד הביטחון לבטל את הגעתו

ח"כ צביקה פוגל לא יגיע לבית העלמין ביום הזיכרון: "כבוד הנופלים חשוב מכבודי"
שמחה רוטמן: "תמיד היו אנשים שהפכו את השכול לכלי נשק פוליטי"

1,259 אנשים חתמו על העצומה עד לשעות הבוקר. "אנו מבקשים שלא להוסיף צער וכאב למשפחות השכולות ולקהילה הציונית, העובדת, שתורמת למדינה ולצבא בכל מהותה ובכל מאודה. במידה ולא תשמע בקשתינו, נאלץ למצוא דרכים חלופיות לחסוך מאיתנו את הצער והכאב הכרוכים בהגעתו. אנא חסכו מראש את בזיון המעמד", נכתב.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד הוסיפו: "אנו מבקשים שלא להוסיף צער וכאב למשפחות השכולות ולקהילה הציונית, העובדת, שתורמת למדינה ולצבא בכל מהותה ובכל מאודה. במידה ולא תשמע בקשתינו, נאלץ למצוא דרכים חלופיות לחסוך מאיתנו את הצער והכאב הכרוכים בהגעתו. אנא חסכו מראש את בזיון המעמד".

ברק צור, אח שכול ותושב באר טוביה סיפר ל"מעריב" בעקבות העצומה: "אח שלי איתמר צור ז"ל נהרג במלחמת לבנון השנייה. לא מדובר פה על המהפכה המשפטית, דיקטטורה או פוליטיקה. מדובר פה על איש שמעולם לא טרם את חלקו ולא סחב אלונקה".

עוד הוסיף כי "אנחנו בצורה מאוד פשוטה, באים ואומרים - עקרונות האיש והאידיאולוגיה שלו שונה מהערכים שגדלנו עליהם ואנחנו רוצים שהוא לא יגיע. אין לנו בעיה לקבל כל אחד אחר מימין או משמאל, בתנאי שהוא שירת בצבא. אין לנו שום בעיה גם אם ביבי היה מגיע. הדיון הוא לא פוליטי אלא ערכי. אנו מרכזים מאמצים בימים קשים גם ככה כדי לדאוג שהוא לא יגיע. במידה והוא יגיע, בסוף יהיו לכך השלכות אם רוצים לעשות פילוג. זה לא יעבור בקלות".

חלק מהמוחים טענו כי טסלר לא הצטלם עם דגל ישראל בהשבעת הכנסת האחרונה, אך מדובר בטענה לא מדויקת - טסלר סירב תחילה להצטלם עקב אי הבנה, אך כעבור זמן קצר חזר והצטלם.

סגן השר טסלר סירב להתיחס לנושא. בלשכתו הגיבו: "מדובר בשקר גס שהופרך שוב ושוב נוכח העובדה הברורה שטסלר הסכים ואף הצטלם עם דגל ישראל בכבוד הראוי".