עדכונים חיים

"תפסיקו לפחד": המונים הפגינו בירושלים בעד הרפורמה המשפטית

על פי ההערכות, מעל 150 אלף איש הפגינו מול רחבת הכנסת תחת הכותרת "העם דורש רפורמה משפטית". בהפגנה השתתפו שרים, חברי כנסת, רבנים, ואישי ציבור

המחאה בעד הרפורמה המשפטית המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: פלאש 90)

מעל 150 אלף איש הפגינו הערב (חמישי) מול רחבת הכנסת בירושלים בעד הרפורמה המשפטית תחת הכותרת "העם דורש רפורמה משפטית". בהפגנה השתתפו השרים בצלאל סמוטריץ', ישראל כ"ץ, יריב לוין, ח"כ שמחה רוטמן ועוד עשרות שרים, חברי כנסת, רבנים, ואישי ציבור. 

השיחות בבית הנשיא: פסימיות בקרב הצוותים באשר להשגת הסכמות
נתניהו: "גם בצד שלי יש הכרה שההצעה המקורית של הרפורמה לא תתרחש"

המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: תנועת רגבים)המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: תנועת רגבים)

מארגני ההפגנה, ח"כ אביחי בוארון וברל'ה קרומבי, העומד בראש "יוזמת תקומה 2023", יחד עם שורה ארוכה של ארגוני ימין ופעילי חברה אזרחית החלו לפני מספר שבועות בהכנות לקראת המפגן הענק הערב , תחת הדרישה מהממשלה ומהקואליציה להעביר את הרפורמה המשפטית במושב הכנסת הקרוב.

לדברי בוארון, "מחנה שלם לא יכול לחיות עם הידיעה שהוא שווה פחות. אם לא תהיה רפורמה זה אומר שהפתק שלנו בקלפי לא שווה. אנחנו רוב בקלפי, אבל אנחנו לא באמת יכולים לנהל את המדינה. המציאות הזו חייבת להשתנות. גם למחנה הלאומי מותר שתהיה לו מניה בניהול ענייני המדינה. נמאס לנו להיות סוג ב'".

"נמאס לנו שכל החלטה שהממשלה מקבלת והיא לטובת החיילים או המתנחלים או תושבי דרום תל אביב, בג"ץ הוא זה שיחליט אם ההחלטה סבירה או לא ובדרך יפסול אותה או את החוק שמיטיב עם האוכלוסיות הללו", הוסיף, "אנחנו לא נעצור את המחאות ורק נרים אותם עד לעצרת המיליון שבה נבהיר לנשיא, לבית המשפט ולאופוזיציה - לא עוד! אחרי 75 שנה להקמת מדינת ישראל, עם ישראל יצא לחירות וישראל תצא לדרך חדשה. הגיע הזמן".

דודי אמסלם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

דודי אמסלם: "יש צורך ברפורמה - כדי שנממש את הכוח שהעם נתן לנו בבחירות"

השר דודי אמסלם בהפגנה: "מדינת ישראל כיום היא לא דמוקרטיה אמיתית. יש אליטה של אלפי בני אדם שהם מנהלים הלכה למעשה את המדינה. זו פעם ראשונה שאנחנו רוצים לשלוט ולכן יש צורך ברפורמה - כדי שנממש את הכוח שהעם נתן לנו בבחירות"

מעריב אונליין
איתמר בן גביר צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בן גביר: "אסור לנו להיכנע, צריך ללכת עם האמת שלנו"

 השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהפגנה: "אותם מארגנים – כמו אהוד ברק – לא אכפת להם רק מהרפורמה, אכפת להם שהימין בשלטון. הם לא השלימו שניצחנו בבחירות הם לא מוכנים לקבל את זה,  הם יעשו הכל כדי לקלקל ולפגוע במדינת ישראל. שבוע אחר כך הם כבר התחילו לצאת נגד המשמר הלאומי. אתם מבינים? מה שאמור להיות בקונצנזוס, מאות לוחמים בנגב, בגליל, בלוד, ברמלה, משמר שיילחם במשפחות הפשע,  מה שאמור לשמור על הילדים שלנו – הם יצאו נגד זה".

אנה ברסקי
שמחה רוטמן צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ח"כ רוטמן: "אנחנו עומדים בפני הזדמנות בלתי חוזרת"

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן בהפגנה: "בחודשים האחרונים שמענו כולנו כל כך הרבה שקרים. וכולנו באנו לכאן כדי לשמוע וכדי להשמיע מעט אמת. שתהיה בגדר מעט מן האור שדוחה הרבה מן החושך. יש כאלה שצועקים - דמוקרטיה, אבל שוכחים מהי דמוקרטיה".

בהמשך אמר כי "כששר פועל על פי שיקול הדעת שהעניק לו החוק ונושא באחריות אל מול הציבור זו דמוקרטיה. כשיועץ משפטי שאיש לא בחר ואיש לא יכול לפטר מחליט מה ראוי ומה סביר בלי שום אחריות - זו לא דמוקרטיה. למנות שופטים באמצעות נבחרי הציבור, בהליך פתוח ושקוף, זה דמוקרטיה. כששופטים יושבים בחדר חשוך ועושים דילים על מינויים של קרובי משפחה ומתמחים בשיטת חבר מביא חבר שמביא בן דוד. זו לא דמוקרטיה".

"מעל 2 מיליון איש שהצביעו למחנה הלאומי בשביל תיקון מערכת המשפט. זו דמוקרטיה. קבוצה קטנה ורעשנית ששולטת במוקדי כח. זו לא דמוקרטיה. והמיליונים שהצביעו למפלגות המחנה הלאומי כדי שהנציגים שלהם ימשלו. הם צעקו 'משילות!' והם רצו דמוקרטיה. לא בשביל שיהיו לשכות וכיבודים. לא בשביל שהשרים יהיו חותמת גומי להחלטות בג"ץ והיועצת המשפטית לממשלה אלא כדי שתקום ממשלה שתיישם מדיניות ימין בכלכלה, בביטחון ומעל הכל במערכת המשפט", הוסיף.





אנה ברסקי
יריב לוין צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

לוין: "אני מתמודד עם התקפות פרועות והשמצות - זה רק מחזק אותי"

שר המשפטים יריב לוין: "הערב הזה של זעקה ותקווה גדולה. למעלה מ-2 מיליון ישראלים לפני כחצי שנה והצביעו במשאל העם האמיתי - הבחירות. הם הצביעו בעד רפורמה משפטית. נבחרנו, אנחנו כאן 64 מנדטים כדי לתקן את העוול. לא עוד חוסר שוויון לא עוד מערכת משפט של צד אחד לא עוד בית משפט שנמצא מעל הכנסת והממשלה. מאז שהצגתי את הרפורמה התחולל שינוי עצום בעם, רבים מכירים בצורך לבצע תיקון של המצב הקיים.

"אני משוכנע שיש ביכולתו להשיג תיקון בהסכמה, פירושה מו"מ ענייני. אנחנו כולנו רוצים ביחד להעביר מסר לאלה שחוששים מתוצאותיה של הרפורמה וישנם כאלה, מספרים לנו שהרפומה נועדה להשלט על בית המשפט, האמת היא הפוכה, אנחנו רוצים בית משפט של כולם. מספרים שאם הרפורמה תעבור תהיה דיקטטורה, אין שקר גדול מזה. תראו לי דמוקרטיה בה היועצים המשפטיים מחליטים במקום הממשלה. רוצה לפנות למרב מיכאלי ולחברותיה שמתפחשות לשפחות ואני אומר לכן תצטרפו אליהן כדי שיהיה בית משפט שמעניש אנסים ולא מקל עליהם. בית המשפט שלא דואג למסתננים, שמגן על חייהם של חילי צה"ל ולא על הטרוריסטים. אני מתמודד עם התקפות פרועות והשמצות - זה רק מחזק אותי. כל יום שעובר זה רק מוכיח כמה צודקת הדרך שלנו. אעשה הכל כדי להביא את השינוי הנדרש במערכת המשפט", הוסיף. 

מעריב אונליין
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סמוטריץ: "הרפורמה היא הדבר הנכון והנחוץ, אנחנו לא נוותר"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ אמר בהפגנה: "העם רוצה רפורמה משפטית והעם יקבל רפורמה משפטית. אנחנו לא נוותר ונהפוך את ישראל למקום יותר טוב לחיות בו. לא נוותר על המדינה ועל הדמוקרטיה. לא נוותר על צה"ל ולא נסכים לסרבנות. נבנה את הכלכלה, ההתיישבות, הציונות, נשיב את המשילות, נבנה את מדינת ישראל. הרפורמה היא הדבר הנכון והנחוץ, אנחנו לא נוותר".

מעריב אונליין

ראש הממשלה נתניהו: "מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי"

מעריב אונליין
המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: פרטי)

רבבות מפגינים התאספו סמוך למשכן הכנסת

המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: יואב דודקביץ/TPS)המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: יואב דודקביץ/TPS)

המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: יואב דודקביץ/TPS)המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: יואב דודקביץ/TPS)

מעריב אונליין
המחאה בעד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: מטה תקומה 2023)