עדכונים חיים

גנץ: ״אין התקדמות בשיח בבית הנשיא - לא נאפשר לקואליציה לשחק על זמן"

סיעות הכנסת התכנסו לישיבותיהן השבועיות וראשי המפלגות העניקו הצהרות לתקשורת. בין הנושאים שעלו היו ההידברות בבית הנשיא, חוק הגיוס והמצב הכלכלי בארץ

בני גנץ בני גנץ (צילום: מארק ישראל סלם)

הכנסת חוזרת היום (שני) לפעילות מלאה לאחר כחודש של פגרת חגים ועצירת החקיקה בעקבות המגעים בנושא הרפורמה במערכת המשפט. סיעות הכנסת התכנסו היום לישיבותן השבועיות, וראשי הסיעות צפויים להעניק הצהרות לתקשורת שיעסקו בנושאים העומדים כעת על סדר היום הציבורי, לצד הסערות במערכת הפוליטית.

נתניהו בישיבת סיעתו: "כל הכבוד על ההפגנה. הציבור שלנו לא מהונדס"

ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעתו: "כל הכבוד על ההפגנה. הציבור שלנו לא מהונדס".
 

אנה ברסקי
יאיר לפיד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אי אפשר להמשיך ככה": לפיד במסר תקיף לחרדים

יו"ר מפלגת יש עתיד וראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נשא דברים בפתח פגישת סיעת מפלגתו בכנסת. במהלך דבריו, הוא הציג את "חוק הגיוס הלאומי".

"אני רוצה להציג בפניכם היום את 'חוק הגיוס הלאומי'. הוא מוכן, הוא נכון למדינת ישראל, הוא יכול לרפא את הפצע הזה בליבה של החברה הישראלית, אבל אני אומר מראש: אנחנו לא נשים אותו על שולחן הכנסת היום בפתיחת המושב. הסיבה שאנחנו לא מניחים את החוק כבר היום על שולחן הכנסת, היא שאנחנו בתוך ההידברות בבית הנשיא. אנחנו עומדים בהסכמים. מה שנידון בבית הנשיא לא יכול להגיע לכנסת. כל עוד ההידברות מתנהלת".

אנה ברסקי מתן וסרמן
בצלאל סמוטריץ' צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

"התקשורת נמצאת בקמפיין שקרי ודמגוגי נגד הממשלה - התקציב הוא טוב"

בפתח ישיבת הסיעה של הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', השר ויו"ר המפלגה התייחס לתכנית החינוך לנושאים הכלכליים שעלו על סדר היום, ביניהם מחירי החלב ותכנית החינוך שהושקה אתמול.

"התקשורת נמצאת בקמפיין שקרי ודמגוגי נגד הממשלה", טען סמוטריץ' בפתח דבריו. "התקציב הוא תקציב טוב, יש לו הרבה בשורות טובות לאזרחי ישראל, חוק ההסדרים, נמצא במהלכה של עבודה אינטנסיבית בכל ועדות הכנסת כולל שורה של רפורמות במשק, שמייצרות סביבה תחרותית טובה יותר ותורמות למאבק ביוקר המחייה".

מתן וסרמן אנה ברסקי
בני גנץ, גדעון סער צילום: מארק ישראל סלם

"כנסת ישראל הפכה ממקום של תקווה 'למקום לדאגה'"

בפתח ישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי, אמר יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״טוב להיפגש שוב בכנס הקיץ, מבין שיש דיון ער בעניין של אלו שמתבלבלים וקוראים לאירוע פתיחת מושב – אנחנו נשתדל להיות בצד הנכון של ההיסטוריה והטרמינולוגיה גם בנושא הזה.  לצערי כנסת ישראל, הפכה ממקום של תקווה "למקום לדאגה".

"במקום לדאוג למחירי מוצרי החלב, לביטחון המדינה, לביטחון האישי, לכל אזרחי ישראל – הקואליציה הזו התרכזה בכל כנס החורף רק בדאגה לנבצרות, התגברות ומינויים. חוקים מוכנים למען נכי צה"ל שיש להם תקציב וביקשתי להעביר בכנסת הקודמת ונבצר ממני בשל תקופת הבחירות – יושבים ב"המתן" כאילו המציאות של נכי צה"ל בהמתנה. במקום לעם – דואגים לעצמם", תקף.

מתן וסרמן אנה ברסקי
אביגדור ליברמן צילום: מארק ישראל סלם

ליברמן: "תקופת הפראיירים נגמרה. חייבים קואליציה ציונית וליברלית"

ראשונה, התכנסה סיעת מפלגת ישראל ביתנו בכנסת לישיבתה השבועית. בפתח ישיבת הסיעה, אמר יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן: ״המחאה יצרה הזדמנות אחרונה לתקן את כל הכשלים שהצטברו מאז קום המדינה ועד היום. אסור לחזור לנקודת ההתחלה ואסור להסתפק בפשרה בנושא מערכת המשפט בלבד".

"לפני הכל חייבים לטפל בשוויון בנטל", הדגיש. "כל המילים או הביטויים כמו חוק הגיוס, מתווה הגיוס וצבא העם, כל זה, זה מכבסת מילים שבאה להסתיר את הכוונה האמיתית להפריד בין דם לדם ולממש את חזונו של גפני לחלוקת העם לשניים, לאלו שילמדו בישיבות ולאלו שיתגייסו לצה״ל. מה שדרוש זה גיוס לכולם. כל צעיר שיגיע לגיל 18- יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי וצ'רקסי, חייב להתגייס לצה״ל או לשירות האזרחי. פשוט ושוויוני. אין יותר פטורים, אפילו לא אחד, אין תורתם אומנותם, מי שישתמט ייחשב כעריק, עם כל המשתמע מכך כולל, רישום פלילי, איסור יציאה לחוץ לארץ".

מתן וסרמן אנה ברסקי