עדכונים חיים

גנץ: "קרן הארנונה - דה פקטו העלאת מיסים"; לפיד: "שוד לאור היום"

המפלגות מקיימות היום את ישיבות הסיעה בכנסת, זאת על רקע סערת קרן הארנונה, והשביתה שמתקיימת במספר רב של רשויות כמחאה. נתניהו: "נשנה את מאזן המיגון באשקלון"

יאיר לפיד יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

המפלגות מקיימות היום (שני) את ישיבות הסיעה בכנסת, זאת על רקע סערת קרן הארנונה, והשביתה שמתקיימת במספר רב של רשויות כמחאה. סיעת הליכוד תתכנס בשעה 15:00, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת דברים לתקשורת. 

"לשנות עיוות": באוצר מגנים על קידום קרן הארנונה
"הגענו למאני טיים": חקיקת הרפורמה המשפטית תחודש לאחר העברת התקציב?

באופוזיציה ניצלו את ישיבות הסיעה כדי לתקוף בחריפות את "קרן הארנונה" ואת התקציב שמקדמת הממשלה. יו"ד המחנה הממלכתי בני גנץ הצהיר כי "קרן הארנונה היא דה פקטו העלאת מיסים" והוסיף: "התקציב הזה הוא בכייה לדורות". גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה והאשים: "קרן הארנונה היא שוד לאור היום, הכלכלה מתפרקת לנגד עינינו". 

דיון בוועדת הכספים על חוק הארנונה
איימן עודה ואחמד טיבי צילום: צילום מסך

"דמי חסות הם מכת מדינה והמשטרה לא עושה את תפקידה"

ח"כ אחמד טיבי אמר בפתח ישיבת הסיעה: "הממשלה הזאת ממשלת נתניהו הודיעה כי מצעד הדגלים בהתבטאות יהירה של ראש הממשלה יתקיים כסדרו זו ממשלת פיתות ודמים. הלילה שוב התבשרנו על רצח נורא. אני מכיר את הסבא משפחה אצילה לדימה היה חלומות אני מקווה שהרוצח ייתפס וישלם במלוא חומרת הדין. כמו הרצח הנורא שהיה לפני כמה ימים כל כפר מנדא יצאה כי בכפר מנדא אין רצח ומי שרצח את מוחמד זערורה כל תושבי כפר מנדא יודעים שהוא מחוץ ליישוב. דמי חסות הם מכת מדינה והמשטרה לא עושה את תפקידה."

מתן וסרמן
בנימין נתניהו צילום: מארק ישראל סלם

"מי שמתכנן לפגוע - יבין יותר טוב את המילים 'דמכם בראשכם'"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "תושבי הדרום מחיכים, שמחים, אומרים כל הכבוד לממשלה שנתנה את המכה המוחצת בטרור. מאוד מרוצים. הייתי בבית של ז'קלין, אם חד הורים לילד עם צרכים מיוחדים. היא לא מספיקה להגיע לממ"ד כי אין לה ממ"ד. לרבע מהאוכלוסיה אין מיגון. אנחנו נעשה שינוי משוואה, הממשלה לקחה את זה על עצמה, לשנות את מאזן המיגון באשקלון. הגיע הזמן שיהיו כמו עוטף עזה".

"הדבר השני, כולם הרגישו שמשהו השתנה. באנו לשנות את משוואת ההרתעה. את השינוי המשמעותי ביותר ביצעו במבצע שומר חומות. כמה רקטות חמאס ירה אלינו מאז? הם יורים רקטות אוויריות אבל לא בשטחינו. מבצע שומר חומות השמיד לו את היכולת האווירית, הימית, הדבר הזה גרם לשינוי משוואת ההרתעה. כוונתינו במבצע הזה לשנות את מאזן ההרתעה אצל הג'יהאד האיסלאמי, השוני הוא זה שעשינו את זה מתוך מצב של רגיעה, ובסיכולים סיטונאים. הורדנו חצי מהבכירים. הדבר הזה הביא את התוצאה שהוא הביא, כוונתינו הייתה כל מי שבא לפגוע בנו, כל מי שמתכנן לפגוע - יבין יותר טוב את המילים 'דמכם בראשכם', זה לא ספין, זה אמיתי. אנחנו משנים את מאזן ההרתעה. אני אומר את זה גם לקראת יום ירושלים. מצעד הדגלים שיתקיים במסלולו, כסדרו וכהלכתו, אנחנו פועלים למען ביטחון ישראל ונמשיך לעשות זאת יחד ובהצלחה יתירה", הוסיף. 

מעריב אונליין
בצלאל סמוטריץ' צילום: מארק ישראל סלם

סמוטריץ': "קרן הארנונה תעשה צדק היסטורי"

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בפתח ישיבת הסיעה: "היום תושבי ישראל בחלק מהערים ברחבי הארץ, סבלו משביתה מיותרת ומזיקה, כתוצאה מהחלטה מופקרת וחסרת אחריות של מספר ראשי ערים שאינם מסוגלים להתמודד בצורה הראויה עם ההחלטה של ממשלת ישראל ושל ועדת הכספים להקים את קרן הדיור. 

"הקרן הזו נועדה לאפשר הפרשה של חלק מכספי הארנונה של בעלי עסקים לטובת קידום ופיתוח ערים ויישובים בפריפריה במדינת ישראל, והיא טובה למדינת ישראל. לכן השביתה הזו מיותרת. במקום שינסו להשפיע על חברי הכנסת בשיח ענייני ומקצועי, הם בוחרים לנהל קמפיין על הגב של הילדים של כולנו".

אנה ברסקי
יאיר לפיד צילום: מרק ישראל סלם

לפיד: "קרן הארנונה היא שוד לאור היום, הכלכלה מתפרקת לנגד עינינו"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "הממשלה הזו החליטה לגנוב את כספי הארנונה שלנו. לגנוב זה מילה קשה, אבל אין לי מילה אחרת. הממשלה באה לרשויות שכל חטאן שהן מנוהלות כמו שצריך, והתושבים שלהן עובדים ומשלמים מיסים, ומחרימה את הכסף שלהן. "קרן הארנונה" היא לא קרן, היא שוד לאור היום. התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל של ממשלה חסרת אחריות שסוחטת ראש ממשלה חלש. השביתה של השלטון המקומי מוצדקת מאין כמותה ואנחנו תומכים בה".

"הכסף הזה הוא של אזרחים ישראלים שעובדים קשה בשביל כל אגורה. הכסף הזה מיועד לגני ילדים, ולפינוי הזבל מהרחובות, ולתחבורה ציבורית. הוא לא מיועד לזה שדרעי וסמוטריץ' יחלקו אותו לחברים שלהם. אזרחי ישראל, אלה שעובדים, משלמים לממשלה מיסים גבוהים. זו לא אשמתם שהממשלה הכושלת הזו לא מצליחה לנהל תקציב. זו לא אשמתם שהממשלה הזו מחלקת 13.7 מיליארד שקל כספים קואליציוניים לסחטנים".
 
"הכלכלה מתפרקת לנגד עינינו. יוקר המחיה עולה ועולה, יש האטה בצמיחה, הייצוא תקוע, האינפלציה עולה. מעמד הביניים קורס תחת הנטל. מול ההתרסקות הזו הדבר היחיד שהממשלה עושה, זה לחלק עוד ועוד כספים למקורבים ולמפלגות. נתניהו מפקיר את אזרחי ישראל, כולל מצביעי הליכוד, כדי לתחזק את סמוטריץ' והחרדים".
 
"אני העברתי לממשלה הזו כלכלה במצב יוצא מן הכלל. גירעון נמוך, אבטלה נמוכה, נתוני הצמיחה היו במקום הרביעי בעולם, עודף תקציבי של 9.8 מיליארד שקל, שיא שלא היה כמותו מאז שנות השמונים. את כל זה הם הרסו בארבעה חודשים. לא היתה השמדת ערך כזו בתולדות המדינה. הכלכלה בהתרסקות, ההיי-טק בירידה, תחזיות הצמיחה בצניחה חופשית, כל מי שנכנס לסופר המום מעליות המחירים".
 
"זה מה שקורה כשבמקום לנהל כלכלה כל מה שהממשלה עושה זה להעלות עוד ועוד את הקצבאות לחרדים כדי לוודא שהם לא ייצאו לעבודה, ולהזרים מיליארדים לחברים של סמוטריץ' במאחזים. אני אומר מפה לממשלה, אתם רוצים לעזור לפריפריה? תעזרו לפריפריה. אני בעד. נתמוך בכם. תעשו עבודה. תשקיעו בחינוך, תשקיעו בתשתיות, תבנו תוכניות רב שנתיות שיעודדו את ההייטק לעבור לשם".
 
"במקום לגנוב כסף מהארנונה, תזרקו לפח את התקציב העלוב שהכנתם, ותכינו תקציב שבאמת מסייע לאזרחי ישראל, שמעודד עבודה ויזמות וחדשנות וכלכלה חופשית. "קרן הארנונה" היא לא קרן, היא שוד לאור היום. התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל של ממשלה חסרת אחריות שסוחטת ראש ממשלה חלש. השביתה של השלטון המקומי מוצדקת מאין כמותה ואנחנו תומכים בה".

מתן וסרמן
בני גנץ צילום: מרק ישראל סלם

גנץ נגד קרן הארנונה: "דה פקטו העלאת מיסים"; על התקציב: "בכייה לדורות"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא דברים עם תחילתה של ישיבת הסיעה. תחילה, הוא התייחס למבצע הצבאי שהסתיים זה עתה בעזה: "ראשית אני במקש להודות לכוחות הביטחון על פעילות מדויקת במבצע מגן וחץ. מאחל ימים של שקט ושגשוג בדרום. טוב שאיפשרו לכוחות הביטחון לפעול בצורה אחראית ולא כפי שדרשה האופוזיציה בקואליציה. 

כמו כן, דיבר גנץ על השיחות שנערכות בבית הנשיא בסוגיית הרפורמה המשפטית: "אני רואה בשיחות שמתקיימות בבית הנשיא חשיבות אדירה לדמוקרטיה. מקווים ופועלים כדי שתהיה התקדמות וזוכרים כל העת שהגעה להסכמות שישמרו על הדמוקרטיה היא קריטית. אם יהיה מי שישחק משחקים הוא יפגע באזרחי ישראל וישא באחריות ובתוצאות".

מתן וסרמן