עדכונים חיים

שבוע 20 למחאה נגד הרפורמה: יותר מרבע מיליון הפגינו רחבי הארץ, לפי המארגנים

השבוע ה-20 ברציפות: המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכה היום עם יותר מרבע מיליון מפגינים בכ-150 מוקדים שונים ברחבי הארץ. לפי המארגנים, 285 אלף איש השתתפו באירועי המחאה השונים

מחאה נגד הרפורמה בתל אביב מחאה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אמיר גולדשטיין)

השבוע ה-20 ברציפות: המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכה היום (שבת) עם יותר מרבע מיליון מפגינים בכ-150 מוקדים שונים ברחבי הארץ. לפי המארגנים, 285 אלף איש השתתפו באירועי המחאה השונים, מתוכם 135 אלף בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב ובשאר המוקדים כ-150 אלף. 

מהמארגנים נמסר: “ביזת הקופה הציבורית לטובת מקורבים לשלטון, במקום השקעה באזרחים, היא עוד שלב בהפיכת ישראל לדיקטטורה. מו בהונגריה ופולין, כמו בדיקטטורות מעולם שלישי – במקום להשקיע את כספי הציבור בשיפור המדינה – בוזזים לטובת השלטון. נתניהו מורח את הזמן בשיחות סרק בבית הנשיא, ובינתיים בוזז 14 מיליארד שח מכספי משלמי המיסים לחברים שלו, כסף מושחת שנועד לאפשר לו להעביר את חוקי הדיקטטורה.

"במקום לדון על ביצור וחיזוק הדמוקרטיה, ולהבטיח ועדה עצמאית ובלתי תלויה לבחירת שופטים, המשך שיחות הסרק מחליש את ההגנות על הדמוקרטיה, פוגע בשיקום הכלכלה, ומסייע לנתניהו להעביר את שוד התקציב ומיד לחוקק בשיטת הסלמי הפולני. על לפיד וגנץ לצאת מיד משיחות ההונאה”, קראו המארגנים.

גנץ בהפגנה בפתח תקווה: "נאבקים ונמשיך להיאבק עבור עתיד המדינה"

יו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ בהפגנה בפתח תקווה: ״הציבור שנמצא כבר 20 שבועות ברחובות, מעביר לכולנו את שיעור האזרחות הכי טוב שאפשר לתת: הקול מתחיל בקלפי, אבל לא נגמר שם. ‏למדינת ישראל יש הרבה אתגרים מבחוץ ומבפנים, אבל נתניהו בחר להתחיל דווקא בהפיכה משטרית בנסיון למחוק את הערכים הדמוקרטיים והליברליים עליהם מושתתת מדינת ישראל, ואת זה לא נאפשר. אנחנו נאבקים ונמשיך להיאבק עבור עתיד המדינה כולה. גאווה גדולה לראות את הציבור ברחובות".

מתן וסרמן

מארגני המחאה: 285 אלף מפגינים ברחבי הארץ, 135 אלף בתל אביב

לפי המארגנים, 285 אלף איש השתתפו באירועי המחאה השונים, מתוכם 135 אלף בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב וכ-150 אלף בשאר המוקדים ברחבי הארץ. 

 מוקדים בולטים היו צומת הגומא עם כ-1500 מפגינים, צומת צמח עם כ-3000 וקריית טבעון- 5000. קריית אונו- 5000, רעננה- 8500, הרצליה- 10000, ירושלים - 12000, כפר סבא-14000, חיפה - 15000, נתניה - 25000. 

מעריב אונליין
הפגנה נגד הרפורמה בתל אביב צילום: אבשלום ששוני

הערכות: יותר מ-100 אלף מפגינים בתל אביב

לפי ההערכות, יותר מ-100 אלף מפגינים בתל אביב. לפי המארגנים 135 אלף. 

מעריב אונליין
אלי אבידר בהפגנה נגד הרפורמה באשדוד (צילום: רוני סאיג יו"ר "אשדוד רוצה שינוי")

ח"כ לשעבר אלי אבידר נאם בהפגנה נגד הרפורמה באשדוד | צפו

חבר הכנסת לשעבר אלי אבידר נאם בהפגנה נגד הרפורמה באשדוד ותקף את כוונתה של ש"ס להריץ את ברק סרי יועץ התקשורת כמועמד לראשות העיר. 

ארנולד נטייב
מאות מפגינים בצעדה נגד הרפורמה בבאר שבע (צילום: שימוש חופשי)

מאות מפגינים בצעדה בבאר שבע

מאות מפגינים בצעדה בבאר שבע.

ארנולד נטייב
מפגינים בתל אביב נגד הרפורמה צילום: אבשלום ששוני

עשרות אלפי מפגינים בתל אביב

עשרות אלפי מפגינים בתל אביב. 

מעריב אונליין
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום:מחאת הסטודנטים)