עדכונים חיים

מרד בקואליציה: קארין אלהרר נבחרה לוועדה למינוי שופטים

נציגת האופוזיציה נבחרה ברוב של 58 חברי כנסת, מול 56 מתנגדים. רק 15 תמכו בנציגת הקואליציה טלי גוטליב, הבחירה בנציג נוסף תערך בתוך כחודש

בנימין נתניהו מצביע לוועדה למינוי שופטים בנימין נתניהו מצביע לוועדה למינוי שופטים (צילום: מרק ישראל סלם)

דרמת ענק בכנסת: נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר נבחרה היום (רביעי) לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. מנגד, נציגת הקואליציה ח"כ טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה למרות שהקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש, לא נבחרה מאחר ו-59 התנגדו מול 15 שתמכו. 

הדולר מזנק, המסכים אדומים: תנודות דרמטיות בשווקים לאחר ה"תרגיל" של נתניהו

על פי ההערכות לפחות חמישה חברי כנסת מהקואליציה חצו את הקווים בבחירות, שבעה בבחירות לוועדה לבחירת דיינים. הבחירה בנציג הנוסף תערך בתוך כחודש. עד אז, לא ניתן לכנס את הוועדה כי טרם נבחר נציג קואליציה. 

לפיד: "בלי ועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא"; נתניהו: "גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי"

לאחר ההצבעה מסרו גנץ ולפיד הצהרה משותפת. ראש האופוזיציה אמר: "יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים, אני מברך את קארין ואת פנינה, אני מודה לכל מי שעשו במלאכה, אני מודה לחברי הקואליציה שפעלו אתנו באחריות ובממלכתיות. עד כאן הבשורות הטובות – מאוד. הבשורות הטובות פחות, ההיא שיש נציגה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין וועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר". 

ח"כ בני גנץ הוסיף וטען כי "מה שקרה כאן היום – הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ניסה ונכשל. אני מברך את חברי הכנסת האחראים שהביאו לבחירה הנכונה. אני מבקש לברך את קארין אלהרר שנבחרה לנציגה בוועדה לבחירת שופטים ואת פנינה תמנו שטה שנבחרה לנציגה בוועדה לבחירת דיינים. אני בטוח ששתיהן יעשו עבודה מצוינת".

"נתניהו נכנע לקיצוניים. נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית. ההתנהלות שלו מעלה סימן שאלה גדול על שיקול הדעת שלו בנושאים הרי גורל. מעלה שאלה לגבי היכולת שלו לשלוט בקואליציה ולעמוד בסיכומים. במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב – אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא. אני מדגיש – אנחנו לא נכנסנו לשיחות בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו. נכנסנו אליהן למען מדינת ישראל", הוסיף. 

בתגובה השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היום התברר סופית שגנץ ולפיד חיפשו לפוצץ את השיחות. לפני שלושה חודשים הם אמרו שאם רק נעשה פסק זמן בחקיקה, הם יכנסו להידברות. עשינו פסק זמן אבל הם לא נכנסו להידברות, הם דחו כל הצעה. אתמול אמרו שאם לא תבחר נציגה שלהם לוועדה לבחירת שופטים, הם יפוצצו את השיחות. אבל נבחרה הנציגה שלהם ובכל זאת הם פוצצו את השיחות. גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי". 

בנימין נתניהו תוקף את יאיר לפיד ובני גנץ (צילום: לשכת רה"מ)

שר התקשורת שלמה קרעי הוסיף: ״התגובה של גנץ ולפיד היא אקדח מעשן למי שעוד היה זקוק להוכחה שכל מטרתם היא הפלת הממשלה. צריך להשיב באולטימטום נגדי. לתת להם הצעה שהיא הקו האדום מבחינתנו, ושיבחנו אותה בכל אכסניה שמוכנה לארח אותם, בבית הנשיא או מחוצה לו. אם לא יסכימו, יש להתקדם לחקיקה ולאיין את תוצאות ההצבעה מהיום".

מנגד, השר איתמר בן גביר תקף את שותפיו: "העובדה שמקצת מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדת הקואליציה מטרידה מאוד ומעלה סימן שאלה גדול האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית. לאור זאת, אני קורא לחבריי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן להביא באופן מיידי להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים, ובהצבעה גלויה נראה האם הליכוד כולו מחוייב לימין או לא".

המהלך של הקואליציה הוביל לתגובות קשות מצד האופוזיציה והמחאה נגד הרפורמה, שהודיעה כי תתחדש ביתר שאת אם תוכניתה של הקואליציה תצליח. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כינס ישיבת סיעה מיוחדת בתגובה למהלך ומסר: ״נתניהו איבד שליטה על ממשלתו ושבוי בידי הקיצונים, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות". גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר כי "אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה נפרוש מהשיחות". 

ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה: "גנץ אמר אתמול שאם הקואליציה תבחר שני נציגים לוועדה לבחירת שופטים, הוא יפוצץ את השיחות. טוב, זה לא קרה, אבל הוא ממשיך לאיים. אז אני אומר לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים, תפסיקו עם התירוצים, אחרי שלושה חודשים שאתם דוחים כל הצעת פשרה שאנחנו מביאים - שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף סוף להסכמות". סיעת ישראל ביתנו מנגד הודיעה כי תתמוך בגוטליב: "לא מתערבים מי נציג הקואליציה, נצביע לנציג קואליציה ונציג אופוזיציה".  

ח"כ שטה נבחרה  לוועדה לבחירת דיינים; אין הכרעה בוועדה לבחירת קאדים

ח"כ פנינה תמנו שטה נבחרה כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים בתמיכת 60 חברי כנסת מול 54 מתנגדים, תתקיים בחירה לנציג נוסף תוך 30 ימים. מנגד, אין הכרעה בוועדה לבחירת קאדים מאחר ונרשם שוויון קולות בין חברי הכנסת אחמד טיבי ומנסור עבאס. ח"כ חמד עמר קיבל רוב של 55 חברי כנסת בהצבעה לוועדת המינויים לקאדים-מד'הב ולכן לפיכך לא נבחר נציג ותתקיים בחירה נוספת תוך 30 ימים.

סמוטריץ': "לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "האיומים של האופוזיציה לפוצץ באופן חד צדדי את השיחות בבית הנשיא חושפים את הפנים האמיתיות שלהם. הם לא מחפשים פשרות והסכמות, הם רוצים להפיל את הממשלה. אנחנו לא ניכנע, לא נתקפל ולא נקבל תכתיבים חד צדדיים. אנחנו לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה. אנחנו מאד רוצים לחוקק בהסכמה אבל אם האופוזיציה תפוצץ את השיחות בבית הנשיא, אנחנו נחוקק באופן עצמאי בהתאם למנדט החד משמעי שקיבלנו מרוב גדול בציבור הישראלי בבחירות האחרונות".

סמוטריץ': "לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה" (צילום : לשכת שר האוצר)
אנה ברסקי

הסתיימה ההצבעה החשאית לוועדה למינוי שופטים, הקולות נספרים כעת

מעריב אונליין
נתניהו לאחר דחיית הבחירות לוועדה למינוי שופטים (צילום: דוברות הליכוד)

נתניהו לאופוזיציה: "תפסיקו עם האיומים והתירוצים ובואו נגיע סוף סוף להסכמות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גנץ אמר אתמול שאם הקואליציה תבחר שני נציגים לוועדה לבחירת שופטים, הוא יפוצץ את השיחות. טוב, זה לא קרה, אבל הוא ממשיך לאיים. אז אני אומר לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים, תפסיקו עם התירוצים, אחרי שלושה חודשים שאתם דוחים כל הצעת פשרה שאנחנו מביאים - שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף סוף להסכמות".

אנה ברסקי

המחנה הממלכתי: "לא נצביע לגוטליב - לא נשחק במשחקים ונסתכן בהשארתה בוועדה"

המחנה הממלכתי: "סיעת המחנה הממלכתי לא תצביע בעד ח"כ טלי גוטליב - לא נשחק במשחקים ונסתכן בהשארת ח"כ גוטליב כחברה בוועדה לבחירת שופטים משום שזה עלול לפגוע בבחירות השופטים. מצביעים בעד ח"כ קארין אלהרר בלבד".

מתן וסרמן

ישראל ביתנו: "לא מתערבים מי נציג הקואליציה, נצביע לנציג קואליציה ונציג אופוזיציה"

דוברות ישראל ביתנו: "כמו שהודענו מראש- אנחנו פועלים לפי מסורת של שנים שהייתה מקובלת בכנסת. לא מתערבים מי נציג הקואליציה. נצביע לנציג קואליציה ונציג אופוזיציה. אנחנו לא רוקדים לפי החליל של נתניהו".

מתן וסרמן

טלי גוטליב לחברי הליכוד: "תצביעו לי ונציג נוסף ייבחר במועד הבא תוך 30 יום"

טלי גוטליב כתבה הודעה לח"כים בליכוד: "בגלל שסתמו לי את הפה בישיבת הסיעה, אני מבהירה. לאחר שיחה עם היועמ"שית של הכנסת. תצביעו נגד מועמדת האופוזיציה והיא לא תיבחר. תצביעו בעד נציג קואליציה והוא ייבחר. כך ייבחר נציג משלנו, ונציג נוסף ייבחר במועד הבא תוך 30 יום". 

מעריב אונליין

החלה ההצבעה החשאית לבחירת נציגות לוועדה למינוי שופטים

לאחר ההודעה הדרמטית ועיכוב של כשעתיים, החלה במליאת הכנסת ההצבעה החשאית לבחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים.

אנה ברסקי

ראשי הקואליציה: "קוראים לאופוזיציה להפסיק להציב אולטימטומים"

לאחר ההודעה כי הקואליציה תדחה בחודש את הבחירה של נציגיהם לוועדה למינוי שופטים, ראשי הקואליציה פרסמו הודעה משותפת: "ראש הממשלה, כל ראשי הקואליציה וסיעת הליכוד, אינם מוכנים לקבל מצב שבו חבר כנסת יפעל על דעת עצמו ויפר את ההסכמים הקואליציוניים, בפרט בנושא רגיש זה. לכן החליטו ראשי הקואליציה, בלית ברירה, להפעיל את הסעיף בתקנון הכנסת שמאפשר להשאיר את המצב כפי שהוא ולא לבחור באף מועמד, עד שיתקיימו בחירות חדשות בתוך 30 יום".

עוד הוסיפו: "רק אתמול גנץ אמר שהוא יפוצץ את השיחות אם ייבחרו 2 נציגי קואליציה. זה לא קרה, ועדיין גנץ ממשיך לקרוא לפיצוץ השיחות. ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להפסיק להציב אולטימטומים ולהפסיק להמציא תירוצים כדי לפוצץ את השיחות. אחרי 3 חודשים של סירוב עיקש מצד האופוזיציה לכל הצעה שהובאה על ידי נציגי הקואליציה, כולל הצעות שהועברו בימים האחרונים ולא זכו כלל למענה, ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להמשיך בשיחות ולהגיע להסכמות ללא דיחוי".

אנה ברסקי

לאחר גנץ: גם לפיד נפגש עם הנשיא הרצוג

על רקע החלטת נתניהו לבטל את הבחירות לוועדה למינוי שופטים ובעקבות כך לסיים את השיחות בבית הנשיא, ראש האופוזיציה לפיד נפגש עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג.

אנה ברסקי

סער: "נתניהו התקפל מלא מלא בפני הלחץ של לוין ורוטמן"

‏שר המשפטים לשעבר ח״כ גדעון סער: ״נתניהו התקפל מלא מלא בפני הלחץ של לוין ורוטמן והחליט להפר סיכום ולסכל בחירת הועדה לבחירת שופטים, לפוצץ את ההדברות ולחזור לחקיקה חד צדדית. המענה: להעצים את המחאה".

מעריב אונליין

גנץ להרצוג: "אם הקואליציה תפר את הסיכומים - המשמעות תהיה הפסקת השיחות"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והודיע לו כי במידה והקואליציה תפר את הסיכומים בנוגע לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, המשמעות תהיה הפסקת השיחות בבית הנשיא.

מעריב אונליין
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צילום: מארק ישראל סלם

לפיד יכנס ישיבת סיעה מיוחדת: "נתניהו איבד שליטה וגורם לסיום השיחות"

על רקע החלטת נתניהו לבטל את הבחירות לוועדה למינוי שופטים ובעקבות כך לסיים את השיחות בבית הנשיא, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד יכנס את סיעתו לישיבת סיעה מיוחדת כעת. לפיד מסר: ״נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים. הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הבטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות.״

מעריב אונליין

בעקבות ההחלטה המסתמנת של הליכוד - השקל נחלש מול הדולר באחוז וחצי

בעקבות ההחלטה המסתמנת של הליכוד בנושא הבחירות לוועדה לבחירת שופטים במסגרת הרפורמה במערכת המשפט, השקל נחלש מול הדולר באחוז וחצי.

מעריב אונליין

הדרמה בשיאה: בליכוד הוחלט סופית על דחיית ההצבעה

אנה ברסקי
בני גנץ צילום: מרק ישראל סלם

גנץ: "אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים נפרוש מהשיחות בבית הנשיא"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מכנס בשעה זו את צוות המשא ומתן של המחנה הממלכתי - ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני, ביחד עם ח"כ גדי אייזנקוט. 

מהמחנה הממלכתי נמסר: "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".. 

מעריב אונליין
אביגדור ליברמן צילום: מארק ישראל סלם

ליברמן: "גם ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים הופכת לעוד תרגיל מלוכלך מבית היוצר של נתניהו"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״כפי שאמר יצחק שמיר ז״ל, הים אותו ים, הערבים אותם ערבים ונתניהו אותו נתניהו. גם ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים הופכת לעוד פארסה, לעוד תרגיל מלוכלך מבית היוצר של נתניהו. הגיע הזמן, שלפיד וגנץ יתפכחו ויודיעו באופן מיידי על הפסקת כל שיתוף פעולה עם רוה״מ ואנשיו ועל הפסקת השיחות בבית הנשיא, ויפה שעה אחת קודם".

מתן וסרמן

מובילי המחאה: "היום הזה מבהיר לכל - פניו של נתניהו לדיקטטורה"

מובילי המחאה נגד הרפורמה: "ברור לכל שאם לא תיבחר היום הוועדה ובפרט נציגת האופוזיציה - פניו של נתניהו להשתלטות עויינת על הוועדה לבחירת שופטים שתהפוך את ישראל לדיקטטורה. היום הזה מבהיר לכל: פניו של נתניהו לדיקטטורה, מולו ומול שותפיו להפיכה נעמוד מיליונים ברחובות ונציל את הדמוקרטיה הישראלית".

מעריב אונליין

מיקי זוהר: "לא יכול להיות שמגישים מועמדות באופן חד צדדי ללא תיאום עם רה"מ וסיעת הליכוד"

מיקי זוהר ברשת ב': "אנחנו קואליציה רב גונית, טרם הגענו להסכמה. אני פה בפתח ישיבת הליכוד ונחליט ביחד. לא יכול להיות שאנשים מגישים מועמדות באופן חד צדדי ללא תיאום עם רה"מ וסיעת הליכוד. אני חושב שאנחנו צריכים למנות שני נציגי קואליציה". 

מעריב אונליין

מהלך דרמטי: בקואליציה מנסים לדחות את ההצבעה

הסתיימה ישיבת ראשי הקואליציה. הכוונה: לפעול לדחיית ההצבעה, ככל הנראה באמצעות הצבעה הגורפת נגד כל המועמדים, כולל ח"כ קארין אלהרר נציגת האופוזיציה. עם זאת, 2 ח"כים מהליכוד עדיין לא הסירו את מועמדותם: טלי גוטליב ואביחי בוארון. 

אנה ברסקי

ח"כ משה סעדה הסיר את מועמדותו

מעריב אונליין
טלי גוטליב צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ גוטליב: "אריה דרעי ודודי אמסלם צרחו עליי בחדר עם נתניהו"

מעריב אונליין

ח'כ משה פסל וח"כ אוריאל בוסו הסירו את מועמדותם

ח'כ משה פסל (הליכוד) וח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) הסירו את מועמדותם לוועדה לבחירת שופטים. 

אנה ברסקי

השר משה ארבל: "למרות שהבחירות חשאיות, אכבד כל החלטה שתתקבל ע"י נתניהו"

שר הפנים והבריאות משה ארבל (ש"ס) לקראת ההצבעה על נציגי הוועדה לבחירת השופטים: "למרות שהבחירות חשאיות, אכבד כל החלטה שתתקבל על ידי יו"ר הקואליציה וזה מה שאשים מאחורי הפרגוד". 

מעריב אונליין

גלעד קריב: "‏אם אלהרר לא תבחר, הכתובת היחידה היא נתניהו ושותפיו"

חה״כ הרב גלעד קריב (העבודה): ״השמועה שחלק מהאופוזיציה לא יצביעו בעבור ח"כ אלהרר היא ספין קואליציוני מוחלט. מי שעומד מאחריה הם הגורמים בקואליציה שרוצים לבחור שני נציגים מטעמם לוועדה. זו היא הדרך שלהם להשתלט על הוועדה ולהתחמק מהאחריות למעשה הבריוני. ‏אם ח"כ אלהרר לא תבחר, הכתובת היחידה היא נתניהו ושותפיו".

מתן וסרמן

ביטן תוקף: "לוין גורם נזק תדמיתי לליכוד, צריך להגיע לפשרה"

ח"כ דוד ביטן תקף בחריפות בגל"צ את שר המשפטים יריב לוין וטען כי הוא גורם "נזק תדמיתי" לליכוד וכי עליו לקבל את עמדתו של רה"מ בנימין נתניהו לגבי הבחירות לנציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים. בדברים שאמר בריאיון לכאן ב' טען ביטן כי "יש להמשיך בהידברות כדי להגיע לפשרה. הגיע הזמן שגם הליכוד יאמר - הרפורמה המשפטית יוצרת השלכות בעייתיות מבחינת ישראל". 

דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מעריב אונליין
טלי גוטליב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ טלי גוטליב ב-103FM: "לא מסירה את המועמדות שלי, לא משנה מה"

103FM

החלה פגישת ראשי סיעות הקואליציה

אנה ברסקי
בנימין נתניהו צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בכירים בקואליציה: "נתניהו בחר בזעם בימין ולא בזעם ברחוב קפלן"

בכירים בקואליציה אומרים למעריב: "בין הזעם בימין לבין הזעם ברחוב קפלן, נתניהו בהחלט בחר באופציה הראשונה". 

אנה ברסקי

בכירים במשק שלחו מכתב לנתניהו בו קראו לו לבחור נציג מהאופוזיציה בוועדה

בכירי המשק שלחו הבוקר מכתב דחוף לנתניהו, בו הם קראו לבחור נציג מהאופוזיציה בוועדה, זאת מחשש לשינוי נוהג שיביא לפגיעה נוספת בכלכלת המדינה.

"כלכלת ישראל חווה טלטלה מזה חודשים. אנו חווים זאת בכל הסקטורים, וחוששים ששינוי נוהג שקיים שנים יביא לפגיעה נוספת ובלתי הפיכה באמון המשקיעים בכלכלה הישראלית, וביכולת של ישראל לצאת מהמשבר" , נכתב במכתב.

מעריב אונליין
אלי דלל צילום: ללא קרדיט

ח"כ אלי דלל מהליכוד הודיע על הסרת מועמדותו

אנה ברסקי

נציגי המחאה נגד הרפורמה המשפטית מאיימים בהחרפת המחאה אם ייבחרו שני נציגים מהקואליציה

האזהרה של ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: צילום פרטי)האזהרה של ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: צילום פרטי)

מתן וסרמן
תוצאות הבחירות לוועדה לבחירת שופטים (צילום: ערוץ כנסת)
עובדות חשובות


  • הוועדה לבחירת שופטים כוללת כיום 9 נציגים - שלושה שופטי בית המשפט העליון כולל הנשיאה, שני חברי כנסת, שני נציגי לשכת עורכי הדין ושני שרים מהממשלה.
  • היה והצדדים יעמדו בהסכם הלא כתוב, במסגרתו נציג אופוזיציה ונציג קואליציה יכהנו כשני הנציגים המייצגים את חברי הכנסת, צפוי הדבר להשליך גם על הניסיון להגיע להסכמות בבית הנשיא במסגרת שיחות הפשרה על בסוגית הרפורמה המשפטית.
  • ארגוני המחאה הבטיחו להחריף את המחאה במידה שיבחרו שני נציגים מטעם הקואליציה.