עדכונים חיים

ליברמן בתגובה לשאלת "מעריב": "אהרון ברק הצטרף לצוות ההסברה של נתניהו"

ברקע חידוש חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, תקף יו"ר ישראל ביתנו את נתניהו, וגם גנץ שאמר: "נתניהו העדיף את האינטרס הפוליטי הצר שלו, ובחר בקיצוניים"

אביגדור ליברמן אביגדור ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם)

בזמן חידוש חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, נאמו היום (שני) ראשי הסיעות בישיבת השבועיות, לצד הסערות במערכת הפוליטית. מוקדם יותר, הודיעה מפלגת הליכוד כי ישיבת סיעתה תבוטל ולא תתקיים כצפוי.

בדרך להחרפת המחאה? הקואליציה בצעד משמעותי לקידום חקיקת הרפורמה המשפטית 
נתניהו: "נתחיל בצעדים מעשיים בנושא הרפורמה, באופן מדוד ואחראי" 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהיר אתמול כי בכוונתו לחדש חלק מחקיקת הרפורמה המשפטית ותקף את לפיד וגנץ: "בשבוע שעבר הוכח כי גנץ ולפיד שיחקו משחק. זה היה מצג שווא של כביכול הידברות. נתנו חודש ועוד חודש ועוד, הנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר".

בצלאל סמוטריץ' צילום: מארק ישראל סלם

סמוטריץ': "לא משנה מה קורה - האופוזיציה ממשיכה להיות אופוזיציה למדינה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את חברי האופוזיציה, זאת על רקע סיום השיחות בבית הנשיא: "ראינו שלא משנה מה קורה ומהי תוצאת המשחק הדמוקרטי – האופוזיציה ממשיכה להיות אופוזיציה למדינה, חסרת אחריות ומעצורים וכזו שמבקשת לגרור אותנו לכאוס".

אנה ברסקי
איתמר בן גביר צילום: מארק ישראל סלם

בן גביר: "להמשיך ברפורמה, אי אפשר להסתפק בקוסמטיקה"

בפתח ישיבת עוצמה יהודית, ביקר בחריפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את בג"ץ: "ההחלטה של בג"ץ דווקא בעיצומם של ימים אלה, היא מסר למחוקקים כאן. אתם תמשיכו לדבר, אנחנו, בית המשפט העליון, נמשיך לנהל את המדינה. בית המשפט העליון מבקש להתערב בפעם המי יודע כמה בחקיקה של הכנסת, בלי סמכות ובלי שאיש בוחר בשופטים להוביל חקיקה". 

עוד הוסיף: " אני משפטן שנים רבות, רוצה בית משפט עצמאי וחזק אבל לא רוצה שבית המשפט יהפוך למחוקק. בנסיבות אלה, אמרתי היום לחברי ראשי הקואליציה, להמשיך ברפורמה, אי אפשר להסתפק בקוסמטיקה. יש כאן נקודה משמעותית. האם הולכים למתווה שמציע אהרן ברק או ללכת לרפורמה אמיתית, רפורמה משמעותית שהציבור מצפה מאיתנו". 


אנה ברסקי
יאיר לפיד צילום: מרק ישראל סלם

לפיד: "נתניהו חסר אחריות, הוא איבד שליטה על הקואליציה שלו"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בישיבת הסיעה כי "כשנכנסנו לשיחות בבית הנשיא היה תנאי אחד שהוסכם על כל הצדדים, כולל הנשיא: עוצרים את החקיקה, עד שיש הסכמות. ההגיון היה פשוט וברור לכולם: אם הממשלה מחוקקת, על מה אנחנו מדברים? ובשביל מה אנחנו מדברים?".
 
"אתמול נתניהו הודיע שהוא חוזר לחקיקה", הוסיף, "ההשלכות ברורות. השיחות יסתיימו, הכאוס יחזור. הכלכלה תחזור להתרסק, המחירים יעלו, הבטחון הלאומי ייפגע בתקופה קריטית. יחד עם ההודעה, כרגיל, הגיעו גם השקרים. נתניהו טען אתמול שהיו הסכמות בבית הנשיא על עילת הסבירות ועל היועצים המשפטיים. זה לא נכון. זה לא היה, זה לא נברא, זה שקר".
 
"היה כמובן דיון בבית הנשיא על החוקים האלה. הרי זה הנושא. בשביל זה אנחנו שם. המטרה היא להגיע להסכמות בסופו של דבר. רק שהדיון הזה לא הגיע להסכמות, אין נייר אחד, אין לחיצת יד, אין נוסח מוסכם. בית הנשיא יכול להעיד על כך. אם היינו מגיעים להסכמות, הייתי עומד מאחוריהן גם אם יש לזה מחיר פוליטי. נתניהו הוא אדם חסר אחריות, זה לא אומר שגם אני צריך להיות כזה. אם יש אפשרות למנוע קרע בעם, צריך לעשות הכל כדי למנוע אותו. אם אפשר להציל את הכלכלה והבטחון, צריך לעשות הכל כדי להציל אותם. זו מהותה של האחריות הלאומית", אמר.
 
לאחר מכן טען: "רק אין הסכמות וגם לא היו. הסיבה היחידה שנתניהו חוזר לחקיקה, היא שהוא איבד שליטה על הקואליציה, איבד שליטה על חבורת יריב לוין, הוא עסוק רק בנסיון להדביק בפלסטרים את הממשלה הקיצונית והכושלת שלו. ההודעה שלו אתמול היא נסיון לאיים עלינו. הוא אומר: תחזרו לבית הנשיא בלי שנבחרה וועדה לבחירת שופטים, אחרת נחוקק באופן חד צדדי. איומים לא יעבדו עלינו. הוא צריך לעצור את החקיקה, לסיים את בחירת הוועדה, ואז נוכל לחזור לבית הנשיא כדי להציל את הכלכלה ואת החברה הישראלית".
 
"בני גנץ ואני הוצאנו אתמול הודעה ברורה: אנחנו לא נשב בבית הנשיא רק כדי שנתניהו יוכל להתראיין ב-CNN ולטעון שיש הידברות בזמן שיריב לוין מעביר חוקים שיהרסו את הדמוקרטיה שלנו. בכל ימי חיי לא הייתי מודאג יותר מגורלה של מדינת ישראל. האמריקאים לפני הסכם עם איראן. אוייבינו מבינים שישראל איבדה את השפעתה על וושינגטון. הכלכלה בצניחה חופשית. מעל לכל, הדמוקרטיה שלנו בסכנה, ואם לא נהיה דמוקרטיה גם לא נהיה עם אחד. את כל התהליך האסוני הזה מובילה ודוחפת ממשלת ישראל", ציין.
 
לסיום אמר לפיד כי "אני קורא לנתניהו לעצור, להשלים את בחירת הוועדה למינוי שופטים, ואז – ורק אז – נוכל לחזור להידברות בבית הנשיא, ולהישאר שם עד שנגיע להסכמות אמיתיות שיתקנו את מה שטעון תיקון במערכת המשפט, בלי לפגוע בדמוקרטיה הישראלית".

מתן וסרמן
גנץ: "אם הרפורמה המשפטית תחזור לשולחן - מדינת ישראל תרעד". צילום: דוברות המחנה הממלכתי

גנץ: "נתניהו העדיף את האינטרס הפוליטי הצר שלו, ובחר בקיצוניים"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בפתח הדברים: "אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים מקרב לוחמינו הבוקר בג'נין. הפעילות לשמירה על הביטחון ביהודה ושומרון היא קריטית לביטחון אזרחי ישראל. טוב שצה"ל פועל איפה שצריך ומתי שצריך בחופש פעולה מלא. 
כל פעולה ביטחונית אחראית תמשיך לקבל גיבוי. הפעולה עוד נמשכת ברגעים אלו, וכולנו מגבים את הכוחות".

"לצערי, עוד טרם יצאו הלוחמים מהשטח, היו מי שיצאו שוב בטענה מוטעית שהפעולות שלנו בג'נין, בשכם ובכל מקום באיו"ש לא נרחבות מספיק", הוסיף, "יש לנו שליטה בשטח, יש לנו מודיעין מצוין, ואנחנו מונעים פיגועים יום-יום. סומך על כוחות הביטחון שירחיבו את הפעילות ככל שיידרש – באחריות ובנחישות. היכן שהטרור ירים את ראשו – כוחותינו יפעלו. בעת הזו, כולנו מגבים את הלוחמים שבשטח – ומקווים שהפעולה תסתיים ללא נפגעים נוספים".

מתן וסרמן
אביגדור ליברמן צילום: מארק ישראל סלם

ליברמן: "מה שקורה בצפון השומרון זו הפקרות מוחלטת"

אבידגור ליברמן בפתח ישיבת הסיעה כי "מה שקורה בצפון השומרון, מבחינת ביטחון אישי ומשילות זה משהו שאנחנו גם לא ראינו לפני חומת מגן, וגם מבחינת מה שהיה ברצועת עזה ובהתנתקות. אין מנוס, הממשלה חייבת לערוך שם מבצע רחב היקף ולאסוף את הנשק אי אפשר להמשיך ככה. מה שקרה היום זה אירוע חמור ביותר. מי שאחראי לאירועים האלה זה חמאס, חייבים לחזור לסיכולים ממוקדים של ראשי חמאס ברצועת עזה".

לאחר מכן, נשאל ליברמן על דבריו של נשיא העליון לשעבר, אהרון ברק, בעד חלקי הרפורמה, האם גורמים לו לשנות את עמדתו הנחרצת נגד כל פשרה, והשיב:" אני שמח כי הפרופסור ברק הצטרף לצוות ההסברה של נתניהו והקואליציה".

מתן וסרמן
בני גנץ תוקף את בנימין נתניהו ברקע סערת הוועדה למינוי שופטים. צילום: ערוץ הכנסת