עדכונים חיים

לאחר שנחסם על ידי מפגינים: כביש איילון נפתח לתנועה לשני הכיוונים

המחאה נגד הרפורמה המשפטית התחדשה בפעם ה-25 ברציפות עם הפגנות במאות מוקדים ברחבי הארץ, כשהמוקד המרכזי נערך ברחוב קפלן בת"א. מפגינים חסמו את איילון שנחסם, ולאחר התערבות המשטרה, נפתח מחדש

המחאה נגד הרפורמה המשפטית המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: גלעד פירסט)

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט התחדשה הערב (שבת) בפעם ה-25 ברציפות עם הפגנות במאות מוקדים ברחבי הארץ, כשהמוקד המרכזי נערך ברחוב קפלן בתל אביב. 

ממובילי המחאה נמסר: "לאחר השבוע הדרמטי בו החליטה הממשלה לקדם מחדש את חוקי הדיקטטורה, מובילי ההתנגדות לדיקטטורה מעלים הילוך לקראת סבב מאבק נוסף בסופו ייבלם בשנית ניסיון ההפיכה. קוראים למאות אלפי האזרחים והאזרחיות שהיו בכוננות בשבועות האחרונים לצאת בהמוניהם ולהצטרף לכוח שנבנה בקפלן וברחבי הארץ, על מנת לשדר מסר חד וברור לממשלת ישראל שהחקיקה לא תעבור".  

צעדה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית (צילום : אבשלום ששוני)

"מדינת ישראל נכנסת לסבב מאבק נוסף בעקבות הניסיון המחודש של הממשלה להעביר את חוקי השחיתות הדיקטטורים. הסלמי כבר כאן והפרוסה הראשונה היא חוק ביטול הביקורת השיפוטית שיפגע בבגצ ויאפשר לממשלה להכשיר כל שרץ. מרגע שהממשלה חוזרת לחוקק, המפגינים והמפגינות יוצאים לסבב נוסף עד אשר האיום יוסר. הכוח שנבנה בקפלן ובהפגנות ברחבי הארץ יעצור את הדיקטטורה".

כמו כן, מובילי המחאה השיקו הערב את "כוח קפלן" שיחל בפעולות מאה ממוקדות ובלתי אלימות נגד "חוקי הדיקטטורה". על פי ההודעה של מובילי המחאה, בכוונת המארגנים לקיים בקרוב הפגנות בנתב"ג ובצירי תנועה ראשיים. עוד נמסר בהודעה כי "מדינת ישראל נמצאת בראשיתו של סבב מאבק נוסף שבו הכללים הולכים להשתנות. ההזיות הדיקטטוריות של נתניהו לוין ורוטמן הולכות להיתקל בכוח חדש, מאוחד ונחוש. זהו מאבק חדש ובו חוקים חדשים. מאבק שבו ננצח. מאות האלפים שמפגינים כבר 25 שבועות ויחלו לפעול כיחידה נגד חוקי הדיקטטורה יעצרו את החקיקה אחת ולתמיד".

כביש איילון נפתח לתנועה לשני הכיוונים

אלון חכמון

מפגינים ירדו לכביש איילון - הכביש נחסם לשני הכיוונים

אלון חכמון
ברק צילום: אבשלום ששוני

אהוד ברק תוקף את הממשלה: "דיקטטורה דה-פאקטו"

אהוד ברק נאם במוקד המחאה ברחוב קפלן ותל אביב ותקף בחריפות את הממשלה: "אנחנו בנקודת מפנה, שלב חדש במאבק. זוהי אזעקת אמת, לפעולה, של כל מעגלי המחאה. ההפיכה המשטרית מולנו - כאן. נושכת ועולה מדרגה. הבליץ הראשון של החקיקה נבלם על ידי המחאה. נבלם - אך לא הובס. וכעת, מצוייד בלקחי הכשלון, הוא חוזר אלינו כ׳סלאמי פולני׳. לכן אנחנו נאלצים להחריף את המחאה. את זאת נעשה, וביחד נ-נ-צ-ח!
 
"אלה אותם אנשים עם אותן מטרות, רק בשיטה אחרת: בפרוסות דקות של חקיקה, שכל אחת מהן מינורית לדעתם, מכדי להצית מחדש את המחאה במלוא עוצמתה, אך תוצאתן היא דיקטטורה דה-פקטו, שזחלה אל הבית, מבלי שהבחנו בה, בושה! בושה! בושה!. אנחנו לא עוורים ולא  מטומטמים. לא- תהיה -כאן- דיקטטורה!. לא דוהרת ולא זוחלת. אנחנו נילחם על החירות, על השויון, על כבוד האדם ועל הד-מוק-רט-יה. ואנחנו -ננצח!".

עוד אמר: "כוונת נתניהו, להתחיל מחר בחקיקה לצמצום עילת אי-הסבירות ובעקבותיה חקיקת היועמ״שׁים הפרטיים. זה איננו צעד מינורי, בנושאים שכאילו ׳הוסכמו׳, בשיחות הסרק בבית הנשיא. לפני 48 שעות, האזנתי בזום לנשיאת העליון בעבר דורית בייניש ולפרופ׳ סוזי נבות, מבכירות המשפטנים, קובעות חד משמעית, כי בנסיבות הקיימות ובנוסח המוצע, צמצום עילת אי-הסבירות ממוטטת את המחסום היחיד שנותר בפני שרירות השלטון. השלטון יוכל למעשה לישם כל מדיניות וכל מינוי שיבחר למנות או לבטל, מבלי שתהיה עליו כל ביקורת שיפוטית, או כל בלם אחר".

מתן וסרמן

אלפים כבר במוקד המחאה המרכזי ברחוב קפלן בתל אביב

שקמה ברסלר (צילום: אבשלום ששוני)שקמה ברסלר (צילום: אבשלום ששוני)

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין
המחאה נגד הרפורמה המשפטית באור עקיבא צילום: דוברות המשטרה

עשרות מפגינים באור עקיבא נגד הרפורמה המשפטית

אלון חכמון
אפי צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת

חה"כ רייטן: "מחר בבוקר נתייצב איתנים מול רוטמן בוועדה החוקה"

חברת הכנסת אפרת רייטן ממפלגת העבודה השתתפה במחאה בחדרה והצהירה: "מחר בבוקר נתייצב איתנים מול רוטמן בוועדת החוקה, ששב עם תוכניותיו הפשיסטיות להחלשת בית המשפט העליון". עוד אמרה כי "נמשיך להיות קיר ברזל ולא נוותר- נילחם, נתווכח ונפעל בכל אמצעי חוקי שיש מול ההפיכה המשטרית. זו לא באמת מלחמה רק על עילת הסבירות או על כן או לא נציגים של לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, אלא זו מלחמה על צביונה של מדינת ישראל".

מתן וסרמן
שבוע 25 למחאה נגד הרפורמה: ההפגנות התחדשו ברחבי הארץ צילום: אבשלום ששוני

מאות מפגינים בצעדה מדיזנגוף לרחוב קפלן בתל אביב

מאות מפגינים משתתפים בצעדה מרחוב דיזנגוף לרחוב קפלן בתל אביב, שם נערך המוקד המרכזי של המחאה נגד הרפורמה המשפטית.

מתן וסרמן
מפגינים בדיזנגוף נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

עשרות מפגינים בדיזנגוף סנטר נגד הרפורמה המשפטית

מעריב אונליין
צומת כרכור - המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: דוברות המשטרה

כאלף בני אדם מפגינים בצומת נהלל, עשרות בצומת כרכור

למעלה מאלף איש הגיעו להפגין נגד הרפורמה במערכת המשפט בצומת נהלל. בין הנואמים במוקד המחאה, יהיו איש התקשורת דן חמיצר, ד"ר גיל טלשיר והתסריטאי בני ברבש. במקביל, כמה עשרות בני אדם החלו להפגין בצומת כרכור.

לימור רגב ממארגני ההפגנה מסרה: "זה בידיים שלנו, נס לא קרה לנו. כל ההישגים עד היום הם פרי הנחישות של מאות אלפי המפגינים כל שבת ב 25 השבועות האחרונים, לפנינו עוד 5 שבועות לסיון מושב הכנסת. יש חשש כי מובילי ההפיכה המשטרית ינסו להעביר בשבועות הנותרים את חוקי הדיקטטורה והשחיתות. אנו כאן בעמק ובצמתים בכל רחבי הארץ נהיה חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית נהיה קיר הברזל למדינה דמוקרטית ליברלית".

אלון חכמון