עדכונים חיים

גנץ: "נתניהו צריך לפטר את סטרוק, זו פגיעה בביטחון המדינה"

יו"ר המחנה הממלכתי תקף בפתח ישיבת סיעתו את הממשלה: "הבלמים נשרפו, זו אנרכיה". ליברמן קרא לאופוזיציה: "אין יותר תרגילי הונאה"

בני גנץ בני גנץ (צילום: נעם ריבקין פנטון)

סיעות הכנסת יתכנסו היום (שני) לישיבותיהן השבועיות, וראשי הסיעות צפויים להעניק הצהרות לתקשורת שיעסקו בנושאים העומדים כעת על סדר היום הציבורי, לצד הסערות במערכת הפוליטית וסביב הרפורמה המשפטית. ישראל ביתנו תהיה הראשונה מבין סיעות הכנסת שתפתח את ישיבתה. 

מרב מיכאלי צילום: אבשלום ששוני

מיכאלי: "גורמים עבריינים שמחוברים למשפחות פשע השתלטו על משרד התחבורה"

עוד האשימה מיכאלי: "גורמים עבריינים שמחוברים למשפחות פשע השתלטו על משרד התחבורה. מה שמתחולל בימים האחרונים במשרד עוד יתפוצץ בקול רעש גדול - קוראת למבקר המדינה להיכנס לעובי הקורה ולבדוק לעומק את מה שמתחולל במשרד". 

מתן וסרמן
אחמד טיבי צילום: מארק ישראל סלם

טיבי: "הפלסטיני הוא האזרח היחיד בעולם שאין לו זכות להגנה עצמית"

חבר הכנסת אחמד טיבי נשא דברים בפתח ישיבת סיעת חד"ש-תע"ל: "הפלסטיני הוא האזרח היחיד בעולם שאין לו זכות להגנה עצמית. אני שואל את כולם, מהי הזכות להגנה עצמית של הפלסטיני". 

מעריב אונליין
מרב מיכאלי צילום: אבשלום ששוני

מיכאלי: "הקוליציאה לא דורסת את בית המשפט, היא דורסת את הציבור"

ח"כ מרב מיכאלי בפתח ישיבת סיעתה: "על השחיתות מדינת ישראל תשלם מחיר כבד והוא הרסני ומסכן חיים. זה יתפוצץ בקול רעש גדול, קוראת למבקר המדינה לחקור. הקואליציה לא דורסת את בית המשפט היא דורסת את הציבור. גם בית המשפט לא יוכל להתערב, פושעים וגנבים ינהלו לנו את הקופה הציבורית. המתקפה של סטרוק לא נולדה בחלל ריק והיא מייצגת את ראשי מחוללי הטרור היהודי, בן גביר הודיע שהוא יחליף את המפכ"ל. מיליציות יהודים פוגעים בפלסטינים חפים פשע, אנחנו בפני מדרון חלקלק. הממשלה של נתניהו איבדה את הבלמים. קוראת לאופוזיציה לא לחזור לבית הנשיא, הדרך היחידה לבלום אותם היא המחאה. יחד נעבור לכוח פוליטי".

מעריב אונליין
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל פלאש 90

סמוטריץ': "אסור לקחת את החוק לידיים, צריך להירגע"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעת הציונות הדתית: "על הצבא להתמקד במאבק חסר פשרות בטרור ולנקוט ביד קשה מול ההתפרעות הערבית ועל המתיישבים להשאיר את העבודה לצה"ל ולמערכת הביטחון. אסור שמתיישבים יחושו ברווזים במטווח. אסור שהורים יצאו עם ילדיהם ליום שגרתי ויסיימו אותו עם זכוכית מנופצת במקרה הטוב וחלילה עם פציעות או גרוע מכך במקרה הפחות טוב. אסור, פשוט אסור. אסור להעניש באופן קולקטיבי את המתיישבים המבקשים ביטחון".

אנה ברסקי
יאיר לפיד תוקף את נתניהו (צילום: לשכת ח"כ)

לפיד: "נאשם באמצע משפט או עבריין מורשע, אחד משניהם יבחר את המפכ"ל הבא"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעתו: "נאשם באמצע משפט או עבריין מורשע, אחד משניהם יבחר את המפכ"ל הבא. זה לא מצב שפוי. זה לא מצב סביר. אם תבוטל עילת הסבירות- קודם כל הם יחזירו את דרעי, עוד עבריין מורשע, בניגוד לפסיקת בית המשפט, ואז נראה פה רק מינוי מקורבים, רק מכרזים תפורים. השחיתות תשתלט על מדינת ישראל. לאזרחים ישרים לא יהיה למי לפנות ולא יהיה מי שיגן עליהם".

מעריב אונליין
בני גנץ צילום: מרק ישראל סלם

גנץ: "הבלמים בממשלה הזו נשרפו, זו אנרכיה"

ח"כ בני גנץ תקף בפתח ישיבת סיעתו: "הבלמים בממשלה הזו נשרפו. זו לא ממשלה – זו אנרכיה. הבוקר, שרה בממשלת ישראל משווה את ראשי זרועות הביטחון לכוח ואגנר. איזה מסר זה מעביר לכוחות בשטח? לאזרחים שצריכים לציית לחוק? נתניהו צריך לפטר אותה. בלי גינויים ובלי הבהרות. כל דקה שהיא נשארת בתפקידה, זו פגיעה בביטחון המדינה".


אנה ברסקי מתן וסרמן
אביגדור ליברמן צילום: מארק ישראל סלם

ליברמן: "אנחנו לא נותנים אף לגיטימציה לאף מהלך סרק"

ח"כ אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סייעתו: "הזהרנו שהמשא ומתן בבית הנשיא זה הונאה. כל מה שקרה מאז מוכיח את צדקת דרכנו, כל מה שקרה סביב הוועדה לבחירת שופטים, סביב קידום עילת הסבירות, אומר רק דבר אחד - אם אתה לא מקבל את עמדתם, הם מיד שוברים את כללי המשחק. יום לאחר ההפסד בבחירות ללשכת עו"ד הקואליציה הוגש חוק לפירוק הלשכה. קורא לחבריי לאופוזיציה - תודיעו, אין יותר תרגילי הונאה אנחנו לא מאותה מצגת שווא. אתם רוצים ללכת חד צדדי, תלכו. אנחנו לא נותנים אף לגיטימציה לאף מהלך סרק של נתניהו ושותפיו".

מעריב אונליין
לו"ז ישיבות סיעה


14:05: ישראל ביתנו

14:15: המחנה הממלכתי

14:30: יש עתיד

14:40: ציונות דתית

14:50: העבודה

15:30: עוצמה יהודית 

15:30: חדש תעל