עדכונים חיים

היועמ"שית תפוטר בקרוב? "היא מונתה על ידי האויב הגדול של רה"מ"

ועדת החוקה חידשה הבוקר את הדיון בסוגית צמצום עילת הסבירות. מ"מ יו"ר הוועדה אמר כי "פיטורי היועמ"שית יהיו סבירים, הגיוני ששלטון נכנס ימנה יועצים"

פינדוס ח"כ יצחק פינדרוס, יהדות התורה (צילום: דוברות הכנסת)

ועדת החוקה חידשה הבוקר (שלישי) את הדיון בסוגית צמצום עילת הסבירות. אתמול, המשנה ליועמ"שית שנכח בוועדה, יצא נגד המהלך: "הביטול של עילת הסבירות הוא אמצעי קיצוני ביותר. אילו ההצעה היתה מבקשת לטפל באופן אמיתי במורכבויות של עילת הסבירות היא היתה עושה זאת באמצעות המשפט המנהלי ולא באמצעות חוק יסוד השפיטה. תכלית ההצעה היא יצירת חור שחור נורמטיבי ועמדתנו היא שזו פגיעה קשה בערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה הישראלית. ביטול עילת הסבירות יפגע ביכולת של בית המשפט להגן על הפרט מפני החלטות שרירותיות".

פינדרוס: "היוע"משית מונתה על ידי האויב הכי גדול של ראש הממשלה"

לשאלתה של חברת הכנסת קארין אלהרר, אמר ח"כ יצחק פינדרוס כי "בהחלט סביר ששלטון נבחר יחליף ייעוץ משפטי, היועמ"שית מונתה על ידי האויב הכי גדול של ראש הממשלה, גדעון סער". לאחר שפרצה מהומה בוועדה, הוא הבהיר: "התכוונתי אויב פוליטי. באיזו מדינה דבר כזה היה קורה?"

מעריב אונליין
יצחק פינדרוס צילום: אריק מרמור פלאש 90

לזימי: "מי שחושב שהקהילה הגאה היא ארגון טרור, לא יחנך אותנו"

בפתח הדיון, תקפה חברת הכנסת נעמה לזימי את היו"ר פינדרוס: "מי שחושב שהקהילה הגאה היא ארגון טרור שלא יחנך אותנו איך להפגין. הדמוקרטיה הישראלית חשובה". 

מעריב אונליין