עדכונים חיים

לאחר העימותים הסוערים וחסימות הכבישים: המחאה בנתב"ג הסתיימה

מפגינים רבים הגיעו לנמל התעופה בן גוריון כדי למחות על הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה. המפגינים חסמו את כבישי הגישה לאזור ונכנסו לאולם הטיסות הנכנסות. כ-52 מפגינים נעצרו

שוטרים מפנים מפגינים שחוסמים את הכביש מול טרמינל 3 בנתב"ג שוטרים מפנים מפגינים שחוסמים את הכביש מול טרמינל 3 בנתב"ג (צילום: אבשלום ששוני)

הרפורמה במערכת המשפט: אלפים הפגינו היום (שני) מול טרמינל 3 בנתב"ג, כאשר הם נשאו דגלים, קראו קריאות 'דמוקרטיה' ושרקו במשרוקיות. כמה עשרות מהם נכנסו לטרמינל 3 אל אולם הנוסעים הנכנסים, כאשר הם מניפים דגלים וצועקים 'דמוקרטיה'. כוחות של משטרה התפרסו בכל האזור, ושוטרים משני צדי הכביש שמול הטרמינל מנעו את החסימה.

"נשתק את המדינה אם נצטרך": אחד ממנהיגי המחאה מזהיר לקראת ההפגנה בנתב"ג
התנאי של המשטרה להפגנה מחר בנתב"ג - והתגובה הזועמת של המחאה

כוחות גדולים של משטרה התפרסו בטרמינל כאשר היעד הוא לאפשר לטסים לחו"ל ולנכנסים לארץ להספיק ולהגיע לדלפקים. הקריאות במהלך ההפגנה הסוערת, התפתחו לכדי עימות במהלכו נראו שוטרים ניגשים למפגינים, לאחר שככל הנראה השוטרים ייחסו אליו הפרת סדר, ומסביבם עשרות שצעקו 'בושה, בושה'. כוחות גדולים של משטרה התפרסו בצירים המובילים נתב"ג, ומהכניסה למתחם ועד לטרמינלים וכן הופקע נתיב נסיעה כדי לאפשר לרכבי חירום לנוע.

המשטרה הזהירה כי אם יהיו חסימות כבישים ועיכובים, יוטלו קנסות והיא תפעל בנחישות. במהלך יום המחאה נעצרו 52 מפגינים ששוחררו בתום חקירה ונרשמו 180 דו"חות על הפרעות לתנועה והפרת הסדר הציבורי.

אף על פי שרשות שדות התעופה (רש"ת) הקצתה מקום שיאפשר ריכוז של 5,000 מוחים לכל היותר ליד טרמינל 1, הודיעו מנהיגי המחאה מ"כוח קפלן" כי הם עומדים על זכותם להפגין מול טרמינל 3, הגדול והסואן יותר, וגם בתוכו. אולם, היום הודיעה המשטרה כי מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון אישר בתום סיור בנתב"ג יחד עם מנכ"ל רשות שדות התעופה מתחם חדש סמוך לטרמינל 3 לשם קליטה בטוחה של באי המחאה באופן המונע שיבוש הסדרי התנועה מהטעמים הביטחוניים. מפקד המחוז הדגיש כי לא תותר התארגנות במתחם אחר מחוץ ל"גן ארץ ישראל", וכל התקהלות אסורה במקום אחר, תיאכף באופן ממוקד ומיידי.

הסתיימה המחאה: המפגינים והשוטרים מתפזרים מהמקום

אלון חכמון

מפגינים הגיעו למחות מול תחנת משטרת רמלה, אליה נלקחו עצורים מנתב"ג

אלון חכמון מתן וסרמן
המחאה בנתב"ג נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

בחשד להפרות סדר: 37 מפגינים נעצרו על ידי המשטרה בנתב"ג

במסגרת האכיפה סמוך לטרמינל 3 בנתב"ג, עצרה המשטרה 37 חשודים בהפרת הסדר הציבורי בתום ההכרזה בדבר התקהלות לא חוקית, לרבות חסימת צירי תנועה כפי שתועדו המפגינים באמצעות עציצים שגררו מצידי הכביש.

אלון חכמון

המשטרה החלה בפינוי המפגינים מהכבישים

המשטרה החלה לפנות את המפגינים בנתב"ג משני הכבישים החסומים בכניסה לאולם הנוסעים הנכנסים והיוצאים בטרמינל 3. שוטרים מםנים גם כן מחסומים, אדניות גדולות וחפצים נוספים שהובאו למקום במטרה לחסום את הדרך.

משה כהן

בשל חסימת הכבישים בטרמינל 3: נוסעים המחכים לאיסוף הועברו לקומת הטיסות היוצאות

בשל חסימת הכביש בקומת הכניסה באולם היוצאים והנכנסים בטרמינל 3 בנתב"ג, נוסעים המחכים לכלי רכב שיאספו אותם, מופנים לקומה השלישית, שם התנועה איטית אבל זורמת. ברשות שדות התעופה בסיוע המשטרה מצליחים מדי פעם לאפשר לשאטל ואוטובוס לעבור לאחר שפרשים מפנים את הכביש. בינתיים אין שיבושים בלוח הטיסות.

משה כהן

ללא הצלחה: פרשים ניסו לפנות את הכביש הסמוך לטרמינל 1

פרשים של המשטרה ניסו לפנות את הכביש בכניסה לטרמינל 1 בקומת הכניסה ללא הצלחה. חלק מהמפגינים יושבים על הכביש והיו גם מפגינים שהזיזו מחסומים בצדי הכביש. המוחים ממשיכים לחסום את הכביש, ובינתיים נוצרים תורים ארוכים של אנשים המבקשים לצאת עם שאטלים מהטרמינל, וקרוביהם אינם יכולים להתקרב לאסוף אותם.

משה כהן

עד כה המשטרה עצרה 15 מפגינים בחשד להפרעות סדר

המשטרה ממשיכה באכיפת התקהלויות לא חוקיות בנתב"ג במסגרת הרפורמה במערכת המשפט, ועצרה עד כה 15 חשודים בהפרת הסדר הציבורי.

אלון חכמון
ההפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני

"תשחררי אותנו, אנחנו חייבים לצאת"

מאות נוסעים שחזרו לארץ אינם יכולים לצאת ממתחם טרמינל 3, מאחר והשאטלים אינם יכולים להגיע בשל חסימות הכבישים. זוג עם שני ילדים קטנים באו לשוטרת והתחננו בפניה: "תשחררי אותנו מפה אנחנו חייבים לצאת". התוך הולך ומתארך, ובינתיים ישנו עומס כבד של מאות מפגינים.

משה כהן

הכבישים הסמוכים לכניסות לטרמינל 3 נחסמו לתנועה על ידי מאות מפגינים

שני הכבישים הסמוכים לכניסות לטרמינל 3 בקומת הקרקע של אולם הנוסעים היוצאים והנכנסים נחסמו לתנועה ע"י מאות מהמפגינים שמניפים דגלים וצועקים לדמוקרטיה. המשטרה לא פועלת לפינוי  המפגינים, והכבישים בקומת הקרקע סגורים לתנועת כלי רכב.

משה כהן
הפגנה בנתב"ג נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

אחד משערי הכניסה מטרמינל 3 באולם הנוסעים נחסם

אחד משערי הכניסה מטרמינל 3 באולם הנוסעים נחסם ע"י כוחות המשטרה. הנוסעים מופנים לשער נוסף. 

משה כהן
הפגנה בנתב"ג נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

עשרות מפגינים נכנסו לאולם הנוסעים: המשטרה פועלת לפנות אותם

עשרות מפגינים פרצו סמוך לאולם הנוסעים היוצאים בנתב"ג. המשטרה החלה לפנות אותם. עימותים מתפתחים במקום. אחד מהמפגינים ניסה להיכנס אל המתחם, ושוטרים מנעו זאת בעדו. 

משה כהן

נוסעים בנתב"ג: "הקדמנו להגיע, עבור כל מקרה שלא יהיה"

נוסע שהגיע ממודיעין סיפר ל'מעריב': "בגלל שידענו מראש על ההפגנה, הגענו ברכבת ובינתיים הכל הולך חלק. הקדמנו להגיע, עבור כל מקרה שלא יהיה".

בני זוג שהגיעו מהרצליה סיפרו: "הקדמנו בשעה והגענו 4 שעות לפני הטיסה בגלל שחששנו שניתקע, וגם החלטנו להגיע ברכבת ולא להסתכן בפקקי תנועה וחסימות כבישים. החשש היחיד היה כאשר הרכבת עצרה והרבה אנשים היו מסביב. היו כוחות משטרה גדולים והכל הולך ללא הפרעה".

משה כהן

ארבעה מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר, עקב סירובם להישמע להנחיית השוטרים

אלון חכמון
מפגין עוכב במחאה נגד הרפורמה המשפטית בנתב"ג (צילום: כוח קפלן)

המשטרה עיכבה מפגין ראשון בנתב"ג

מתן וסרמן

מפגינים רבים בכניסה לטרמינל 3 חוסמים את כביש הגישה

מתן וסרמן

המשטרה מפנה מפגינים מאולם הטיסות הנכנסות | צפו

מתן וסרמן

מפגינים בכניסה לטרמינל 3

מעריב אונליין
הפגנה בנתב"ג נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

ראשוני המפגינים הגיעו לנתב"ג

מעריב אונליין
נתב"ג צילום: רשות שדות התעופה

רשות שדות התעופה: "מי שלא צריך להגיע שלא יגיע היום"

דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר פנה ב-103FM לאלו שצפויים לטוס היום או לשוב לארץ: "בואו ברכבת לטסים, תעשו צ'ק אין מהבית, מי שלא צריך להגיע שלא יגיע היום לאסוף נוסעים, תשתמשו ברכבות. אנחנו פנינו להנהלת הרכבת וביקשנו לתגבר את הרכבות באותן שעות שצפויים לעבור כ־27 אלף נוסעים, מתוך כ־90 אלף שאמורים לעבור היום בנתב"ג. את נתב"ג ואת השדה האסטרטגי של מדינת ישראל צריך להוציא מעולם המחאות וההפגנות".

"נקיים את לוח הטיסות, תיגברנו את כל העובדים בכל הנקודות בהן נוכל לזרז את יציאת המטוסים בזמן. אם זה בבידוק הביטחוני, בהעמסת המטוסים ובכל שאר היחידות המבצעיות שעוסקות בלתפעל את השדה כדי שיעמוד בלוח הזמנים", הדגיש, והוסיף: "מי שאחראי לסדר הציבורי זה משטרת ישראל. משוכנע שתעשה עבודתה. אנחנו נמצאים איתם יחד, עובדים כתף אל כתף. השדה הזה חווה לפני קצת יותר מ־24 שעות אירוע חירום תעופתי".

103FM
קובי שבתאי צילום: אבשלום ששוני

המשטרה: "אנחנו ערוכים בכל מקום"

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, התייחס בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM למחאות הצפויות והבהיר:"יש לנו למעלה מ־80 נקודות מחאה שאנחנו נערכים אליהם. מצד אחד, בהנחיית המפכ"ל, אנחנו רואים בזכות המחאה אבן יסוד במחאה דמוקרטית ומאפשרים מחאה מכל סוג. אנחנו לא נאפשר חסימת צירים, להשאיר רכב בצד הדרך ולחסום ציר תנועה משמעותי בשעת חירום".

"אנחנו ערוכים בכל מקום, מסביב לנתב"ג. חלק מההיערכות גלויה חלק סמויה. אנחנו נהיה בכל המקומות. , אם אתם יכולים תגיעו ברכבת כדי שחלילה לא תתקעו בפקק. תגיעו לפני לנתב"ג. כל הזמן להיות באפליקציה, בטלגרם של אגף התנועה, ולהתעדכן שם. אני יודע שמשרד התחבורה גם נערך לזה, לא יודע אם יש תיגבור של רכבות, אני כן קורא לציבור להשתמש ברכבות".

103FM
הפגנה בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני

מארגני המחאה 'כוח קפלן': "המחאה תצא לפועל כמתוכנן"

נדב גלאון, ממארגני המחאה 'כוח קפלן', אמר ל-103FM: "המחאה תצא לפועל כמתוכנן. אנחנו כמובן מחזקים את כוחות הביטחון שיצאו לפעולה שהמטרה שלה להשיב את השקט והביטחון, אנחנו יוצאים לפעולה שהמטרה שלה לשמור על הדמוקרטיה ולהציל את המדינה מפני הממשלה הקיצונית הזאת".

103FM

"לא ניתן לייבא את הסלמי הפולני": מפגינים חסמו את הכניסה לנמל חיפה

 מאות מפגינים חסמו הבוקר את הכניסה לנמל חיפה. ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "לא נקבל את ביטול עילת הסבירות שיאפשר מינויים מושחתים ואת פיטורי היועמ"שית. המחאה הזו לא תעצור עד גניזת החקיקה הדיקטטורית וביצור מעמדה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לדורי דורות".

מפגינים חוסמים את נמל חיפה (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)מפגינים חוסמים את נמל חיפה (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

אנה ברסקי אלון חכמון
הפגנה בנתב"ג נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני