עדכונים חיים

ליברמן: "מה הסיבה שנתניהו מעניק חסינות ליחיא סינוואר וחבריו?"

סיעות הכנסת מתכנסות לישיבותיהן השבועיות. יו"ר ישראל ביתנו תקף: "תניהו לא סופר את השרים שלו ולא סומך עליהם. גם אם זה לא גורר מלחמה כוללת, ראוי שהקבינט יתכנס ויקבל דיווח"

אביגדור ליברמן אביגדור ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם)

ברקע הלחימה בג'נין והמשך קידום חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, סיעות הכנסת מתכנסות היום (שני) לישיבותיהן השבועיות. הראשונה שפתחה את הישיבות היא ישראל ביתנו והאחרונה היא חד"ש-תע"ל. 

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צילום: מרק ישראל סלם

גנץ: "יש לישראל את היכולת לנהל לחימה במספר זירות ולהכריע"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר בישיבת הסיעה: ״אמרתי זאת בעבר וזה גם נכון היום – אין ולא יהיה ערי מקלט ביהודה ושומרון. לא למייצרי רקטות, לא לחוליות ירי, לא לכנופיות כמו גוב האריות. מי שיאיים על אזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר. חופש הפעולה בג'נין – בכל האמצעים, ובכל זמן – הוא חלק מתפיסת הביטחון".

"כולנו מגבים את כוחות הביטחון וצה"ל, סומכים עליהם שיבצעו את משימתם, ומתפללים שישובו הביתה בשלום", הוסיף, "אני מבקש להעביר מסר גם לאויבינו מחוץ ליהודה ושומרון – ואני אומר זאת מידיעה: יש לנו את היכולת לנהל לחימה במספר זירות ולהכריע. יש לנו גם את הנכונות לעשות זאת אם נידרש לכך. אם נסראללה או סינוואר חושבים שיש להם את היכולת לאתגר אותנו, המחיר יהיה כבד". 

מתן וסרמן
מרב מיכאלי צילום: מארק ישראל סלם

מיכאלי: "הקואליציה מנצלת את המבצע כדי לקדם את החקיקה"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, בפתח ישיבת סיעתה: "כולנו מחזקות את חיילי צהל. התחזקות קיני הטרור היא כתוצאה מחיזוק החמאס על ידי ממשלת נתניהו בעשור האחרון. ההחלשה של הרשות הפלסטינית הביאה לכך שהיא לא מסוגלת לטפל בהם ועכשיו חיילי צהל מטפלים בהם. המדיניות של נתניהו מתפוצצת לנו בפנים. ביטחון אמיתי יושג רק על ידי הסדר מדיני. אחרי אינספור מבצעים צריך להפנים, רק ככה נחסוך קורבנות מ-2 הצדדים".

"אני רואה את הקריאות לעצור את ההפגנות. אלא שבאותה השעה היא ממשיכה לקדם חקיקה אנטי-דמוקרטית. הדורסנות הזאת חמורה. ביטול עילת הסבירות תפתח פתח לשחיתות, סיעת העבודה נאבקים על הדבר הזה. הצביעות והקוזק הנגזל הוא סכנה למדינת ישראל. הקואליציה מנצלת את המבצע כדי לקדם את החקיקה. אני קוראת לחברי בקואליציה לעצור את החקיקה ולכבד את דבריהם. כל דרישה להפסקת המחאה בלי הפסקת החקיקה היא יללה צבועה", טענה. 

מעריב אונליין
יאיר לפיד צילום: אבשלום ששוני

לפיד: "ישראל לא תעמוד מנגד כשילדינו נרצחים"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "אני מחזק את ידי כוחות הבטחון הפועלים כעת באיזור מחנה הפליטים בג'נין. זוהי פעולה מוצדקת והכרחית, שיצאה לדרך בסיוע מודיעין איכותי ומדוייק על תשתיות הטרור בג'נין והמעורבות האיראנית במימון וסיוע לטרור. מטרת הפעולה הזו אינה לפגוע ולהחליש עוד יותר את הרשות הפלשתינית. גם ראש הממשלה הנוכחי, גם אני לפניו, אמרנו חזור ואמור: לישראל אין עניין למוטט את הרשות הפלשתינית, אלא דווקא לחזק אותה, אבל אם הרשות לא רוצה שנפעל בשטחה, עליה לפעול בכוח כדי למנוע התארגנויות טרור. אני קורא מפה לקהיליה הבינלאומית: לפני שאתם פוצחים במקהלת הגינויים האוטומטית, תסתכלו על 28 נרצחי הטרור של החודשים האחרונים. על מאיה ורינה די, על הלל ויגל יניב, על יעקב פלאי בן השש ואשר פלאי בן השמונה. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד כשילדינו נרצחים".


מתן וסרמן
אביגדור ליברמן צילום: מארק ישראל סלם

ליברמן: "אי כינוס הקבינט המדיני מלמד כמה נתניהו מזלזל בשרים שלו"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "מה שצורם זה היעדר כינוס של קבינט ביטחוני, נתניהו לא סופר את השרים שלו ולא סומך עליהם. לא מדובר במעצר, אלא במבצע עם אלפים חיילים. גם אם זה לא גורר מלחמה כוללת, ראוי שהקבינט יתכנס ויקבל דיווח. הזלזול של נתניהו מעלה שאלות".

"זה מבצע חשוב מאוד אבל לא מספיק. בלי לטפל במקור, המנוע של גל הטרור, בראשי החמאס בעזה שלקחו אחריות על שורה של פיגועים, שנותנים פקודות וכסף. כל ההסתה יוצאת מעזה על ידי החמאס. לכן, טיפול רק בג'נין לא מובן, צריך לחזור לסיכולים ממוקדים. מה הסיבה שנתניהו מעניק חסינות ליחיא סינוואר וחבריו?", טען. 

מעריב אונליין