עדכונים חיים

גנץ: "ביקשתי לכנס את נתניהו ולפיד על מנת לעצור את החקיקה"

יו"ר המחנה הממלכתי אמר בפתח ישיבת סיעתו כי שוחח עם הנשיא הרצוג על מנת לשוב להידברות: "צריך לבלום ולדבר". ליברמן: "קורא לחבריי באופוזיציה לא לחזור לשיחות"

בני גנץ בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

לקראת הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות שתעלה היום (שני) לקריאה ראשונה בכנסת, זאת לאחר שאושרה בוועדת החוקה בשבוע שעבר, בתום דיון סוער, ראשי המפלגות השונות מתכנסות לישיבות סיעה.

השיחות בבית הנשיא יחודשו? הרצוג קרא "לשוב ולדבר" - וכך השיב גנץ
"דורסני יותר מאי פעם": מתקפה חריפה באופוזיציה על ההתנהלות בוועדת החוקה

הנשיא יצחק הרצוג קרא אתמול לחזרה לדיונים בבית הנשיא והגעה להסכמות נרחבות. "ההסכמות הן בנות השגה, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות, אבל אף אחד מהצדדים לא מוכן לשבת ולדבר", אמר. "זו החמצה בקנה מידה היסטורי. אני שואל את נציגינו בממשלה ובכנסת: זה שווה את זה? זה באמת שווה את זה? המספרים, הנתונים, הסקרים והדיונים – משקפים צורך ציבורי אמיתי וגדול בהידברות והסכמה. זה ברור כשמש", כך לדבריו.

מרב מיכאלי צילום: אבשלום ששוני

מיכאלי: "הממשלה הכריזה מלחמה, אתם משחקים באש"

חה"כ  מרב מיכאלי בישיבת הסיעה: "הממשלה הכריזה מלחמה, לא פחות מזה. ההפגנות שהיו בליל גלנט יראו כמו משחק ילדים לעומת ההפגנות אם חלילה יעלה בדעתו של נתניהו לפטר את היועמ"שית. אני מקווה שהקואליציה תתעשת. אתם משחקים באש, הדמוקרטיה הישראלית נקנתה בדם. הדמוקרטיה הישראלית היא לא במו"מ. פונה לחבריי באופוזיציה, אנחנו מחויבים להיאבק בממשלה בכל הכלים. אסור לנו להגיע להסכמות. אנחנו חייבים לנהל מאבק. רק מחאה גדולה תעצור את החקיקה, נוכחו בכך שוב ושוב. ההידברות נתנה לגיטימציה וזמן. אנחנו חייבים לעצור את המחאה מבפנים". 

מעריב אונליין
בצלאל סמוטריץ' צילום: מארק ישראל סלם

סמוטריץ': "גנץ ולפיד לא מעוניינים להגיע להסכמות, הם רוצים למרוח את הזמן"

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ, בישיבת הסיעה: "היום הכנסת תאשר בע"ה בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות במתווה השופט סולברג. זהו צורך חיוני שיש לגביו הסכמה רחבה, גם השופט אהרון ברק ושופטים נוספים בבית המשפט העליון תמכו בכך, וכך גם חלק גדול מראשי האופוזיציה. זו הדרך לאפשר לממשלה נבחרת לממש את המדיניות שלה על פי החוק ולמנוע למשל מקרים כמו שקרו בעבר כאשר בג"צ מנע גירוש משפחות מחבלים".

"לו באופוזיציה היו פועלים בהוגנות ולגופו של עניין הם היו תומכים בתיקון המתבקש הזה, אבל למרבה הצער הכל אצלם מפוזיציה והם מתנגדים לכל דבר כשהמטרה האמיתית שלהם היא להפיל את הממשלה. גנץ ולפיד לא מעוניינים להגיע להסכמה אלא רק למרוח זמן. אנחנו בכל זאת ניגשנו לשיחות בבית הנשיא בלב פתוח ובנפש חפצה ולצערנו האופוזיציה טרקה את הדלת", טען. 


אנה ברסקי
יאיר לפיד תוקף את בנימין נתניהו והממשלה (צילום: לשכת חבר הכנסת)

לפיד: "זו ממשלה שאיבדה כל רסן, מה שראינו אתמול היה רק הפרומו"

אש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "זו ממשלה שאיבדה כל רסן, ומה שראינו אתמול היה רק הפרומו - כי זה גם מה שהיא מנסה לעשות היום, פה בכנסת. לוודא שאין עליה שום רסן. ביטול עילת הסבירות, בנוסח שהם שמים היום על שולחן הכנסת, אומרת דבר אחד: החוק לא יחול עליהם. זה מה שהם רוצים. שיהיו חוקים לכל האזרחים, אבל החוקים לא יחולו עליהם. אם הם יעברו על החוק, אי אפשר יהיה לתבוע אותם ובית המשפט לא יוכל לעשות שום דבר בעניין".

"זה לא חוק רגיל וזה לא יום רגיל. היום הזה ייחרט לדיראון עולם בדברי הימים של כנסת ישראל ומדינת ישראל. זה היום שבו ממשלת ישראל הודיעה שהחוקים לא חלים עליה יותר. הם עצרו את כל הניסיונות להגיע להסכמה לאומית רחבה. אחרי שהם התעלמו מכל הקריאות, מנשיא המדינה ועד נשיא ארצות הברית, לחזור לשולחן הדיונים ולנסות יחד למצוא פתרונות", הוסיף. 

מתן וסרמן
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צילום: מרק ישראל סלם

גנץ: "פיטורי היועמ"שית - פשיטת רגל דמוקרטית"

יו"ר המחנה הממלכתי, חה"כ בני גנץ, בפתח ישיבת סיעתו: "הצעתי לנשיא לכנס את ראש הממשלה, יו״ר האופוזיציה ואותי בכדי לדון בעצירה מיידית של החקיקה וחזרה להידברות לפני ההצבעה. מעשה חוקתי הוא מעשה שלם. לא אוכל לתת את ידי לתיקון אחד, בידיעה שאחריו יערכו שינויים מרחיקי לכת. מה שעוד לא סביר הוא שבמשך שעות אתמול, נערך זובור ליועצת המשפטית לממשלה שיש לו שתי מטרות. מה שראינו, הוא כמו שימוע מקדים לפיטורי היועמ"שית".

מתן וסרמן
אביגדור ליברמן צילום: מרק ישראל סלם

ליברמן: "נתניהו לא זנח את התוכנית להדיח את היועמ"שית"

יו"ר ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת סיעתו: "אתמול ראינו את הלינץ' שיזם בנימין נתניהו כנגד היועצת המשפטית לממשלה, המטרה הייתה ברורה, לגרום ליועמ"שית להתפטר מיוזמתה מתפקידה. מכיוון שהיא לא תעשה כך, נתניהו לא זנח את התוכנית להביא לפיטוריה בהחלטת ממשלה. זה מתווסף לשורה ארוכה של החלטות וצעדים של הממשלה ובהם הדחת הניצב עמי אשד, העברת חוקים פרסונליים כמו חוק טבריה של אריה דרעי, דחיית מועד בחירת רבנים ראשיים, ניסיון לפרק את לשכת עורכי הדין לאחר שנציג הקואליציה הפסיד".

"ולכן אני קורא לבית המשפט העליון לפסול את החוק לביטול עילת הסבירות, אם יעבור בקריאה שנייה ושלישית. אנו נמצאים בפרשת דרכים, וזאת ההחלטה החשובה ביותר שבית המשפט צריך לקבל. בנוסף אני קורא פעם נוספת לחבריי יאיר לפיד ובני גנץ לא לחזור לשיחות בבית הנשיא. רק ב-14 ליוני, לאחר ההצבעה לנציג האופוזיציה שניהם הצהירו שאין מה לחזור, ושיש פה רמיסה של הדמוקרטיה. עצם העובדה שנתניהו לא עמד בהתחייבות, והאמירות של לוין שלא לחזור לוועדה למינוי שופטים, לחזור לבית הנשיא זה יהיה פשוט חציית קו אדום על מה שהם בעצמם אמרו", טען. 

מעריב אונליין