עדכונים חיים

"לא רוצה לגדול במדינה של עריצים": צעדת המחאה הגיעה לחניון שורש

המחאה נגד הממשלה והמשך החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית נמשכת גם בסוף השבוע הנוכחי, לאחר ששיירת המחאה יצאה לכיוון הכנסת. צעדת המחאה תגיע מחר לכנסת

שיירת "כוח קפלן" בדרכה לירושלים שיירת "כוח קפלן" בדרכה לירושלים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)



פוסט נעוץ נעוץ
שיירת "כוח קפלן" בדרכה לירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"המדינה מתפרקת מערכיה": סוף שבוע נוסף של מחאות

אלפי אנשים נמצאים בשיירת מחאה לכיוון ירושלים על כביש 1, כמו גם מאהל שהוקם מול הכנסת. המפכ"ל יעקב שבתאי הבהיר כי המשטר תאפשר את המשך שיירת המחאה לירושלים, אך ללא הפרעה לשאר הציבור. 

מתן וסרמן
ההפגנה מול תחנת גלילות צילום: מטה המחאה הדמוקרטי הרצליה

ההפגנה מול תחנת גלילות, שם נחקר המפגין

מתן וסרמן

"תומך באנשים הפטריוטים שצועדים למען מדינת ישראל"

מוקדם יותר, חבר הכנסת סימון דוידסון (יש עתיד) הגיע לחניון שורש, שם עצרה צעדת המחאה בדרכה לירושלים. ״אני תומך באנשים הפטריוטים שצועדים למען מדינת ישראל והשמירה על הדמוקרטיה. אני קורא לכולם להצטרף לצעדה לירושלים", אמר במקום. 

מתן וסרמן
מחאה מול תחנת גלילות צילום: ללא קרדיט

מפגין נעצר סמוך לביתו של יולי אדלשטיין

מפגין נעצר סמוך לביתו של יולי אדלשטיין. לטענת חלק מהמפגינים במקום, המעצר נעשה שלא כחוק, ולא בצורה מסודרת. הוא הועבר לחקירה בתחנת גלילות. לאחר מכן, הגיעו אל המקום חלק מהמפגינים, להביע בו תמיכה. 

מתן וסרמן

"לעצור את החקיקה החד-צדדית"

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, נשאה דברים במהלך פורום העסקים. היא קראה לחזרה להידברות בנוגע להמשך החקיקה המשפטית. "אנחנו כולנו - ראשי המשק כולו - קוראים לכם מכאן - לעצור את החקיקה החד-צדדית ולהגיע להסכמה רחבה על שינויים שיהיו מקובלים על רוב העם", מסרה. 

עוד אמרה: "המדינה שאני עליתי אליה - היא מדינה יהודית ודמוקרטית, שחתרה וחותרת לשיוויון זכויות מלא בהתאם לערכים של מגילת העצמאות - בין כל החלקים שמרכיבים את החברה הישראלית: גברים, נשים, יהודים, ערבים, חילונים, דתיים, חרדים, אשכנזים וספרדים".

אלון חכמון מתן וסרמן
שיירת המחאה בכביש 1 צילום: עדו למפרט

צעדת המחאה הגיעה לחניון שורש, צפויה להמשיך מחר לכנסת

צעדת המחאה בכביש 1, הגיע לחניון שורש. היא צפויה להמשיך מחר, ולהגיע במוצאי שבת לכנסת בירושלים. 

מעריב אונליין
שיירת המחאה בכביש 1 צילום: עדו למפרט

שיירת המחאה בכביש 1

מתן וסרמן

פורום העסקים התכנס סמוך לבית המשפט העליון בירושלים: "זעקה אמיתית כי אין לנו ארץ אחרת"

פורום העסקים כינס היום (שישי) מסיבת עיתונאים סמוך לבית המשפט העליון בירושלים, כמחאה נגד הממשלה והמשך חקיקת ביטול עילת הסבירות. במקום נכחו רבים מבכירים המשק.  חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי, אמר: "עדיפה הסכמה רחבה על פני נזקים בלתי הפיכים. נזקים בלתי הפיכים אינם ניתנים לתיקון - אינה אמירה פוליטית, אלא זעקה אמיתית כי אין לנו ארץ אחרת".

אלון חכמון

"לא הייתי רוצה לגדול במדינה של עריצים"

פרופ' עידית מטות התראיינה בחדשות 12, לקראת יום השיבוש הצפוי הנוסף בתחילת השבוע במערכת הבריאות. "ישנה עם מועקה, תוהה למה כל המטופלים הפוטנציאליים לא עומדים ברחוב וצועקים. זה לא נושא של ימין ושמאל", טענה. 

עוד הוסיפה: "אני לא רואה כאן עתיד, המדינה הזאת מתפרקת מערכיה, יורדים על הצבא ועל אנשים שעוזבים. אי אפשר שהעם יחיה בארצו בלי דמוקרטיה. לא הייתי רוצה לגדול במדינה של עריצים".

מעריב אונליין
כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: "אי-התייצבות לשירות מילואים פוגעת בצה״ל ובביטחון המדינה"

"‏צה״ל עוקב באופן רציף אחר המצב, בוחן את הכשירות ומשקף לדרג המדיני את המשמעויות", כך נמסר מטעם דובר צה"ל. עוד נכתב על סוגית אי ההתייצבות: "‏עמדת צה״ל כפי שנקבעה על ידי הרמטכ״ל ופורום המטה הכללי נותרה איתנה, אי-התייצבות לשירות מילואים פוגעת בצה״ל ובביטחון המדינה. בימים האחרונים ניכרת כבר פגיעה בלכידות שתיקונה יארך זמן רב".

מעריב אונליין

"נגד הסרבנות, מבין את הדילמה הנוראית של הטייסים"

נדב צפריר, יזם היי טק ולשעבר מפקד יחידה 8200, התראיין בחדשות 12 ממאהל המחאה שהוקם מול הכנסת, ומסר: "הבסיס עליו התחנכנו נמצא בסכנה גדולה מאוד. אני נגד הסרבנות, אני מבין את הדילמה הנוראית שיש לטייסים, ולא הייתי רוצה להיות במקומם. אנחנו על סף פירוק המודל הזה, ולכן אנחנו פה מאחורה, מבקשים מהמנהיגים שלנו - 'תעצרו ותדברו'. הסיפור המרכזי זה הקרע במדינת ישראל. יש סערה עולמית סביבנו. אנחנו כרגע מקבלים רוח נגדית, שלא בטוח שנדע לשרוד אותה".

מעריב אונליין
יעקב שבתאי צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

המפכ"ל שבתאי: "נאפשר את המשך המחאה"

המפכ"ל יעקב שבתאי נפגש היום באזור אנדרטת מח״ל, עם נציגי המחאה נגד הממשלה והרפורמה המשפטית, והבהיר כי המשטרה תאפשר את המשך הצעדה על כביש 1 לכיוון ירושלים. ״שוטרי משטרת ישראל ימשיכו לאפשר מחאה במדינה דמוקרטית, כמו ב-29 השבועות האחרונים. יחד עם זאת, המשטרה לא תאפשר פגיעה בשגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירים", ציין. 
 

אלון חכמון
״ניצבים להגנת הדמוקרטיה״ צילום: ללא קרדיט

"ניצבים להגנת הדמוקרטיה": צעדת מחאה ללטרון

צעד מחאה ללטרון, התקיימה היום נגד הממשלה והמשך חקיקת הרפורמה המשפטית ועילת הסבירות. בסיום, מסר המפכ"ל לשעבר משה קראדי: "יש ימים בהם משק כנפי ההסטוריה מחריש אוזנים מעלינו וחורט את רישומו על נפש חיינו בהווה ובעתיד לעד. אמנם דמות המדינה ועילת הסבירות היתה מניע המסע לזעקה עצומה אך דווקא הקבוצה הייחודית שלנו, המצטופפת במיניבוס הקטן, עטויים בחולצות הכחולות, 'ניצבים למען הדמוקרטיה'. 

כולנו חרושי קמטים הנטועים בשורשי הדמוקרטיה, נושאים גיל. וק״ג עודפים אך חדורי מוטיבציה המבינים את גודל השעה ואת האחריות המוטלת עלינו ה'לשעברים' כיום, לייצג את עברה המפואר של המשטרה ולא רק בלחישה".

אלון חכמון
"אוי לבושה" צילום: ללא קרדיט

"אוי לבושה": מחאה נגד אי ההתייצבות התקיימה מול ביתו של יואב גלנט

הפגנה התקיימה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט, במחאה נגד "תופעת הסרבנות", לדברי המפגינים במקום. האלוף במיל' מאיר כליפי, נשיא "NEWSRAEL", מסר: "לראות מה קורה לנו היום בצה"ל. מה קורה לנו היום עם הסרבנות, אין לה שום הגדרה אחרת. ומה קורה לנו עם המתן של הלגיטימציה לסרבנות. 

אני רוצה לפנות לכאלה שהיו מפקדיי, שעבדתי איתם כראשי ממשלה, עמיתים כאלה ואחרים, אני לא מאמין למה שאני רואה ושומע. גדלנו על הברכיים שלכם, הלכנו אחריכם בעיניים עצומות, באימונים ובשדה הקרב. שלחתם אותנו למשימות, והיינו בטוחים בכל מה שאמרתם. אוי לעיניים שרואות, ואוי לאוזניים ששומעות את מה שאתם אומרים היום. צה"ל הוא לא עוד כלי בלוח השחמט שלכם, במגרש הפרטי שלכם לעשות בו שימוש. 

אלון חכמון
שיירת המחאה בכביש 1. באדיבות עדו למפרט צילום: עדו למפרט