עדכונים חיים

ערב מחאה ענק: 220 אלף הפגינו בת"א לפי המארגנים, ארבעה מפגינים נעצרו

בשבוע ה-29 ברציפות: המחאה נגד הרפורמה נמשכת ב-150 מוקדים ברחבי הארץ

המחאה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית המחאה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית (צילום: גלעד פירסט)
פוסט נעוץ נעוץ

ערב של מחאות ענק: כ-550 אלף מפגינים ברחבי הארץ מתוכם 220 אלף בתל אביב, להערכת המארגנים

השבוע ה-29 למחאה נגד הרפורמה המשפטית: צעדת המחאה יצאה למקטע האחרון בדרכה לירושלים עם עשרות אלפי משתתפים והגיעה עד לכנסת בירושלים, שם הפגינו קרוב למאה אלף איש. לפי המארגנים, 220 אלף השתתפו בהפגנה המרכזית בקפלן בתל אביב, ובסה"כ 550 אלף - יותר מחצי מיליון - הפגינו ברחבי הארץ. 

מתן וסרמן

ארבעה נעצרו בחשד שחסמו את איילון והפרו את הסדר הציבורי. הכביש פתוח לתנועה

אלון חכמון

לאחר שנחסם ע"י מפגינים: איילון נפתח לתנועה

אלון חכמון
מפגינים בגשר המיתרים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

ירושלים: המשטרה פינתה את המפגינים מגשר המיתרים, שניים נעצרו

אלון חכמון

המפגינים חסמו את גשר המיתרים בכניסה לירושלים | צפו

המפגינים חסמו את גשר המיתרים בכניסה לירושלים (צילום :ללא)

מתן וסרמן
מחאה בקפלן, שבוע 29 (צילום: איתן סלונים Eitan Slonim)

המארגנים: כ-220 אלף מפגינים בקפלן

מתן וסרמן
גנץ בהפגנה בגבעת שמואל צילום: אלעד מלכה

גנץ בהפגנה בגבעת שמואל: "מנהיג אמיתי יודע להקשיב לאזרחים ולעשות את הדבר הנכון"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ בהפגנה בגבעת שמואל: ״לנתניהו יש רוב של 64 מנדטים, אבל אין לו רוב בציבור להרס הדמוקרטיה וקריעת העם. מנהיג אמיתי, יודע להקשיב לאזרחים, יודע לעשות את הדבר הנכון. אסור לתת לקיצוניים לקבוע את עתידנו. אני קורא לו לעצור, לנהוג באחריות, ולהגיע להסכמות. אם לא – פנינו לאסון ערב תשעה באב״.

מתן וסרמן
המחאה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית צילום: גלעד פירסט

הערכות: לפחות 100 אלף מפגינים בתל אביב

מתן וסרמן

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין בקפלן: "הגיע הרגע להחליט על השהיית ההתנדבות למילואים עד לעצירה מוחלטת של החקיקה"

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין בקפלן: "אנו בימים גורליים מאין כמוהם לעם ולמדינה. אני חש כאילו רעידת אדמה בלתי פוסקת מטלטלת את כל מה שהכרנו, ובעיקר את האתוס של המדינה עליו גדלנו עד לא מזמן. אתוס שהיה צדקת הדרך עבורנו, של מדינה יהודית ודמוקרטית, שמסמך היסוד שלה הוא מגילת העצמאות. עם השנים, התגלעו בקיעים עמוקים באתוס הזה, אולם איכשהוא נאחזנו בו בציפורניים. עד שקמה ממשלת הבלהות הנוכחית, ממשלה בלתי לגיטימית בהרכבה הבלתי מוסרי, במעשיה הנואלים ובערכים המזעזעים שהיא מקדמת. ממשלת הבלהות הזו פועלת מרגע הקמתה לרסק את האתוס שעליו גדלנו. היא פועלת בדורסנות, להפוך אותנו מדמוקרטיה מהותית, לדמוקרטיה חלולה".

"אחיי ואחיותיי לנשק, הסכנה היא ברורה ומיידית: סופו של שלטון החוק בישראל נמצא במרחק של ימים בודדים. שתי קריאות בכנסת - וגמרנו. על כן אני, יובל דיסקין, שסיכנתי את חיי לצד רבים מכם, שעמדתי שש שנים בראש השב"כ, אומר לכם - הגיע הרגע, שכל כך לא רצינו שיגיע - הגיע הרגע להחליט על השהיית ההתנדבות למילואים עד לעצירה מוחלטת של החקיקה, ועד להתחייבות לביצוע שינויים אך ורק בהסכמה רחבה. אין זו הפיכה צבאית, אין זה מרד. זו קריאה נואשת למי ש עוד שכל בראשו בקואליציה, באופוזיציה וזו גם קריאה לנשיא המדינה: עיצרו את החורבן עכשיו, עוד לפני ט' באב".

מתן וסרמן

תושב שלומי בן 31 נעצר לאחר שתקף מפגין בצומת כברי

שוטרי מרחב תחנת נהריה עצרו לפני זמן קצר תושב שלומי בן 31 לאחר שתקף מפגין בצומת כברי. החשוד הועבר לחקירה ובסיומה תשקול המשטרה הבאתו לבימה"ש להארכת מעצרו.

אלון חכמון

אלפים צועדים בבאר שבע

אלפים צועדים בבאר שבע (צילום :יעל רונן)

ארנולד נטייב

המונים בקפלן: צפו בתיעוד הרחפן

הפגנת ענק בקפלן, שבוע 29 (צילום :רעי אש)

מעריב אונליין

לפיד בהפגנה במודיעין: "נתניהו צריך לבחור מה הוא מעדיף – צה"ל או עילת הסבירות"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת המחאה במודיעין: לממשלת ישראל יש ביומיים הקרובים רק שתי אפשרויות. היא צריכה לבחור. להרוס את המדינה, או לא להרוס אותה. להרוס את צה"ל, את הכלכלה, את היחסים עם האמריקאים – או לא לעשות את זה. הם יכולים להמשיך ועם ישראל ייקרע לגזרים. או לעצור את החקיקה, לחזור לשיחות, ומדינת ישראל תנצל.

"מי הם שידברו על סרבנות? זו הממשלה שיש בה הכי הרבה סרבנים ומשתמטים בכל תולדות מדינת ישראל. יש בממשלה הזו שתי מפלגות שסרבנות היא המדיניות הרשמית שלהם. נתניהו צריך לבחור: מה הוא מעדיף – את צבא ההגנה לישראל, או את עילת הסבירות. את העגלה בסופר ואת המשכנתאות, או את עילת הסבירות. את היחסים עם ארצות הברית, או את עילת הסבירות. את עם ישראל, או את עילת הסבירות". 

מתן וסרמן

"אחת ההפגנות הגדולות": עשרות אלפי מפגינים בקפלן בתל אביב

מעריב אונליין
אלפים בצעדה לעבר קפלן בתל אביב (צילום: מחאת הסטודנטים)

אלפים בצעדה לעבר קפלן בתל אביב

אלפי מפגינים משתתפים בצעדה בתל אביב בהובלת החזית הוורודה ומחאת הסטודנטים, שהולכים עם באנר עליו כתוב "בלי עתיד, אין לנו מה להפסיד". ממחאת הסטודנטים והסטודנטיות נמסר: "הגיע הזמן לכל היושבים על הגדר להחליט באופן ברור. בר-דוד, גלנט, זהו רגע גורלי למדינת ישראל. אל תתנו יש להפיכתה לדיקטטורה. הציבור לא יסלח לכם". 

סתיו נמר
מפגינים במרכז חורב, חיפה צילום: אסף דפנא

אלפי מפגינים בצעדה למרכז חורב בחיפה

אלפי מפגינים בצעדה למרכז חורב בחיפה (צילום :ליאון ברוקשטין)

מתן וסרמן

הערב: יו"ר ההסתדרות יכנס ישיבת חירום בלשכתו בניסיון להגיע לפשרה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד יכנס הערב ב-21:30 ישיבת חירום בלשכתו, בניסיון לקדם פשרה לקראת החקיקה על ביטול עילת הסבירות. בישיבה יקחו חלק בכירי ההסתדרות ויו"ר המגזר העסקי דובי אמיתי.

מעריב אונליין
המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: אביב חסידוב

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בנס ציונה

מתן וסרמן
המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: שי קוריאנסקי

המחאה נגד הרפורמה המשפטית ברמת השרון

מתן וסרמן
יאיר לפיד בשיירת המחאה לירושלים (צילום: דוברות חבר הכנסת)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד עושה את דרכו לירושלים עם שיירת המוחים

מתן וסרמן
אלפי מפגינים בגשר נעורים צילום: ללא

אלפי מפגינים בגשר נעורים

מתן וסרמן

המונים בהפגנה ברחובות

הפגנה ברחובות (צילום :גלעד פירסט)

מתן וסרמן
הצעדה נכנסת לירושלים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

צעדת המחאה נכנסת לירושלים | צפו

מעריב אונליין

יותר מ-200 חברות הייטק יצטרפו מחר למחאה בירושלים

ההייטק עולה לירושלים במחאה כנגד המהפכה המשפטית: יותר מ-200 חברות הייטק, המעסיקות אלפי עובדים וקרנות ההון סיכון, הודיעו כי ישתתפו מחר באירועי המחאה נגד המחאה המשפטית. עובדי החברות יוכלו להשתתף באירועי המחאה ברחבי הארץ, חלקן יסגרו לחלוטין את פעילות החברה, חלקן יאפשרו יום חופש מלא על חשבונן וחלקן יום חופש חלקי. בסה"כ חברות ההייטק וקרנות ההון סיכון יוציאו יותר מ-100 אוטובוסים מחר מרחבי הארץ להפגנה הגדולה המתוכננת מול הכנסת.

ממחאת ההייטק נמסר: "הגענו למאני טיים של המאבק על פניה של מדינת ישראל ואי אפשר לעמוד מנגד ולא לעשות דבר. לא נשתוק בזמן שממשלת ישראל מחרבת את ההייטק ואת כלכלת ישראל, ונילחם בכל כוחותינו על הדמוקרטיה. אנחנו קוראים לכל המגזרים בחברה הישראלית לגלות מנהיגות ולהצטרף אלינו, במאמץ למניעת השבר בעם וליצירת הסכמה רחבה שתאחה את הקרעים".

סתיו נמר
הצעדה מגיעה לירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הערכות מטה המאבק: למעלה מ-100,000 איש יגיעו הערב למחאה בירושלים

הערכות מטה המאבק: למעלה מ-100,000 איש יגיעו הערב לירושלים להשתתף במחאה מול הכנסת לקראת השעה 20:00.

מתן וסרמן
מחאת הסטודנטים מתחילה להקים את עיר האוהלים צילום: מחאת הסטודנטים

מחאת הסטודנטיות והסטודנטים החלה בהקמת עיר האוהלים בגן סאקר

לא זזים, עד שהחקיקה לא עוצרת: פעילות ופעילי מחאת הסטודנטיות והסטודנטים החלו בהקמת עיר האוהלים בגן סאקר. ״אנחנו לא מתכוונים לוותר, ולא ניכנע לניסיונות של הממשלה להרתיע את המחאה. עד שנתניהו לא יחדול - אנחנו לא מתכוונים לזוז מכאן. מזמינות את כל משתתפי הצעדה להצטרף אלינו״. 

סתיו נמר

אלפיים מפגינים מול ביתו של שר הביטחון גלנט

אלפים מפגינים מול ביתו של שר הביטחון גלנט (צילום :ללא)

מתן וסרמן

המשטרה מעדכנת: צפי לשיבושים ועומסי תנועה בכביש 1 מת"א לירושלים

בעקבות צעדת המחאה שיצאה מאזור שורש-מוצא לכיוון משכן הכנסת בירושלים על הכביש 1, צפויים שיבושי תנועה ועומסים על כביש 1 עד הכניסה לירושלים. ציבור הנהגים מתבקש להישמע להוראות השוטרים ולבחור בדרכים חלופיות במידת האפשר.

אלון חכמון

לקראת יממה קריטית: ארגוני המחאה פרסמו את הלו"ז הצפוי להפגנות מחר

לקראת יממה קריטית: ארגוני המחאה פרסמו היום (שבת) את הלו"ז הצפוי להפגנות מחר ברחבי הארץ, כאשר מוקד המחאה המרכזי יהיה בירושלים. ללו"ז המלא

ממארגני המחאה נמסר: "החל ממחר יעלו המוני ישראלים לירושלים למחאה בקרית הממשלה. אלו הימים הקריטיים ביותר של המאבק שלנו על עתידה של המדינה - בשני בצהריים צפויה ההצבעה על החוק לביטול עילת הסבירות. אלו רגעים מכריעים, ואנחנו מזמינים את כולן להגיע לירושלים - גלנט ודרעי כבר הראו שהמחאה משפיעה עליהם - ואפקטיבית. יחד נציל את הדמוקרטיה".

סתיו נמר

שקמה ברסלר: "זה הזמן לכל מי שרוצה ישראל נורמאלית לצאת מהבית"

אחת ממובילות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שקמה ברסלר: "זהו יום הסטורי. לא היה יום כזה בהקף מחאה של רבבות שעולים לרגל לירושלים להצלת הדמוקרטיה. אנחנו שומעים על יותר ויותר אנשים שמעולם לא יצאו מהבית ויצטרפו היום לראשונה למוקדים השונים. זה הזמן לכל מי שרוצה ישראל נורמאלית לצאת מהבית".

מתן וסרמן
איילון נחסם לתנועה, ניידות משטרה, חסימת כביש צילום: אבשלום ששוני

הפגנות ומחאות ענק בכל הארץ: אלו הכבישים שייחסמו לתנועה בירושלים ותל אביב

אלון חכמון מתן וסרמן

"המטרה: מיליון איש בחוץ - בירושלים, בקפלן וברחבי הארץ"

הצועדים נחים לפני המקטע האחרון, שיצא בשעה 16:45 מחניון עמק הארזים לכיוון גשר המיתרים. הצעדה תגיע לגשר המיתרים בסביבות 19:00. שם, יחברו המוחים לבכירים במשק, מפכ"לים לשעבר, שופטים לשעבר, שרים וח״כים לשעבר. מגשר המיתרים תמשיך הצעדה לכיכר אגרנט ומשם לכנסת. 

ממובילי המחאה נמסר כי "המטרה - בחוץ מיליון איש. ב-150 המוקדים, קפלן והעליה לירושלים". בתכנון מובילי המוחאה, המוחים ישנו באוהלים בגן סאקר, ובימי ראשון ושני יפגינו מחוץ לכנסת. 

מתן וסרמן
מפגינים בנתיבי איילון צילום: אבשלום ששוני

בעקבות המחאות: שיבושי התנועה הצפויים ברחבי הארץ

בעקבות המחאות והתהלוכות בירושלים, המשטרה עדכנה על שיבושי התנועה הצפויים. החל משעות הערב יחסמו לתנועה בהתאם לצורך ולסירוגין הרחובות הבאים או חלק מהם: הרצל, רבין, זוסמן, בן צבי, רמב״ן, הנשיא, עזה, ארלוזורוב. כמו כן, בשעות הערב ציר הכניסה לירושלים לכיוון גשר המיתרים יחסם באופן חלקי עקב תהלוכה במקום. 

מחר, החל משעות הבוקר ולמשך היום ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות:  קפלן, זוסמן ועזה. כמו כן, במהלך היום ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים, לסירוגין ובהתאם לצורך: רחוב רבין בקטע שבין לורך לבן צבי בשני הכיוונים, ורחוב רופין בקטע שבין צומת הזז ועד כיכר השעון (צומת המוזיאון) לשני הכיוונים. 

אלון חכמון

על רקע החקיקה: עשרות נציגי יחידות מילואים יקיימו הערב מסיבת עיתונאים

על רקע חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, צפויה להתקיים הערב מסיבת עיתונאים, בה נציגים של עשרות יחידות מילואים יישאו דברים לגבי המשך התנדבותם למילואים. האירוע יתקיים בבית חיל האוויר בהרצליה.

מתן וסרמן
עשרות אלפים זורמים לעמק הארזים. צילום: אמיר גולדשטיין

עשרות אלפים צועדים לעבר עמק הארזים

מתן וסרמן

שיירת המחאה הגיעה לשער חמד - מפגינים נוספים מצטרפים לצעדה

מתן וסרמן
עשרות אלפים בצעדת הענק לירושלים צילום: רויטרס