עדכונים חיים

לקראת דחייה? בקואליציה דנים על הקפאת החקיקה | שידור חי מהכנסת

מליאת הכנסת דנה בצמצום עילת הסבירות – לקראת אישורה המסתמן מחר. הדיון צפוי להימשך 26 שעות, אלא אם האופוזיציה תנסה להפתיע עם הצבעה לא מתוכננת

שמחה רוטמן, יריב לוין ובנימין נתניהו שמחה רוטמן, יריב לוין ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פוסט נעוץ נעוץ

הישורת האחרונה: מליאת הכנסת דנה בצמצום עילת הסבירות

על רקע המחאה המתרחבת ומעמיקה, נכנסה הבוקר (ראשון) לישורת האחרונה החקיקה החד־צדדית שמקדמת הקואליציה לצמצום עילת הסבירות, לקראת אישורה בקריאה שנייה ושלישית מחר במליאת הכנסת. לפי התכנון, המליאה נפתחה באופן חריג בשעה 10:00 בבוקר לקראת דיון ממושך על הצעת חוק יסוד: השפיטה, לצמצום עילת הסבירות. הדיון צפוי להימשך 26 שעות, אלא אם האופוזיציה תנסה להפתיע מוקדם יותר את הקואליציה עם הצבעה לא מתוכננת. 

מתן וסרמן
מרב מיכאלי צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב

ח״כ מיכאלי על מתווה ההסתדרות: "המתווה המונח על השולחן הוא פתח אדיר לשחיתות"

מתן וסרמן

האופוזיציה הציעה לקואליציה: הקפאת כל חקיקה משפטית למשך שנה וחצי במטרה להגיע להסכמה

במקביל, מתנהלים בתוך הקואליציה דיונים סביב משך הזמן שיסכימו להקפיא את החקיקה כדי להגיע להסכמה, במקרה של פשרה על עילת הסבירות. אחת ההצעות שעלו מצד האופוזיציה היא שהקואליציה תקפיא כל חקיקה משפטית למשך שנה וחצי במטרה להגיע להסכמה רחבה על שאר רכיבי הרפורמה, אך חלק מראשי המפלגות מתנגדים ומוכנים לתקופה של חצי שנה בלבד. בינתיים, לא הושגו הסכמות על נוסח הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות עצמו.

מתן וסרמן
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גנץ פנה לנתניהו: "אם תעצור ונגיע להסכמות, זו לא תהיה כניעה אלא אחריות לאומית"

מעריב אונליין
חה"כ פרקש הכהן פרצה בבכי: "אתם לא ראויים לעם הזה, ממשלה של אנרכיסטים" (צילום: ערוץ הכנסת)

חה"כ פרקש הכהן פרצה בבכי: "אתם לא ראויים לעם הזה, ממשלה של אנרכיסטים"

מעריב אונליין
יאיר לפיד צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לפיד: "כולם רוצים פשרה, אף אחד לא יודע איך להשיג אותה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אנחנו לא צעדנו אתמול כדי להכריז מלחמה, אלא כדי למנוע מלחמה. כדי להגיד לממשלה, אם יש בכם עדיין הגינות, תעצרו. אם התכוונתם למילה אחת כשדיברתם על אחדות העם, תעצרו. אם תעצרו, אנחנו כאן. דיברנו עם בית הנשיא. הדלתות שם פתוחות לרווחה. מחכות לכולנו. מחכות לנו שנחזור לדבר, שנמנע את האסון. שנמנע את ההתפרקות. שנמנע את השתלטות המיעוט הקיצוני על חייו של הרוב הישראלי".

"אני רוצה להגיד לממשלת ישראל מכאן, מהדוכן הזה, אנחנו לא רוצים לנצח אתכם, כי כולנו נפסיד. האמת היא שכולם רוצים פשרה, אבל אף אחד לא יודע איך להשיג אותה או איך היא תיראה. יש רק דרך אחת לגלות: להמשיך להתאמץ. לעצור את החקיקה. ללכת לבית הנשיא. רגלינו יישאו תפילה כל הדרך. אנחנו צריכים ללכת לשם ולדבר ולהתווכח ולריב ולדבר שוב ושוב ולעולם לא להפסיק לנסות, כי גורלו של עם ישראל תלוי בדבר", הוסיף. 

מתן וסרמן
שמחה רוטמן צילום: נועם מושקוביץ'

רוטמן: "לא בג״ץ יקבע מה סביר, השרים יקבעו"

ח"כ רוטמן: "המצב הקיים אינו דמוקרטיה ואינו שלטון החוק. זה לא שלטון של חוקים. זה שלטון של אנשים; לא בג״ץ יקבע מה סביר, השרים יקבעו".

מעריב אונליין
נתניהו: "נעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות, דלתנו פתוחה" צילום: לע"מ