עדכונים חיים

מול משכן הכנסת ובגן סאקר: המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת

מחאות רבות מתקיימות היום ברחבי הארץ, והמרכזית שבהן תתקיים מול משכן הכנסת - כאשר המארגנים מצפים למאות אלפי משתתפים | עדכונים חיים מיום המחאה הדרמטי

המחאה נגד הרפורמה המשפטית המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
פוסט נעוץ נעוץ

מול משכן הכנסת ובגן סאקר: המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת

לקראת שבוע דרמטי במאבק נגד הרפורמה המשפטית, קיימו אמש ארגוני המחאה הפגנות ברחוב קפלן בתל אביב וב־150 מוקדים ברחבי הארץ. גם היום מתקיימות הפגנות מחאה רבות, שהמרכזית שבהן תתקיים מול משכן הכנסת - כאשר המארגנים מצפים למאות אלפי משתתפים. בתוך כך, אלפים הגיעו היום לכותל לתפילה לאחדות העם.

החל משעות הבוקר ולמשך היום ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים בירושלים או חלקם: קפלן, זוסמן ועזה. כמו כן, במהלך היום ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים: רחוב רבין בקטע שבין לורך לבן צבי בשני הכיוונים, ורחוב רופין בקטע שבין צומת הזז ועד כיכר השעון (צומת המוזיאון) לשני הכיוונים.

משה כהן מתן וסרמן אלון חכמון

הנשיא לשעבר ראובן ריבלין ינאם על בימת המחאה של "התנועה לאיכות השלטון"

הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, ינאם הערב על בימת המחאה של "התנועה לאיכות השלטון" ו"צנחנים למען הדמוקרטיה" בכיכר אגרנט, בין בית המשפט העליון לכנסת. נוסף על הנשיא לשעבר ישתתפו בהפגנה אנשי משפט חברה ואקדמיה נוספים, בהם שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פורקצ'יה, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ׳ חגי לוין והשחקנית והיוצרת אורנה בנאי.


מתן וסרמן

לשכת עורכי הדין תקיים היום ישיבת חירום בבית הלשכה בירושלים

המועצה תדון וצפויה לאשר את החלטת ראש הלשכה לעתור לבג״ץ כנגד החוק לביטול עילת הסבירות במידה ויעבור מחר בכנסת. זאת, בהמשך להשבתת לשכת עורכי הדין, כפעולת מחאה נגד הליך החקיקה האנטי דמוקרטי.

אברהם בלוך
כנס ההסתדרות הרפואית צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לקראת שביתה במערכת הבריאות: ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה

לכתבה המלאה

סתיו נמר

נשיא אוניברסיטת ת"א: "האינטרס של הממשלה אף להשתיק ביקורות, אשר רבות מהן באות מהאקדמיה"

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, אמר היום בהפגנה בירושלים: "בלי בתי משפט עצמאיים, ובלי יועצים משפטיים עצמאיים, הממשלה תהיה כה חזקה עד שהיא עלולה להנציח את שלטונה. למשל, לקדם חוק נאמנות, לפיו מי שלא יצהיר נאמנות למדינה ולערכיה היהודים לא יהיה זכאי להצביע. חוק כזה ינציח את שלטון הממשלה".

עוד הוסיף: "בנוסף בלי עילת סבירות, החשש של הכפפת האקדמיה לממשלה גדול מאד. הממשלה עלולה בהחלטת ממשלה (אין צורך בחוק) לבטל את הותת, ולתקצב את האוניברסיטאות ישירות. התוצאה תהיה שיהיה בכוחה להכתיב לאוניברסיטאות מה ללמד, ואת מי למנות למרצים. האינטרס של הממשלה אף להשתיק ביקורות, אשר רבות מהן באות מהאקדמיה".

סתיו נמר
הרופאים קוראים לשביתה (צילום: צילום פרטי)

מאות רופאים קראו להשבתת מערכת הבריאות

מאות רופאים קראו לשביתה בכנס הסתדרות הרופאים בירושלים

סתיו נמר

מורים ומנהלי בתי ספר והורים יקימו מאהל חינוך בגן סאקר בירושלים

קבוצות מנהלים, מחנכים, מחנכות והורים חברו יחד כדי להקים את מאהל החינוך בגן סאקר. בימים הקרובים ייערכו הרצאות שיעורים וסדנאות במתכונת "הכיתה הפתוחה" על מנת להעמיק את הידע הציבורי על הפגיעה האנושה בחינוך הממלכתי.

שרון רמון, מנהלת בית הספר לטבע וסביבה בתל אביב: "העובדה שהחינוך לא נמצא במרכז המחאה, לצד המוקדים החשובים, משקף את המצב הנמוך של החינוך בארץ. חינוך הוא הבסיס לחברה אקטיביסטית ליברלית, והחקיקה לצד התנהלות וועדות החינוך בחודש האחרון משקפות את הרצון להשליט פחד ונקודת מבט צרה ומסוכנת לחברה הישראלית בכללותה. לצד ההפרטה של המערכת, ומשבר המחנכות והמחנכים, אנו דורשות לשים את החינוך הממלכתי במרכז לטובת עתיד החברה הישראלית, ובעיקר לטובת ההווה של הילדות והנוער מגיל לידה ועד התיכונים".

סתיו נמר
צעדת הרופאים מגשר המיתרים כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. צילום: לל"ק

צעדת הרופאים מגשר המיתרים בירושלים

מתן וסרמן

לפיד ויו"ר ההסתדרות בר-דוד דנו בעניין המתווה שהוצג לראש הממשלה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד נפגשו ודנו בעניין המתווה שיו״ר ההסתדרות ויו״ר המגזר העסקי הציגו לראש הממשלה.  לפיד מסר לאחר השיחה: ״מדינת ישראל נמצאת ברגעים גורליים ובמאבק על דמותה ונשמתה. חובתנו לעשות כל מאמץ כדאי לעצור את הטירוף ולהגיע להסכמות רחבות. אני מברך על מאמציו של יו״ר ההסתדרות, המתווה שהניחה ההסתדרות היא בסיס לשיח משותף״.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר: ״אמשיך להפוך אבן על אבן ואפעל בכל כוחי בכדי לנסות למצוא את הפשרה הנכונה. אני קורא לשאר הגורמים לגלות מנהיגות אחראית.״

מתן וסרמן
משפחות שכולות מפגינות מחוץ לכנסת צילום: ללא

משפחות שכולות מפגינות מחוץ לכנסת וקוראות לגלנט והשרים לצאת מהמשכן

מתן וסרמן

שגרירים בדימוס לנתניהו: "החזר את אחדות העם ועתיד המדינה לראש סדר העדיפויות"

במקביל לדיון בכנסת על העברת צמצום עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית, שגרירים בדימוס העבירו היום לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב, ובו קראו לנתניהו לעצור באופן מידי את החקיקה.

"אנו, עשרות רבות של שגרירים ושגרירות, דיפלומטים ודיפלומטיות בכירים בדימוס, הקדשנו את מיטב שנותינו בגאווה רבה לייצוג המדינה ברחבי העולם, לבניית חוסנה הלאומי ולהגנה על האינטרסים החיוניים לה יחד עם ידידותיה ואל מול מבקשי רעתה. היום אנו צופים בחרדה כיצד תהליכים בתוך ישראל מובילים להתערערות מעמדה הבינלאומי ומכרסמים ברשת הקשרים החיוניים שלה בעולם. אנו מוטרדים במיוחד מהפער הגלוי שנוצר עם הטובה שבידידותינו, בעלת בריתנו והמשענת האסטרטגית האחת והיחידה שיש לישראל בעולם, ארצות הברית", נכתב.

מעריב אונליין

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "נצטרף לשביתת האקדמיות"

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הודיעה כי היא מצטרפת להודעות של ור״ה ושל נשיא האוניברסיטה שפורסמו ביום חמישי, הקוראות לשביתה אישית: "ביום ראשון ה-23.7 נצא לשביתה אישית ללא שכר ובכל נביע את מחאתנו כלפי מהלכי החקיקה המתוכננים כשבוע והחשש מההשלכות הצפויות שלהם לא רק על מערכת המשפט, אלא גם על האקדמיה ואופייה הדמוקרטי של המדינה. כמו כן, אנו מתכוונים להצטרף לאירועי המחאה השונים, תוך הקפדה על כך שלא תהיה פגיעה בהתנהלות הבחינות בקמפוס".

ארנולד נטייב

לראת מחאת הענק בתל אביב הערב: אלו הכבישים והרחובות שייחסמו לתנועה

בעקבות מחאת הענק שתיערך הערב בקריית הממשלה בתל אביב, החל מהשעה 16:00 ייחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב:

  • רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין תיחסם לצפון ולדרום.
  • רמפות גשר השלום ייסגרו לצפון ולדרום - לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20.
  • צומת יגאל אלון - השלום תיחסם למערב.
  • תיחסם צומת יגאל אלון-תוצרת הארץ, כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ.
  • תיחסם צומת השלום-תוצרת הארץ, כלי הרכב יופנו מזרחה.
  • צומת השלום - עליית הנוער תיחסם למזרח.
  • צומת יגאל אלון - השלום תיחסם לדרום.
  • צומת יגאל אלון - תובל תיחסם לצפון.
  • צומת יצחק שדה - המסגר תיחסם לצפון.
  • לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
  • ייחסמו הרחובות מיגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק. התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים.
  • החל מהשעה 20:30 ייחסם גשר יהודית למעבר הולכי רגל

עקב החסימות הצפויות ייתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי המחוז. החסימות יעודכנו באפליקציית waze.

אלון חכמון
בני גנץ עם מחאת הסטודנטים בירושלים צילום: מחאת הסטודנטים והסטודנטיות

גנץ וטרופר הגיעו לגן סאקר בירושלים ושחחו עם מפגיני מחאת הסטונדטים והסטודנטיות

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ וח"כ חילי טרופר הגיעו למאהל מחאת הסטודנטים והסטודנטיות בגן סאקר כדי להיפגש איתם, לשוחח ולחזק את ידם.

מתן וסרמן
מחאת המילואימניקים נגד הרפורמה במערכת המשפט צילום: אבשלום ששוני

המשבר מעמיק: מאות לוחמי מילואים מיחידת הלוט"ר השעו את התנדבותם

לאחר המחאות בחיל האוויר, סיירת מטכ"ל וביחידות רבות נוספות, גם אנשי היחידה ללוחמה בטרור הודיעו כי לא יתייצבו למילואים כל עוד חקיקת הרפורמה במערכת המשפט נמשכת

המשבר בצבא מעמיק: מאות לוחמי מילואים מיחידת הלוט"ר הודיעו הבוקר (ראשון) למפקד בית הספר ללוחמה בטרור על השעיית התנדבותם לשירות מילואים, כל עוד נמשכת חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. במכתב שנשלח אליו הסבירו: "בימים אלה אנו מרגישים כי הקרקע נשמטת מתחת לרגלינו". 

לכתבה המלאה
מתן וסרמן

"היה ניסיון להראות שגם בתוך המחלוקת יש עניין של חיבור"

מתן וסרמן, הכתב הפוליטי של "מעריב", שוחח עם ענת דוידוב וגדעון אוקו על המתרחש בכותל ודיווח מהשטח: "האירוע המרכזי כרגע מתקיים ברחבת הכותל, תפילה משותפת בין מתנגדי הרפורמה לתומכיה, הגורם הפוליטי שהיה במקום הוא בני גנץ, היה ניסיון להראות שגם בתוך המחלוקת יש עניין של חיבור. גם מתנגדי הרפורמה רוצים להראות את הזיקה שלהם למקום, כל העת כמובן אנחנו בדריכות מחוץ לכנסת".  

103FM מתן וסרמן
גנץ: "לא מאמין שנתניהו רוצה הסכמות בנוגע לרפורמה המשפטית". צילום: נופר משה

בין המוחים: חבר הכנסת גנץ הגיע לכותל

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיע לכותל והצטרף למוחים הרבים במקום. כשנשאל "האם אתה מאמין שנתניהו רוצה הסכמות", ענה חבר הכנסת: "לא".

מעריב אונליין
השופט אהרן ברק צילום יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90

אהרן ברק מזהיר: "צמצום עילת הסבירות יפגע קשות בדמוקרטיה הישראלית"

הרפורמה במערכת המשפט: נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק פרסם הבוקר (ראשון) מכתב המתייחס לטענות הקואליציה לפיהן הוא תומך בצמצום עילת הסבירות. "אני מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות בכל תוקף, ומשוכנע כי ההצעה, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והיא מאיימת לערער את שלטון החוק, המינהל התקין, טוהר המידות בשלטון, וזכויות היסוד של כל אדם בישראל", כתב.

לכתבה המלאה

מתן וסרמן
אירוע תפילה המוני לשלמות העם ברחבת הכותל צילום: עודד כספי

מפגינים רבים הגיעו לכותל לתפילה המונית לשלמות העם

מתן וסרמן
ארנון בר דוד  צילום: פלאש 90

פשרה או שביתה: לקראת ההחלטה הדרמטית של יו״ר ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי פרסמו הבוקר (ראשון) הודעה משותפת בעקבות דיון מיוחד בבית ההסתדרות בנוגע למצב בישראל לאור חקיקת הרפורמה המשפטית: "על כולם, משני צדי המתרס, להבין כי אנחנו נמצאים בשעה היסטורית וקריטית לעתיד מדינתנו. בימים האחרונים הגשנו מתווה לראש הממשלה בנימין נתניהו, המוכר גם לראשי האופוזיציה, ועל פי הבנתנו - הפערים ניתנים לגישור. במידה והצדדים לא יגיעו לפתרון מוסכם על פי הצעתנו, נתכנס היום בשעה 16:00 לקבלת החלטות בדבר המשך הצעדים".

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

אירוע המוני בכותל: מובילי המחאה הודיעו על יוזמת "שרשרת אנושית" בירושלים

אירוע המוני צפוי היום בכותל בשעה 08:00, אשר יתחיל בתפילה לשלום המדינה ואחריה תיערך צעדה של מנהיגי ציבור. על פי מובילי המחאה, "אלפי משתתפים צפויים ליצור שרשרת אנושית באורך של ארבעה קילומטרים מהכותל המערבי עד משכן הכנסת, להמחשת הקשר הבל ינותק בין היהדות לדמוקרטיה.  לאחר חצי שנה של קיטוב הולך ומעמיק, יוזמה חדשה מאחדת את עם ישראל למפגן הקורא לגבש הסכמות רחבות כדי למנוע קרע בעם".

מתן וסרמן

לאור המחאות: משרדי עורכי הדין הודיעו על שביתה וקראו להצטרפות להפגנות בירושלים

משרדי עורכי הדין המובילים בישראל פרסמו היום הודעה, בה כתבו כי הם שובתים היום וקוראים לעובדים ולשותפים לעלות לירושלים ולהצטרף למחאה. "החתומים מטה, מודיעים: בשל המשך הליך החקיקה החד צדדי ולנוכח השסע העצום בעם והנזק המוחשי והמיידי לביטחון מדינת ישראל ולכלכלתה כתוצאה מכך, הם יסגרו את משרדיהם היום ביום א׳ 23 ביולי 2023, ויקראו לעובדיהם ולשותפיהם לעלות לירושלים ולהצטרף למחאה", נכתב.

בין הפירמות החתומות על המכתב נמצאות: אגמון עם טולנציסקי, אפשטיין רוזנבלום מעוז (ERM), ארדינסט בן נתן (EBN), גורניצקי , הרצוג, מיתר, נשיץ ברנדס אמיר, מ. פירון, פרל כהן ברת, קריסטין רובינשטיין בלכר קדוש (KBR), שבלת .

מתן וסרמן אברהם בלוך

מפגינים הגיעו למחות מול ביתו של השר אבי דיכטר

מתן וסרמן

מחאת החלוקים הלבנים: הסעות מטעם בתי החולים ומרכזי בריאות הנפש יצאו לעבר ירושלים

 מחאת החלוקים הלבנים: הסעות מטעם ההסתדרות הרפואית יצאו מכל בתי החולים ומרכזי בריאות הנפש המרכזיים לעבר ירושלים. הצוותים יתכנסו בגשר המיתרים בשעה 12:00 ומשם יעלו בצעדה לכנס החירום של ההסתדרות הרפואית בבנייני האומה בשעה 13:00.  

מהחלוקים הלבנים נמסר: "קוראים לרופאות ורופאי ישראל, נשות ואנשי בריאות הגוף והנפש, סטודנטים, סגל ובני משפחה ולכל עם ישראל להצטרף לפעילות ההסתדרות הרפואית לעצירת החקיקה החד צדדית לעלות לירושלים ולמחות נגד צעדי הממשלה שיחריבו את מדינת ישראל, יפגעו ביכולת הצוותים הרפואיים למלא את תפקידם ויפגעו בחולים.  עוצרים את החקיקה ומונעים את קריסת מערכת הבריאות".  

סתיו נמר
עשרות אלפים בצעדת הענק לירושלים צילום: רויטרס