עדכונים חיים

המונים הפגינו בת"א; השר לוין: "הכניעה לסרבנות היא באמת סוף הדמוקרטיה"

עשרות אלפים הגיעו לצומת קפלן בתל אביב כדי להביע תמיכה ברפורמה המשפטית. שר החינוך יואב קיש נאם: "זה לא הזמן לסרבנות, זה הזמן לסבלנות". סמוטריץ': "ממשיכים בחקיקה כי זו מהות הדמוקרטיה"

מחאת תומכי הרפורמה בתל אביב מחאת תומכי הרפורמה בתל אביב (צילום: עוז פבר/TPS)
פוסט נעוץ נעוץ

הפגנת תמיכה בממשלה תתקיים בתל אביב

 הפגנת ימין נערכת הערב (ראשון) בתל אביב במטרה לתמוך בממשלה להמשיך בחקיקת הרפורמה המשפטית וצמצום עילת הסבירות. מתן פלג, מנכ"ל תנועת "אם תרצו" המארגנת את ההפגנה, אמר הבוקר כי הוא מקווה לנוכחות של מאות אלפי מפגינים. "בסוף יש פה מחנה שלם שבצדק נשאר בבית", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM. "עשינו את שלנו בקלפי, אבל למדנו שזה לא מספיק לדמוקרטיה בה לשכבות שונות בציבור יש קול מאוד חזק".

מעריב אונליין

יריב לוין: "ידנו מושטת להבנות. והבנות פירושן גם נכונות של האופוזיציה לעשות ויתורים"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין בנאומו בהפגנה: "התמיכה שלכם, הנחישות שלכם, מרגשת אותי, ומחזקת מאוד גם את חבריי לממשלה ולכנסת. אנו עומדים בפני הכרעה מהחשובות שידעה המדינה. האם נהיה דמוקרטיה או שנהפוך למדינה הנשלטת על ידי קבוצת קצינים בהובלתו של אהוד ברק. אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו!  אחיי ואחיותיי היקרים, יש לי הערכה עצומה לכל משרתי כוחות הביטחון בעבר ובהווה. אני אוהב את כולם. אני קשוב להם, ולכל אחת ואחד מאזרחי ישראל".
 
"הזכות שנפלה בחלקנו לקחת חלק בהגנה על מדינת ישראל, אינה שמה אף אחד מאיתנו מעל העם או במקום העם. הסרבנות היא חציית קו אדום. הכניעה לסרבנות היא באמת סוף הדמוקרטיה. כולנו, כאן בכנסת, ברחובות תל אביב ובכל רחבי הארץ, נמשיך לעמוד איתן על משמר הדמוקרטיה. על משמר מעמדן של הכנסת ושל הממשלה. על משמר הכרעת הבוחר. העברת החוק - תהיה העדות החזקה והברורה ביותר לכך".

"אני קורא מכאן לאלה המתנגדים לרפורמה – אנו מכבדים אתכם, וגם החוק שמגיע היום לאישור עבר שינויים בשל ההתחשבות בעמדותיכם. אבל אנו מצפים שגם אתם תכבדו אותנו. שגם אתם תבינו את הכאב שלנו, אחרי עשרות שנים של הדרה ממערכת המשפט ושל רמיסת זכויותיהם של ציבורים שלמים. אנחנו לא נסכים יותר להיות נרמסים. ידנו מושטת להבנות. והבנות פירושן גם נכונות של האופוזיציה לעשות ויתורים. פירושן שהמצב בו רק קבוצה אחת מחזיקה בעמדות המפתח במערכת המשפט, לא יימשך עוד".

מעריב אונליין

מפגין נעצר על ידי המשטרה בגין ניסיון להפר את הסדר

אלון חכמון

השר סמוטריץ': "ממשיכים בחקיקה כי זו מהות הדמוקרטיה"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נאם בקפלן: "בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח, אבל מיד לאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנחנו יחד איתו אמרנו: אנחנו ממשלה של כל אזרחי ישראל, אנחנו ממשלה שתדאג לכל מי שמדינת ישראל חשובה לו. אנחנו ממשיכים בחקיקה כי זו מהות הדמוקרטיה ובמקביל מנסים למצוא דרך להידברות. אנחנו פועלים בנחישות ומתוך אמונה שלמה שהתיקונים שאנחנו מציעים במערכת המשפט הם הדבר הנכון כדי לעשות צדק וכדי לחזק את הדמוקרטיה הישראלית ולהבטיח שרצון העם בבחירות יבוא לידי מימוש".

"ולכן בעז"ה מחר בצהריים אנחנו נעביר בכנסת ישראל ברוב גדול את תיקון חוק עילת הסבירות שיאפשר לממשלת ישראל ולנבחרי הציבור שנבחרו על ידי העם לממש את המדיניות ולחזק את מדינת ישראל, את ביטחון ישראל, את כלכלת ישראל ואת הזהות היהודית של המדינה. בהזדמנות הזו אני רוצה לנצל את הבמה כאן כדי לפנות דווקא לא אליכם אלא לאותם אחים ואחיות שלנו שהתאספו כאן ברחוב קפלן במשך שבועות רבים וחלקם נמצאים עכשיו ברחוב קפלן בירושלים. אני רוצה לפנות דווקא אליהם בשעה הזו, לאלה שמתנגדים לרפורמה שלנו, ובנוסף גם לאותם טייסים, קצינים ולוחמים שחתמו על מכתב לאי התייצבות לשירות מילואים. ברגע הזה כשאנחנו נמצאים בערב לפני העברת החוק לתיקון עילת הסבירות חשוב לי לומר לכם שאני יודע איך אתם מרגישים".

משה כהן

שרת התחבורה רגב: "סרבן הוא סרבן! כפי שהיה מאז ומעולם בתולדות צה"ל, מקומו בכלא!

שרת התחבורה מירי רגב: "אפשר להתווכח, אפשר לחלוק, לא חייבים להסכים  על הכול. אין לי בעיה עם הפגנות, יש לי בעיה עם אלימות, בריונות - והחמור מכל - סרבנות. כשאני שומעת את בוגי, חלוץ ואחרים מעודדים סרבנות, ובראשם את אהוד ברק קורא למרי אזרחי ולהפיכה צבאית אני לא מאמינה. אתם שבעבר פעלתם כדי להגן על הצבא ולשמור אותו מפוליטיזציה, פועלים היום לפרק את הצבא, לפרק את צבא העם ומעודדים לפעול בניגוד לרוח צה"ל. אתם שהייתם תחת האלונקה, עכשיו בחרתם לנטוש אותה?! נלחמתם כל השנים נגד ארגונים שונאי צה"ל כמו "בצלם", "שוברים שתיקה" ועכשיו עברתם לצד שלהם!?".

"אתם קוראים לפגוע בביטחון המדינה! אתם מגבים את המאיימים להפסיק לשרת בצה"ל! והכל בשם הפוזיציה?!  סרבן הוא סרבן! מי שמסרב פקודה? כפי שהיה מאז ומעולם בתולדות צה"ל, מקומו בכלא!".

משה כהן

שר החינוך קיש: "זה לא הזמן לסרבנות, זה הזמן לסבלנות"

שר החינוך יואב קיש מחאה בקפלן: "לא באתי לפה רק כשר החינוך של ישראל, באתי לכאן כסגן אלוף במילואים, טייס קרב שעד גיל 55 עשה מילואים בטייסת אף-16, זה לא הזמן לסרבנות, זה הזמן לסבלנות. נעביר מחר את חקיקת חוק הסבירות. אם לא נעביר את החוק - זו תהיה סופה של הדמוקרטיה בישראל. אנחנו נחושים לנהל את המדינה, נבחרנו".

עוד אמר קיש: "כאשר יועצת משפטית מאפשרת חסומות כבישים ואת שיתוק נתב"ג - זו לא דמוקרטיה. כאשר משתמשים בצה"ל לסרבנות - זו לא דמוקרטיה. מיעוט קטן מוביל את זה. הימין מאמין בדמוקרטיה ויודעים לכבד את החלטת הרוב. ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה לאחר החקיקה שנעביר מחר, נמשיך לנסות ולהגיע להסכמות, כי אחים אנחנו ואין לנו ארץ אחרת".

משה כהן

מפכ"ל המשטר, רב-ניצב יעקב שבתאי, הגיע לזירת המחאה בקפלן

מפכ''ל המשטרה במוקד המחאה בקפלן (צילום: דוברות המשטרה)מפכ''ל המשטרה במוקד המחאה בקפלן (צילום: דוברות המשטרה)

אלון חכמון

תא"ל (במיל') אמיר אביבי: "צה"ל מחוץ לפוליטיקה, יש כאן קומץ קטן שמסית לא לשרת"

תא"ל (במיל') אמיר אביבי מתנועת "הביטחוניסטים" נאם בהפגנת הימין בקפלן: "צה"ל מחוץ לפוליטיקה. הרוב הגדול של צה"ל שומר על גבולות ישראל, שומר עלינו. יש כאן קומץ קטן שמסית לא לשרת. אנחנו ניצבים כאן מול הקריה. 30 שנים שירתי בצה"ל. מצטט את הרמטכ"ל שאמר - השחרות בצה"ל הוא חובה שזו גם זכות. מביש לראות את המציאות של אותם קצינים שאינם רוצים לשרת. הקמנו לפני שלוש שנים את 'ביטחוניסטים' וכיום יש לתנועה 20 אלף חברים. אסור לדעות בעד ונגד הרפורמה לפלג את העם"

משה כהן
הפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

אלפים כבר בצומת קפלן: "העם בחר ברפורמה המשפטית"

המפגינים שהגיעו גם ממקומות מרוחקים נושאים את דגלי המדינה וחלקם מניפים בשלטים עליהם נכתב בין היתר "שומרים על צה"ל", "העם בחר רפורמה משפטית". המפגינים צועקים "העם דורש רפורמה משפטית". המארגנים ביקשו כל העת מציבור המפגינים להתקרב לבמה שהוכנה, לקראת פתיחת המחאה שאמורה להיות מחאת נגד מתנגדי הרפורמה המשפטית. המארגנים החליטו שהמחאה תתקיים דווקא בתל אביב, במקום בו התקיימו במשך 29 שבועות מדי מוצאי שבת הפגנות המתנגדים להפיכה המשפטית, ובכיכר שנקראה על ידי ראש העיר חולדאי 'כיכר הדמוקרטיה'. כמו כן, כמה מהמפגינים משמיעים קולות נגד התקשורת.

משה כהן
שלט "כיכר הדמוקרטיה" צילום: אבשלום ששוני

מפגיני הימין כיסו את שלט "כיכר הדמוקרטיה"

מעריב אונליין

בשל המחאה: אלו הכבישים שנחסמו לתנועה

רחוב קפלן  ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.

צומת קפלן דרך מנחם בגין תיחסם לצפון ולדרום  (כולל השיקועים).

אלון חכמון
המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)