עדכונים חיים

החלטה דרמטית: בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה במערכת הבריאות

לאחר ששר הבריאות משה ארבל ביקש מבית הדין לעבודה לסיים את השביתה במערכת הבריאות, בית הדין קיבל את העתירה והורה לרופאים לשוב מיד לעבודה

שביתת הרופאים  שביתת הרופאים (צילום: אבשלום ששוני)
פוסט נעוץ נעוץ
מפגינים ומדורות באיילון (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר היממה הדרמטית: המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת

לאחר שחוק צמצום עילת הסבירות אושר אמש בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 64 תומכים וללא מתנגדים, היום (שלישי) מתנגדי הרפורמה המשפטית ימשיכו במחאות נגד המשך החקיקה. במוקד - שביתה בכל מערכת הבריאות. 

מעריב אונליין

יו"ר ההסתדרות הרפואית בתגובה להחלטת בית הדין לעבודה: "מכבדים אך איננו מסכימים איתה"

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, התייחס להחלטת בין הדין לעבודה, להביא לסיום השביתה במערכת הבריאות: "אנו מכבדים את החלטה בית הדין לעבודה אך איננו מסכימים עם ההחלטה. לאור זאת הורנו לרופאות ולרופאים לשוב לעבודתם, לאחר שביתה שנמשכה לאורך רוב יום העבודה. לפנינו מאבק ארוך וההכרזה שלנו השבוע על סכסוך עבודה תאפשר לנו יותר כלים להמשך, לרבות האפשרות לפתוח בשביתה כללית, להבדיל משביתת מחאה עליה עמד ביה"ד". 

סתיו נמר
משה ארבל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות ארבל: "מברך את בית המשפט על ההחלטה הראויה למנוע את ההשבתה של מערכת הבריאות"

שר הבריאות משה ארבל, התייחס להחלטת בית הדין לעבודה להוציא צו מניעה להמשך השביתה במערכת הבריאות: "אני מברך את בית המשפט על ההחלטה הראויה למנוע את ההשבתה של מערכת הבריאות. שוב הוכח שזכויות אדם של כל האזרחים, אלו שתומכים ברפורמה ואלו המתנגדים לה, עומדות גם לנגד עיני השופטים. על כולנו לפעול יחד לבריאות אזרחי המדינה כולם ללא הבדל דת גזע מין לאום ועמדה פוליטית כל שהיא".

אנה ברסקי

החלטה דרמטית: בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה במערכת הבריאות

החלטה דרמטית: בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה במערכת הבריאות.

סתיו נמר

שר הבריאות ארבל: "הכי נכון יהיה לסיים את השביתה בהסכמה"

שר הבריאות משה ארבל, ביקש מבית הדין לעבודה לסיים את השביתה במערכת הבריאות, החל מהשעה 13:00: "אני רוצה להפיג את החששות של כולם. בית המשפט ידע ויידע תמיד לתת סעד מהתעמרות של הממשלה. אני סמוך ובטוח שכך יהיה. לאור כל האמור אני מבקש בהסכמה שלנו יחד עם הר"י שהחל מהשעה 13:00 תסתיים השביתה שהחלה. לעשות את זה בהסכמה יהיה נכון לכולם".

אנה ברסקי

הוגשה לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה נגד השביתה במערכת הבריאות

הוגשה כעת לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה נגד השביתה במערכת הבריאות עליה הכריזה אתמול ההסתדרות הרפואית. בין השאר נכתב בעתירה כי "לשביתה זאת משמעויות מובנות מאליהן שעניינן שיבוש של כל הטיפולים ופרוצדורות שאמורות להתקיים בכל בתי חולים במהלך שעות השביתה ומשכך עלולה לגרום לשיבושים משמעותיים בעבודת בתיה"ח הממשלתיים, ולפגיעה בלתי מידתית במטופלים הנדרשים לטיפולים שנקבעו זמן רב מראש וללא כל התראה מספקת שתאפשר התארגנות".

סתיו נמר

פרופ' חגי לוין: "יום שחור"

סתיו נמר

מטה המאבק של החלוקים הלבנים: "אנחנו במצב חירום במערכת הבריאות"

ממטה המאבק המשותף של החלוקים הלבנים ואין בריאות נפש בלי דמוקרטיה נמסר: "אנחנו נמצאים במצב חירום במערכת הבריאות, לאור ריסוק הדמוקרטיה, הפגיעה בבריאות הציבור והמכה הקשה למערכת הבריאות, עם ביטול הסבירות וקידום ההפיכה, יתכנסו מחר צוותי הבריאות מכל המקצועות ומכל הארץ".

בשעה 10:00 תתקיים מחאה מול בית ההסתדרות הכללית בתל אביב, ובשעה 11:30 תתקיים אסיפת חירום של אנשי ונשות הבריאות במוזיאון תל אביב.

סתיו נמר
שביתת הרופאים  צילום: אבשלום ששוני

מחאת הרופאים מחריפה: שביתה במערכת הבריאות, בירושלים יעבדו כרגיל

ההסתדרות הרפואית תקיים היום שביתה בכל מערכת הבריאות, כמחאה על החוק לביטול עילת הסבירות, שאושר אמש בכנסת. יחד עם זאת, שירותי דיאליזה, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות, טיפול IVF וטיפולים אונקולוגיים - יפעלו במהלך השביתה. כמו כן, לאור המחאות הרבות בירושלים, מערכת הבריאות המקומית בבירה תעבוד כרגיל.

במטרה למנוע את השביתה, שר הבריאות משה ארבל, יחד עם מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, קיימו אמש דיון דחוף עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד אביטל סמפולינסקי ונציגי פרקליטות המדינה. במסגרת הדיון הנחה שר הבריאות לפעול להגשת בקשה לצו מניעה לבית הדין לעבודה כדי למנוע את השביתה עליה הכריזה ההסתדרות הרפואית.

סתיו נמר