עדכונים חיים

פסקת ההתגברות ופסילת חוקים אושרו לקריאה ראשונה

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את פסקת ההתגברות ופסילת חוקים ברוב של תשעה חברי כנסת וללא מתנגדים. ח"כ כסיף תקף: ״זאת דיקקטורה, לא נהיה חלק מזה״

שמחה רוטמן שמחה רוטמן (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

ועדת החוקה התכנסה הבוקר (רביעי) על מנת לדון בשני סעיפים נוספים מתוך הרפורמה המשפטית: חוק יסוד: השפיטה- ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות. יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, כי הוועדה תצביע היום לקריאה ראשונה על הסעיפים הללו. 

שמחה רוטמן צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

ח"כ רוטמן: "ההצבעה על הרביזיה תתקיים ביום ראשון"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן: "מאחר שעלתה בקשה של חברי כנסת לדון על חוקי היסוד שעליהם ההצעה תחול, ההצבעה על הרביזיה תתקיים ביום ראשון לאחר דיון שבו יתאפשר לחברי הכנסת לשמוע ולהשמיע עמדתם בעניין זה". 

מתן וסרמן
הצבעה בוועדת החוקה (צילום: ערוץ כנסת)

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את פסקת ההתגברות ופסילת חוקים

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את פסקת ההתגברות ופסילת חוקים ברוב של תשעה חברי כנסת וללא מתנגדים. האופוזיציה החליטה להחרים את ההצבעה בוועדת החוקה. ח״כ עופר כסיף: ״זאת דיקטטורה, לא נהיה חלק מזה״.

גלעד קריב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)גלעד קריב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מתן וסרמן
על הפרק:


  • הצעת חוק יסוד: השפיטה: בג"צ יוכל לפסול חוק רגיל שנוגד הוראה ששוריינה בחוק יסוד, וזאת ברוב של 80% מההרכב המלא של שופטיו.

  • הצעת חוק יסוד: ההתגברות: הכנסת תוכל ברוב של 61 "לשריין" חוק מפני פסילה. בנוסף תוכל הכנסת "להתגבר" על פסילה ברוב חבריה.