עדכונים חיים

מאות אלפים הפגינו ברחבי הארץ; איילון נפתח לתנועה אחרי שנחסם

המחאה נגד הרפורמה המשפטית התחדשה במוקדים רבים ברחבי הארץ, ובהם ת"א, ירושלים, חיפה, באר שבע ואשדוד. עשרות מפגינים חסמו את איילון

המחאה נגד הרפורמה המשפטית המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: גיטי פלטי)

המחאה נגד הרפורמה המשפטית התחדשה הערב (שבת) במוקדים רבים ברחבי הארץ, ובהם תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, אשדוד וכפר סבא. ההפגנה המרכזית נערכת כמדי שבוע בצומת קפלן בתל אביב. במוקד ההפגנה בבאר שבע נאם ראש האופוזיציה יאיר לפיד שתקף את הממשלה: "ישראל נמצאת במשבר הגדול בתולדותיה". כמו כן, מפכ"ל המשטרה לשעבר, משה קראדי, נאם במוקד המחאה בצומת קפלן ואמר: "בן גביר הוא סכנה למדינת ישראל".

המחאה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

כוח משטרה פיזר את המפגינים שירדו לאיילון, הכביש נפתח לתנועה בשני הכיוונים

כוח משטרה פיזר את המפגינים שירדו לאיילון. הכביש נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

אלון חכמון

עשרות מפגינים חוסמים את איילון

עשרות מפגינים ירדו לאיילון באזור מחלף ארלוזורוב. כוח משטרה  מפזר אותם.

אלון חכמון
אמיר אשל צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מפקד חיל האוויר לשעבר: "אם החוק החדש יעבור - חיילים לא יוכלו לצאת מישראל"

מפקד חיל האוויר לשעבר, אמיר אשל, בהפגנה בתל אביב: "אני מודאג מהשמחה של נסראללה, איראן ואוייבנו. הם חשים שאנחנו עושים עבורם את העבודה. לא יאומן. הממשלה רואה את הקרע בחברה הישראלית, את הכלכלה והיחסים עם ארה"ב. רואה ודוהרת קדימה. מחר ידונו בחוק החסינות לחיילי ושוטרי משטרת ישראל  זהו מהלך פופליסטי מסוכן. החוק מפקיר את חיילי צה"ל לבית הדין הבינלאומי בהאג כפושעי מלחמה. עד היום לא זימנו חייל אחד מהאג, כי מערכת המשפט בישראל עצמאית. אם החוק החדש יעבור - חיעלים לא יוכלו לצאת מישראל, מחשש שיועמדו לדין בהאג על פשעי מלחמה".

משה כהן

תושב נתניה נעצר בחשד שהשליך פריט פירוטכני לעבר קבוצת מפגינים

תושב נתניה בן 22 נעצר בחשד שהשליך פריט פירוטכני לעבר קבוצת מפגינים בעיר. ברשותו של החשוד נתפס חזיז נוסף. החשוד עוכב כאמור לחקירה בתחנת המשטרה, בסיומה ובהתאם לממצאים יוחלט האם לבקש את הארכת מעצרו.

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: אריק מרמור פלאש 90

מארגני המחאה הכריזו: "יום חמישי הקרוב - יום החרפת ההתנגדות"

מארגני המחאה הודיעו כי  בחמישי הקרוב יערך "יום ההתנגדות" נוסף, תחת הכותרת ״יום החרפת ההתנגדות״. עוד קודם לכך, ברביעי הקרוב, מתכוונים לשבש את המראתו של נתניהו לברלין. 

מהמארגנים נמסר: ״זהו אחד השבועות הקריטיים במאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית מפני אלו שמנסים להביא לחורבנה. כל ישראלי וישראלית שבליבם ערכי מגילת העצמאות חייבים לצאת בחמישי הקרוב בעוז ובגבורה להגן על מדינת ישראל. לא נקבל שום מהלך שיפגע בדמוקרטיה הישראלית, אנו כאן, על המשמר, נגן על ישראל״.

משה כהן
בני גנץ במוקד המחאה באשדוד (צילום: רוני סאיג אשדוד רוצה שינוי)

גנץ במוקד המחאה באשדוד: "צריך לעצור את הטירוף הזה"

ארנולד נטייב
אביגדור ליברמן צילום: מרק ישראל סלם

ליברמן: "להם יש רוב בכנסת, אך לנו יש רוב בעם - ולכן אנחנו ננצח"

חבר הכנסת אביגדור ליברמן במוקד המחאה בבאר שבע: "אני בין אלו שסברו שאין מקום לסירוב לשרת בצה"ל, אין מקום לסירוב להתייצב למילואים, אבל אתם יודעים - הסרבנים האמיתיים הם אלו שמסרבים לשרת בצה"ל, אלו שמסרבים אפילו לעשות שירות אזרחי ואילו שמסרבים לצאת לעבוד. אלו שהתרגלו לחיות על קצבאות מהמסים שאנחנו משלמים. הם הסרבנים האמיתיים".

"בימים האחרונים שמענו הרבה מלל, הרבה אמירות ריקות מתוכן על פשרה והסכמות. קודם כל פשרה והסכמה עם מי, האם יש אדם אחד שסומך על בנימין נתניהו? אני מקווה שגם בני גנץ לא סומך עליו. השאלה השנייה היא על מה הפשרה? על אוסף של חוקים פרסונליים ומטורללים? חוק דרעי 1, חוק דרעי 2. על חוק התרומות של משפחת נתניהו שמאפשר לו ולבני משפחתו לקבל כספים על הוצאות משפטיות ורפואיות? על חוק הנבצרות? אולי נסכים שבמקרה וראש הממשלה לא מסוגל למלא את תפקידו אז סמכויותיו יעברו לאשתו או לבנו?".

מתן וסרמן
יאיר לפיד במוקד המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע צילום: אלעד גוטמן

לפיד במוקד המחאה בב"ש: "ישראל במשבר הגדול בתולדותיה"

ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, במוקד המחאה בבאר שבע נגד הרפורמה המשפטית: "אם מחר בבוקר ועדת החוקה תתכנס ותמשיך בחקיקה המטורפת הזו, זוהי יריקה בפרצופו של הנשיא, ממשלה שיש בה שתי מפלגות שכל המהות שלהן היא סרבנות והשתמטות מצה"ל, שלא תטיף לנו מוסר. ישראל במשבר הגדול בתולדותיה. גל טרור נורא פוגע בנו. הכלכלה מתרסקת, כסף בורח מהארץ. פה בדרום, הבטחון האישי מתרסק כל יום מחדש. האיראנים חתמו אתמול הסכם עם סעודיה שיכניס לתוכנית הגרעין שלהם מיליארדי דולרים. הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה להמשיך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואת אחדות עם ישראל״.

מתן וסרמן
המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט צילום: אבשלום ששוני

מפכ"ל המשטרה לשעבר: "בן גביר הוא סכנה למדינת ישראל"

מפכ"ל המשטרה לשעבר, משה קראדי, נאם במוקד המחאה בתל אביב: "אני עומד כאן לפניכם בשמם של חברי לקבוצת המפכ״לים והניצבים בדימוס, ובשם עשרות קציני ומאות גמלאי המשטרה! אנחנו כאן  גם בשמם של חלק מהשוטרים והמפקדים לובשי המדים, שנמנע מהם לומר את אשר על ליבם – ואנחנו משמשים להם פה!".

"זו הפעם הראשונה שהגענו לכאן הגענו לכאן כדי להתריע – ישראל נמצאת בסכנה שלא ידענו כמותה מאז מלחמת העצמאות, בימים האחרונים חשנו שהגיע הזמן לעבור משולחן הכתיבה לשטח המחאה, כי אנחנו במרחק פסע – מריסוקה של משטרת ישראל וריסוקה של המשטרה היא חיסולה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית".

מתן וסרמן
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בחדרה צילום: דוברות המשטרה

שני תושבי חדרה נעצרו בחשד להשלכת ביצים לעבר מפגינים

שני תושבי חדרה בשנות ה-30 לחייהם נעצרו בחשד להשלכת ביצים לעבר מפגינים בעיר. 

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

אחד ממובילי המחאה בת"א: "בכל פעם נלך יותר רחוק, עד ניצחון"

אחד ממובילי המחאה: "זה הזמן להגביר את המחאה, בכל פעם נלך יותר רחוק, עד ניצחון. כל הפגנה מוציאה עוד מאות לרחובות עד להפגנת המיליון. כולנו מאחורי אסתר חיות וגלי בהרב מיארה, כולנו חומה בצורה".

משה כהן
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע (צילום: נועם לוי)

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע

ארנולד נטייב
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בצומת כרכור. (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות ההפגנה: צומת כרכור וכביש 65 נחסמו חלקית לתנועה

מאות מפגינים בצומת כרכור תוך חסימת הכניסה ליישוב וכביש 65 לסירוגין. כוחות משטרה רבים פועלים במקום לשמירת הסדר הציבורי ושוטרי התנועה מכווינים את הרכבים המגיעים למקום.

אלון חכמון
קובי שבתאי צילום: ללא

מפכ״ל המשטרה ימסור "הודעה משמעותית" הערב

לכתבה המלאה

אלון חכמון

ראשי המחאה: "אם לוין, רוטמן ונתניהו לא יודיעו על עצירת וגניזת החקיקה, המחאה תתעצם בימים הקרובים"

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בסמוך לעפולה (צילום: גיא שרי)

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בסמוך לעפולה

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בקיבוץ גרופית צילום: יוסי לוי

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בקיבוץ גרופית

ארנולד נטייב
המחאה נגד הרפורמה המשפטית ברחובות צילום: גלעד פירסט

המחאה נגד הרפורמה המשפטית ברחובות

אלון חכמון מתן וסרמן
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: גיטי פלטי)