עדכונים חיים

ראשי האופוזיציה: "אם החקיקה תגיע לקריאה שלישית - לא נצביע"

בצל הסערה הפוליטית והמשך הדיונים בוועדת החוקה סביב הרפורמה המשפטית, ראשי מפלגות האופוזיציה התכנסו לישיבה משותפת. זאת, לצד ישיבותיהן הסיעה השבועיות של מפלגות הקואליציה

אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי, בני גנץ, יאיר לפיד אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי, בני גנץ, יאיר לפיד (צילום: ללא)

בצל הסערה הפוליטית והמשך הדיונים בוועדת החוקה סביב הרפורמה המשפטית, סיעות הכנסת ערכו היום (שני) את ישיבותיהן השבועיות. לצד הישיבות של מפלגות הקואליציה, בלשכת ראש האופוזציה התכנסה ישיבה משותפת של ראשי מפלגות יש עתיד, המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו, העבודה ורע"מ.

מרב מיכאלי צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב

מיכאלי: "העולם מבין שממשלת ישראל הפעילה מנגנון הרס עצמי"

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, אמרה בפתח ישיבת סיעת מפלגתה בכנסת: "הנסיונות לנהל הידברות עם הקואליציה יכשלו. תסתכלו על המציאות כי המטרה האמיתית שלהם הוא לא בית המשפט העליון, המטרה האמיתית היא חקיקת חוקי אפלייה, פגיעה בחופש הבחירות, פגיעה עמוקה בשיוויון. בג"ץ הוא השער האחרון שעומד בדרך למדינה דתית, משיחית וגזענית. את החומה הזאת הם מנסים לרסק, להפיל".

"הם רוצים לעקור לדמוקרטיה שלנו את שתי העיניים, ואנחנו לא ננהל משא ומתן על זה שיעקרו רק עין אחת. הידברות עם החבורה האלימה הזו היא לא רק פתאטית, היא גם מסוכנת. אסור לנו, באופוזיציה, לעשות שום מעשה שיצדיק את הדבר הזה. ההתנגדות חייבת לגדול ולהתעצם, המחאה המדהימה שגדלה משבוע לשבוע חייבת להמשיך לגדול ולהתרחב. מאז קום המדינה לא הייתה ממשלה שפגעה במדינה כמו הממשלה הנוראית הזו. העולם מסתכל ומבין שממשלת ישראל הפעילה מנגנון הרס עצמי", קראה.

מעריב אונליין
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו צילום: מרק ישראל סלם

"דיבורי הקואליציה על פשרה הם אחיזת עיניים, הכל במסגרת משחק ההאשמות של נתניהו ודרעי"

יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו אחרי ישיבת ראשי האופוזיציה: " הדיבורים מצד הקואליציה על פשרה והסכמות הם אחיזת עיניים בלבד, הכל במסגרת משחק ההאשמות והקומבינות של נתניהו ודרעי". 

הוא הוסיף: "סיעת ‘ישראל ביתנו׳ תגיש עתירה לבית המשפט העליון לפסילת החוקים המטורללים במידה ויעברו. לפי חוות דעת שקיבלנו דינם להיפסל. במידה ונגיע למשבר חוקתי, אני מצפה מכל המוסדות הרשמיים, הממלכתיים והעומדים בראשם, לציית אך ורק לפסיקות של בית המשפט העליון. אני גם שמח על ההחלטה המשותפת של ראשי האופוזיציה שיחרימו את כל ההצבעות בקריאה שלישית, כדי לא לתת לגיטימציה לפגיעה בכל הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל״.

אנה ברסקי
יאיר לפיד צילום: מארק ישראל סלם

לפיד תוקף: "ראש ממשלה אמיתי היה אומר 'עד כאן' - אבל נתניהו חלש מדי"

בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת יש עתיד, ראש האופוזיציה ויו"ר המפלגה יאיר לפיד קרא: "נתניהו כבר נבצר. הוא איבד שליטה על הממשלה שלו. השרים שלו לא סופרים אותו. המדינה מתפרקת סביבו ונבצר ממנו לעשות משהו".

"הוא איבד שליטה על הכלכלה, השקל בהתרסקות חופשית, 255 המשקיעים הזרים הכי גדולים במשק הישראלי הודיעו לו אתמול הם מפסיקים להשקיע בישראל. הוא איבד שליטה על מדיניות החוץ. האמריקאים פשוט מסרבים לעזור לממשלה הזו, סעודיה חותמת הסכם עם איראן, נתניהו לא מוזמן לבית הלבן, סמוטריץ' הוא שר האוצר הראשון בתולדות המדינה שמגיע לארה"ב ואין לו פגישה אחת עם גורם אמריקאי רשמי", אמר. 

מתן וסרמן
בני גנץ צילום: מארק ישראל סלם

גנץ: "אין אף סעיף ברפורמה המשפטית שאפשר להתפשר עליו - לא נקבל חצי דמוקרטיה"

בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי, יו"ר המפלגה בני גנץ אמר על חקיקת הרפורמה במערכת המשפט: "אין אף סעיף במתווה הרפורמה שאפשר להתפשר עליו כי לא נקבל חצי דמוקרטיה. גם אין שום פתרון שיעמוד בסעיפים האלו, ולא אסכים לדון בו. חברי הקואליציה אומרים שאפשר להגיע להסכמות, ואני אומר שאין להם את הפריבילגיה אלא לעצור ולנסות".

הוא המשיך: "אני אומר לציבור ולנתניהו, אידיאולוגיה זה דבר חשוב, אבל גם לשמור על אחדות ישראל זו אידיאולוגיה. אם אפשר לחכות כמה חודשים בלי בנייה באיו"ש ודיונים עלE1, אפשר לעצור גם את המהפכה המשפטית לכמה חודשים. אם לא רוצים להתסיס את השטח הפלסטיני ואת העולם, למה אפשר לפגוע אנושות בחברה הישראלית?".

מתן וסרמן
בני גנץ, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראשי האופוזיציה: "אם החקיקה תגיע לקריאה שלישית - לא נשתתף בהצבעה"

ראשי מפלגות האופוזיציה התכנסו לישיבה משותפת בראש לשכת האופוזיציה. בתום ישיבתם, מסרו: "נעשה הכל כדי למנוע את העברת החוקים, אך אם חלילה נגיע לקריאה שלישית - לא ניתן לזה יד ונחרים את ההצבעה במליאה. במקום אוסף חוקים מטורף, האלטרנטיבה הנכונה בעת הזו היא הסדר חוקתי מקיף ומאוזן, ביצור הפרדת הרשויות עד הגעה לחוקה".

מפגש ראש האופוזיציה התקיים ביוזמת יו"ר ישראל ביתנו , אביגדור ליברמן. לפי הגורמים המעורים, במהלך הישיבה אמר ליברמן כי כל עוד החקיקה נמשכת, אין שום הידברות עם אנשי הקואליציה. "ברגע שהנשיא יציג את המתווה, נשמח לדון איתו על המתווה מולו, בלי השתתפות הקואליציה". ליברמן ביקש מחברי האופזיציה לשקול להחרים את ההצבעות על "החוקים המטורללים", להגדרתו, והצעתו התקבלה. האופוזיציה צפויה להחרים את ההצבעות, אם יגיעו לקריאה שלישית.

מתן וסרמן אנה ברסקי