עדכונים חיים

בזמן פגישת ההידברות הראשונה: מפגינים מחו מול בית הנשיא

"לא מאמינים לנתניהו": ההפגנות ואירועי המחאה נמשכו למרות הודעת נתניהו על השהיית חוקי הרפורמה המשפטית. הפגנה נערכה מחוץ למעון הנשיא בירושלים במקביל לפגישת צוותי המו"מ

הפגנה נגד הרפורמה בתל אביב הפגנה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

המחאה נגד הרפורמה נמשכה למרות השהיית החקיקה: ההפגנות ואירועי המחאה נמשכו גם היום (שלישי), למרות הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש על השהיית חוקי הרפורמה המשפטית. הסיבה: במטה המאבק לא מאמינים לנתניהו שאכן יעצור את החקיקה ודורשים לגנוז אותה. מאות מפגינים צעדו בתל אביב לכיוון בית העצמאות ובשעות הערב נערכה הפגנה מחוץ למעון הנשיא בירושלים בזמן הפגישה של צוותי המו"מ

נתניהו: "אני לוקח פסק זמן להידברות, המשבר מחייב לפעול באחריות"
המחאה התחדשה: עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב, הושלכו רימוני הלם

ממארגני המחאה נמסר: "אין הידברות עם שקרן בן שקרן. אין הידברות כשהחוק לשינוי הועדה למינוי שופטים מוכן ומזומן לקריאה שניה ושלישית. בטח ובטח שאין לגיטימציה למפגש בין האופוזיציה ונציג פורום קהלת אבישי בקשי, כפי שמתוכנן הערב בבית הנשיא. אנחנו נהיה שם ונבהיר: לא מוכנים להידברות עם מחריבי הדמוקרטיה, עד לגניזה מוחלטת של החקיקה הדיקטטורית".

אירועי המחאה יימשכו גם מחר תחת הכותרת "לא להפיכה המשטרית, לא למשמרות המהפכה של בן גביר". הפגנות ייערכו בשעה 20:00 בערב במספר מוקדים: בירושלים - מול בית הנשיא, בתל אביב - בכיכר הבימה, בחיפה - מרכז חורב וברחובות - מול תחנת המשטרה.

מהמארגנים נמסר: "זו קריאה דחופה להתגייסות למחאה נגד אחד הצעדים הכי מסוכנים שקורים כאן, ממש כאן ועכשיו: המחאה הצליחה לבלום לתקופה הקרובה את החוקים של נתניהו, רוטמן ויריב לוין, אבל בתמורה בן גביר סחט מנתניהו פרס תנחומים: מיליציה פרטית ואלימה בפיקודו. מיליציה שתוכל לדכא את המשך המחאה שלנו ואת המחאות הבאות, להשתולל ביישובים הערבים, המעורבים ובשטחים, מיליציה שתהיה חמושה - גם בנשק חם וגם בשנאה". 

"מי יהיו הקורבנות של המיליציה החדשה? הפלסטינים בישראל ובשטחים, האתיופים שכבר עכשיו מסומנים בגזענות על ידי המשטרה, המפגינים המפגינות נגד ההפיכה ובכל מחאה פוליטית שאפשר יהיה לדכאם על ידי מיליציה אולטרה-פוליטית, וכל מי שלא יבואו לשלטון בטוב. חייבים לזכור, למיליציות יהיה כוח וסמכות בחוק".

"זה רגע מבחן לכל המפגינים ולמחאה כולה - חייבים להתנגד לזה בכל הכוח, לצאת לרחובות ולהראות להם שאנחנו הרוב, ושלא נסכים להפקיר אף קהילה ואף אדם. הצטרפו אלינו להפגנות מחר (רביעי) ברחבי הארץ".

במקביל לפגישות המו"מ: המחאה התחדשה מול מעון הנשיא בירושלים

ממארגני המחאה נמסר: "אין הידברות עם שקרן בן שקרן. אין הידברות כשהחוק לשינוי הועדה למינוי שופטים מוכן ומזומן לקריאה שניה ושלישית. בטח ובטח שאין לגיטימציה למפגש בין האופוזיציה ונציג פורום קהלת אבישי בקשי, כפי שמתוכנן הערב בבית הנשיא. אנחנו נהיה שם ונבהיר: לא מוכנים להידברות עם מחריבי הדמוקרטיה, עד לגניזה מוחלטת של החקיקה הדיקטטורית".

יובל בגנו
מאות צנחנים במילואים הפגינו נגד הרפורמה (צילום: צנחנים למען דמוקרטיה)

מאות צנחנים במילואים הפגינו בצומת בית ליד תחת הכותרת "צנחנים למען דמוקרטיה כנגד ההפיכה המשטרית"

מאות צנחנים במילואים הפגינו הערב בצומת בית ליד תחת הכותרת "צנחנים למען דמוקרטיה כנגד ההפיכה המשטרית". האלוף במיל' יורם יאיר - "יה יה" - אמר בהפגנת צנחנים למען דמוקרטיה: "אדם נורמאלי שהיה רואה את ההפגנות בתחילת השבוע, היה מבין שהעם לא איתו".

יובל בגנו

הערב: מחאה מול בית הנשיא בירושלים במקביל לפגישת צוותי המו"מ במקום

מארגני המחאה הודיעו כי הערב תיערך מחאה מול בית הנשיא בירושלים במקביל לפגישת צוותי המו"מ במקום. מהמארגנים נמסר: "הערב פגישה ראשונה של הקואליציה, האופוזיציה ונציגי פורום קהלת ואנחנו נהיה שם להפגין נגד האופוזיציה והקואליציה. אנו לא מוכנות להידברות עם מחריבי הדמוקרטיה, עד לגניזה מוחלטת של החקיקה הדיקטטורית. בית הנשיא. 19:00. בואו".

מעריב אונליין

המחאה נמשכת למרות השהיית החקיקה: מאות מפגינים כעת בתל אביב

מאות מפגינים נגד הרפורמה החלו להתקבץ כעת בתל אביב באזור קפלן, חלקם יצאו בצעדה לעבר בית העצמאות. 

מעריב אונליין
מאות צנחנים במילואים הפגינו בצומת בית ליד תחת הכותרת "צנחנים למען דמוקרטיה כנגד ההפיכה המשטרית" (צילום: ם למען דמוקרטיה (צילום: צנחנים למען דמוקרטיה)

הפגנת ״צנחנים למען הדמוקרטיה״ נערכת בצומת בית ליד

הפגנת ״צנחנים למען הדמוקרטיה״ נערכה היום ב-17:00 בצומת בית ליד. מהמארגנים נמסר: "מתוך דאגה כנה ועמוקה לדמוקרטיה הישראלית, לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל, לוחמי הצנחנים לדורותיהם יתכנסו בצומת בית ליד, ששימש לאורך שנים כנקודת המפגש המסורתית בחזרה מחופשה. כל יוצאי חטיבות הצנחנים מוזמנים!". 

מעריב אונליין
עובדי היי-טק מפגינים בחיפה, צילום: מחאת ההייטק

מאות עובדי הייטק מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט בצומת מת"ם בחיפה

בשעה זו מאות עובדי הייטק מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט בצומת מת"ם בחיפה.

מעריב אונליין
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בת"א (צילום: אבשלום ששוני)