עדכונים חיים

הסתיימה פגישת צוותי המו"מ בבית הנשיא: אלו הסיכומים שהושגו

נציגי האופוזיציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי נפגשו היום בבית הנשיא במסגרת מאמצי ההידברות בסוגיית הרפורמה המשפטית. הפגישה ארכה כשעתיים והתנהלה "ברוח טובה", כך נמסר מבית הנשיא

יצחק הרצוג יצחק הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נציגי האופוזיציה והקואליציה נפגשו היום (שלישי) בבית הנשיא במסגרת מאמצי ההידברות בסוגיית הרפורמה המשפטית. השיחות נמשכו כשעתיים ולקחו בהן חלק מטעם האופוזיציה נציגי יש עתיד והמחנה הממלכתי. אל צוות המו"מ של הליכוד הצטרפו הבוקר שר החינוך יואב קיש, חברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מילביצקי ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.

בתום הפגישה כל הצדדים סיפרו על "האווירה החיובית", ונראה כי כל הצדדים התרשמו שיש פרטנר להידברות שמבין את גודל השעה. בתום הפגישה סוכם להיכנס לתהליך שיחייב את כל הצדדים, בחול המועד יהיו צוותים מקצועיים שידונו בנושאים מקצועיים ומיד אחרי חג הפסח הצוותים המורחבים ידברו על הנושאים הפוליטיים השנויים במחלוקת.

הצוותים המקצועיים שצפויים לעבוד במהלך חול המועד, יורכבו מאנשי הארגונים והמכונים. תפקידם הוא למפות את נקודות המחלוקת העיקריות, את עמדות הצדדים ואת דרכי הפשרה האפשריות. צוותי המו"מ ינהלו את ההידברות על בסיס המסמך שיגובש על-ידי הצוותים המקצועיים. טרם נקבע דד-ליין למו"מ.

גורם במחנה הממלכתי: "הצוות יפעל בשקיפות וימשיך לעבוד ברצף גם בחול המועד פסח"

גורם במחנה הממלכתי מסר כי "מרגע עצירת החקיקה והכניסה להידברות, הנחה גנץ על מספר עקרונות עבודה לצורך קיום מו״מ אפקטיבי ששומר על עקרונות המחנה הממלכתי:
- צוות ההידברות לבית הנשיא יפעל בשקיפות ויעדכן את הציבור באופן שוטף אודות התקדמות השיח. לשם כך, נפתחה רשת קהילות וואטסאפ המונה למעלה מ-10,000 משתתפים.
- מדי יום יקיים הצוות חיתוך מצב ביחד עם יו"ר המחנה הממלכתי.
 - הצוות ויו"ר המחנה הממלכתי החלו סבב התייעצויות עם מומחים ואנשי מחקר בכירים, על מנת להעמיק ולגבש רעיונות נוספים שיאפשרו הגעה להסכמות רחבות תוך שמירה על הדמוקרטיה.
- ישמר התיאום עם צוות ההידברות של "יש עתיד" ומפלגות נוספות, וכן עם הנשיא וצוותו.
- עוד הנחה גנץ, כי הצוות ימשיך לעבוד ברצף גם בחול המועד פסח, מול צוות בית הנשיא והצוותים הנוספים וגם בהתדיינות פנימית והמשך גיבוש הצעות", מסר. 

אנה ברסקי

הסיכום בתום הפגישה: להיכנס לתהליך שיחייב את כל הצדדים

הסיכום בתום הפגישה: להיכנס לתהליך שיחייב את כל הצדדים, בחול המועד יהיו צוותים מקצועיים שידונו בנושאים מקצועיים ומיד אחרי חג הפסח הצוותים המורחבים ידברו על הנושאים הפוליטיים השנויים במחלוקת.

אנה ברסקי

נציגי המחנה הממלכתי: "ביקשנו לפתוח את השיחות בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים"

עדכון צוות ההידברות לבית הנשיא מטעם המחנה הממלכתי: "צוות ההידברות מטעם המחנה הממלכתי סיים כעת את פגישתו השלישית בבית הנשיא. בהתאם להנחיית יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ביקש הצוות לפתוח את השיחות בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים, מתוך הבנה כי זהו נושא שמצוי בלב המחלוקת והדיון בו נכון כבר בשלבים הראשונים".

"בהמשך, בכוונת הצוות להציג בפני נשיא המדינה ויתר צוותי ההידברות, הצעות שגובשו במהלך התקופה האחרונה ושישמרו על עצמאות מערכת המשפט גם במסגרת שינויים אפשריים שנוגעים לגיוון ולהרכב השופטים, כמו גם שיפור השירות לאזרח".

מעריב אונליין

לאחר כשעתיים: הסתיימה פגישת צוותי הסיעות מטעם הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי בבית הנשיא

בית הנשיא עדכן כי לאחר כשעתיים הסתיימה פגישת צוותי הסיעות מטעם הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי בבית הנשיא. השיחה הארוכה התקיימה ברוח טובה, והצדדים ביטאו בה הן את כאביהם והחששות הקיימים, והן את כוונתם הכנה לנסות ולהגיע להסכמה רחבה ככל הניתן. סוכם כי במהלך השבוע הקרוב יתקיימו פגישות המשך של הצוותים.

מעריב אונליין
יואב קיש לפני השיחות בבית הנשיא: "באים בתחושת שליחות ונפש חפצה"

קיש: "באים בתחושת שליחות ונפש חפצה"

שר החינוך יואב קיש בפתח הפגישה בבית הנשיא: "אני מגיע לפה הבוקר בתחושת שליחות, יש משימה לאומית להביא להסכמות רחבות ככל שניתן. אנחנו באים באמת עם נפש חפצה, מבינים את משמעות הרגע והלוואי בעזרת השם שנצליח". 

אנה ברסקי

שר החינוך יואב קיש ומזכיר הממשלה יוסי פוקס הצטרפו לצוות המו"מ של הליכוד

הצטרפו לצוות המו"מ של הליכוד בבית הנשיא: שר החינוך יואב קיש, חברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מילביצקי ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.  

מעריב אונליין

אנשי מפלגת העבודה לא זומנו לשיחות בבית הנשיא

אנשי מפלגת העבודה לא זומנו לשיחות בבית הנשיא הבוקר. 

מתן וסרמן
פגישת התיאום בין צוותי המו״מ של יש עתיד והמחנה הממלכתי צילום: ללא

החלה פגישת התיאום בין צוותי המו״מ של יש עתיד והמחנה הממלכתי

הודעה משותפת של יש עתיד והמחנה הממלכתי: "החלה פגישת התיאום בין הסיעות. צוותי המו״מ יפעלו יחד למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה. הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות גם עם יתר צוותי ההידברות, אבל לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועקרונות הדמוקרטיה".

אנה ברסקי
נתניהו מודיע על השהיית חקיקת הרפורמה (צילום: לע"מ)