"מדינה שמבריחה 156 כטב"מים לשווקים ולמדינות רבות מסוגלת לייבא או להבריח כלי טיס. יש עוד כלי טיס מודרניים באיראן שאושרה רכישתם מסין, מרוסיה, מברזיל וממדינות אחרות. זה מעורר שאלה ממשית מדוע ראיסי טס דווקא על המסוק האמריקאי הישן הזה, ומי שנדרש לכך הוא חיל האוויר, ששייך למשמרות המהפכה ומשמר הנשיאות. על כן נוצר רעש גדול בנוגע לאופי התאונה, למסוקים המלווים ובקשר למכשיר האותות", ציין.
עוד טען המומחה הירדני: "מסוק שיש לו שני מנועים, שמסוגל לטוס אפילו ללא מנועים ולנחות במהירות, מסוגל לטוס בגבהים מעל לערפל ומעל לעננים. יש סימנים רבים, בפרט מכיוון שחלק מכלי התקשורת ואפילו כאלה שמקורבים למשמרות המהפכה, דיברו על תאוריית הקונספירציה. הם לא הסתירו את זה. אולם האיראנים החליקו את הנושא ונראה שהם לא רוצים לחקור את התאונה".
יש כאן למעשה שינוי ביחס שמעניקה איראן לישראל: "איראן מטילה על ישראל ועל ארה"ב את האחריות לכל דבר, אבל הפעם הם נמנעים מכך, מכיוון שהטלת אחריות על גורם כלשהו משמעה שאיראן תיאלץ להגיב". אך בכל זאת, מסביר "אירוע של התרסקות או של הפלת מסוק של אישיות בסדר גודל של נשיא איראן, שהוא מספר שתיים במשטר האיראני, יעלה תהיות רבות ויחייב את איראן לנקוט בצעדים".
בסיכום דבריו אמר אל-אטם: "עד עכשיו איראן לא דיברה על ועדת חקירה בינלאומית. היא לא דיברה אפילו על ועדת חקירה מטעמה שתבדוק את הסיבות שהובילו לתאונה המשמעותית והחמורה הזאת", נימק, "נראה שיש גורמים בתוך המשטר האיראני שמרוויחים מהסתלקותו של אבראהים ראיסי מהזירה הפוליטית וייתכן שהדבר נובע ממאבקים בין מוג'תבא חמינאי, בנו של המנהיג העליון הנוכחי, לראיסי ומשמרות המהפכה. יתכן שהשאיפות שלו לרשת את תפקיד המנהיג העליון החלו לפגוש מכשולים רציניים, שכן עד כה לא ראיתי סימנים של צער על פניו של המנהיג בהודעה שהעביר לעם האיראני. הוא הודיע על אבל למשך חמישה ימים אך המצב נראה רגיל. הוא דרש מהעם האיראני לנהוג ברוגע והבטיח שהמשטר ישרוד".