את מכתבו פתח האח כך: "בכל יום אנחנו רואים ושומעים על משאיות סיוע לאויב בשעת מלחמה, בשעה שאזרחים חטופים בעזה, וגופות נרצחים שביניהם אחי אוריאל האהוב. משאיות אלה שנכנסות לכבישי ישראל מכל מעברי הגבול הירדני נוסעות עמוסות בסיוע לאויב בכל הכבישים המובילים לעזה, פעמים בשיירות ופעמים בודדות".
אח החטוף כינה את פעולות הסיוע: "ההזיה שמטיילת בכבישי ישראל", לתפיסתו, יש בכך "סיוע לאויב בשעת מלחמה", בעוד שאזרחים חטופים, וגופות נרצחים (ביניהם אחיו אוריאל) עדיין שם בשבי החמאס.
ברוך הוסיף: "משאיות אלו מלוות בכוחות משטרה רבים וכוחות מג"ב אשר מלווים את השיירות. משאיות אלו ברובן מגיעות ממדינות ערביות בהן ההקפדה על בטיחות, טיפול, ומבחני הרישוי אינם עולים בקנה אחד עם החוקים המוקפדים של מדינת ישראל. אפשר במבט מהיר לראות שמשאיות אלו נראות קצת "דרדלה", ככה שישנה סכנה ממשית לחיי אזרחים רבים".
לדבריו, "כוחות הביטחון הרבים שמלווים את המשאיות גם מבזבזים זמן ואנרגיה יקרים, וגם מסכנים את חייהם בכל רגע בזמן הליווי עד שהמשאיות נכנסות לעזה".
ברוך קרא לשר: "אני מבקש ממך כבוד השר, שתנחה את שוטרי ובוחני התנועה לבחון זאת בקפידה כמו שבודקים כל משאית ישראלית שנוסעת בכבישי ישראל. אנחנו לא צריכים עוד אסונות במדינה שכרגע נלחמת על קיומה, ונלחמת להשיב את החטופים החיים בריאים ושלמים לביתם וגופות החטופים הנרצחים בכללם אחי אוריאל ברוך לזכות בקבורת ישראל".
לסיום כתב: "לא ייתכן שבשעה שחיילנו הגיבורים נלחמים בעוצמה ובגבורה בכדי להשיב את החטופים ולהכות בארגוני הטרור עד חורמה, אנחנו ניתן לאויב שלנו פרסים על המעשים המפלצתיים שעשו בנו". הוא סיכם במילים: ממש "הרצחת וגם ירשת".
מעריב פנה גם למשטרה וביקש לדעת אם מתקיים פיקוח על תקינות, בטיחות ורישוי המשאיות החולפות בכבישי ישראל? ממשטרת ישראל נמסר: "האחריות המלאה על משאיות הסיוע ההומניטרי הינה של צה"ל. משטרת ישראל מסייעת לצה"ל במידת הצורך בהיבטי הפרות סדר בלבד".
מעריב פנה גם לצבא וכשתתקבל תגובתם נצרפה.