פורר ביקש לדעת איזה צעדים נוקטת המדינה מול מדינות אחרות וחברות תעופה שלא טסות לישראל. ביטן אמר בתגובה כי "המדינה היא לא כספומט ואנחנו לא יכולים בכל פעם שיש בעיה לממן את החברות". הוא הזכיר כי הוועדה תיקנה את חוק שירותי תעופה והלכה לקראת החברות.
זכאי, שהתייחס למצב ציין כי בעקבות התיקון לחוק טיבי (חוק שירותי תעופה) שאישרה הוועדה, חל שיפור במשבר התעופה. לדבריו, ב-4 במאי נפל טיל בנתב"ג ועד אז 41 חברות תעופה טסו לישראל וממנה. אבל מיד אחרי הנפילה היו רק 22 חברות שטסו והיום יש כבר 27 חברות תעופה שטסות לנתב"ג, לעומת 14 חברות שהפסיקו את הטיסות מאז הנפילה ועד היום.
זכאי ציין כי היה שיח גם ברמה המדינית, של שרת התחבורה עם מזכיר התחבורה האמריקאי, ואמר כי צריך לשכנע את החברות לחזור. "אחרי שסיימנו את התחקירים באופן חסר תקדים הועברו עיקרי תחקיר חיל האוויר, בליווי הסברים מקצועיים וסיורים, לחברות התעופה. זה צעד חסר תקדים שלא נעשה בעבר מתוך הבנה שיש כאן עניין אסטרטגי", הוא ציין.
זכאי, שהתייחס לאפשרות של הקטנת הפיצוי לנוסעים שטיסתם בוטלה במשבר האחרון, אמר כי החוק מאפשר לשרה לעשות זאת בתקנות שדורשות בין היתר את אישור ועדת הכלכלה, אך הבהיר, כי המליץ לשרת התחבורה שלא לעשות זאת. "אני לא חושב שיש עכשיו מצב שמצריך פגיעה בנוסעים", הוא והוסיף, כי למרות ההבטחות, חברת בריטיש אירווייז הייתה הראשונה שעזבה והאחרונה שחוזרת.