"במבחן המעשה, היכולת של עבודה נורמלית של הממשלה הזאת עם היועצת המשפטית לממשלה היא בלתי אפשרית, ואני אומר את זה מתוך ניסיון רב שנים שהיה לי. אני כבר ראיתי יועצים משפטיים לממשלה שהיו לעומתיים לראשי ממשלה", אמר אלקין.
"עובדים בשיתוף פעולה מאוד הדוק עם פורום ראשי הרשויות"
במהלך השיחה סיפר גם על שתי תוכניות הסיוע לצפון. "מדובר בשתי החלטות מאוד גדולות - החלטה אחת מתרכזת בעיקר בסיוע לעסקים בהיקף של יותר מ-600 מיליון ש"ח בכל אזור קו העימות. המשמעות התקדימית של ההחלטה הזו שהכסף לא יסייע רק לעסקים ולתעשייה, אלא שבפעם הראשונה מבחינה משפטית הממשלה קובעת מהו קו העימות בעקבות המלחמה".
"ההחלטה השנייה מיועדת לחזק יישובים שממש נמצאים על הגבול, מה שנקרא 'יישובי גדר' שנמצאים עד שני ק"מ מגבול לבנון. ההחלטה הזו למעשה הולכת להשקיע קצת יותר ממיליארד שקל ביישובים האלו, אלו יישובים שממש נמצאים על הגבול והתושבים שלהם סבלו מאוד בזמן המלחמה וכמובן פונו, ההחלטה הזו למעשה מאפשרת להם לא רק לשקם את עצמם אלא גם לגדול ולהתחזק", הסביר השר.
על הביקורת מצד ראש מועצת מטולה על אופן חלוקת הכספים, אמר: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מאוד הדוק עם פורום ראשי הרשויות של קו העימות לגבי כל פרט ופרט בהחלטות האלה, יש משהו שאזולאי לא מבין וזה שהממשלה לא יודעת לעבוד על יישוב באופן פרטני, אי אפשר להעביר החלטת ממשלה על מטולה ומחר על מנרה וקריית שמונה - זה לא עובד ככה, יש כללים משפטיים של שוויון".
"ברגע שהכסף הזה אושר בממשלה, זה יגיע למשרדי הממשלה השונים והם יפעילו אותו. לדוגמה אחד ממרכיבי ההחלטה היא שביישובים צמודי גדר קרקע מפותחת תעלה למתיישב רגיל 100,000 ש"ח ולמילואימניק רק 50,000 ש"ח - אז בזה עוסק משרד השיכון, זה תחום האחריות שלו", השיב השר אלקין.