מירי רגב על התקלה העצומה ברכבת: זה תאריך החזרה, וזו האשמה בפקקים

שרת התחבורה קיימה מסיבת עיתונאים ובה עדכנה בנושא ההתקדמות בתיקון התשתיות ברכב ישראל. היא גם מתחה ביקורת על היועמ"שית: "כשחוסמים כבישים ושורפים תשתיות, אז אוטובוסים עומדים ומחכים"

משה כהן צילום: מעריב אונליין
שיבושים ברכבת דרום עקב קריעת כבל חשמל
שיבושים ברכבת דרום עקב קריעת כבל חשמל | צילום: אבשלום ששוני
4
גלריה
עבודות רכבת ישראל
עבודות רכבת ישראל | צילום: רכבת ישראל

"אנחנו מקדימים מאוד את החזרת הרכבות ובעזרת השם, כבר ביום ראשון תחנת ההגנה תחל לעבוד וביום שני תחנת השלום תחזור לעבודה. עובדים כאן סביב השעון", ציינה רגב והדגישה כי יוסקו מלוא המסקנות הנדרשות בעקבות הפגיעה הקשה בתשתית החשמול. "התקלה תתוחקר עד תום, גם ברמה המערכתית וגם ברמה של האם הייתה כאן רשלנות אישית. הוקמה בתחילה ועדת בדיקה פנימית ברכבת ישראל, בהמשך מונתה ועדת בדיקה חיצונית וגם אנחנו נמנה ועדת בדיקה נוספת, כדי לוודא שתקלה כזו לא תחזור. כל ההשלכות ייבדקו", אמרה.

גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אם היינו מדינה מתוקנת שבה היועצת המשפטית לממשלה לא מאשרת לא לחרדים ולא לקפלניסטים לחסום כבישים, אז האוטובוסים היו מגיעים בזמן. אבל כשחוסמים כבישים ושורפים תשתיות, אז אוטובוסים עומדים ומחכים. ראיתי מה קרה אתמול (רביעי) מנתניה צפונה, כשכבישים נחסמו על ידי מפגינים, אי אפשר היה לנסוע. אין שום בעיה עם הפגנות ומחאה, אבל אל תחסמו כבישים, זה מונע מאנשים להגיע לנתב"ג, לבית חולים, לעבודה", היא טענה, בתשובה לשאלה על ההתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים שנוצרו בימים האחרונים, מאז שהחלו השיבושים בתנועת הרכבות. זאת, על רקע הפגנות מחאה שהתקיימו מתחילת השבוע.

רגב גם דרשה ממשרד האוצר להשקיע יותר בתחבורה ציבורית. רגב דחתה את הטענות על כאוס תחבורתי וציינה, כי רק היום כ-90 אלף נוסעים עברו בנתב"ג וכ-160 אלף נוסעים נסעו שלשום ברכבת, למרות השיבושים.

מנתוני רכבת ישראל שהוצגו עולה, כי ביום ממוצע נוסעים ברכבות כ-300-280 אלף נוסעים ובעקבות השיבושים חלה ירידה ממוצעת של כ-100 אלף נוסעים ביום רכבות. זאת, גם לנוכח סגירת תחנות ההגנה והשלום, בשל עבודות בטיחות במסילה בנתיבי איילון. "הקדמנו את עבודות הבטיחות בחודש, כדי למנוע שיבושים נוספים בספטמבר", ציינו ברכבת.

רגב ביקשה להבהיר: "פעלנו כדי ליצור חלופות, של היסעים ללא תשלום. יש שיבושים, זה לא נעים, יש כמה מוקדים ותחנות בהם תחנות הרכבת לא עובדות. אבל קרתה תקלה, נתחקר אותה והבטיחות עם מעל הכל".

מירי רגב
מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על הטענות על תפקוד הרכבת ומשרד התחבורה מאז האירוע החמור של הפגיעה בתשתיות החשמול, היא הגדירה "פוליטיקה קטנה" והדגישה שנעשים כל המאמצים כדי להביא לפתרון מהיר ככל הניתן. לדבריה, במדינות אחרות תיקון התקלה הזו היה נמשך שבועות וחודשים ובמאמץ משולב לוחות  הזמנים הוקדמו.

תגיות:
רכבת ישראל
/
מירי רגב
/
תחבורה ציבורית
/
פקקים
/
גלי בהרב-מיארה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף