וילנר: "אנחנו רוצים כבר הרבה זמן לקבל מכם תשובה לשאלה מי ממנה את מי שמחליף את היועצת כשהיא מנועה. אתם כותבים שזאת היועצת. אדוני הולך סחור סחור. תן לנו תשובה - מי ממנה את מחליף היועצת?" רוזנברג: "מי שמלווה את החקירה זה ראש מחלקת הסייבר. אם צריך, יוועצו בפרקליט המדינה".
וילנר: "מכוח איזו סמכות?" רוזנברג השיב: "כי אין שום מניעה. מי שמנהל את החקירה זה מנהל מחלקת הסייבר". כל השופטים אמרו ביחד: "מי מינה אותו?" וילנר: "מי מינה את ראש מחלקת הסייבר שיחליף את היועצת המשפטית לממשלה? זאת סמכות שנתונה לה על פי חוק".
רוזנברג: "מי שמלווה בשוטף זה ראש מחלקת הסייבר". וילנר: "ומי שלא בשוטף, מי זה?" רוזנברג: "פרקליט המדינה". וילנר: "ומי קבע שהוא ילווה?" רוזנברג: "מרגע שהיועצת משכה את ידיה, מהלך הדברים הרגיל הוא שהצוות בפרקליטות מלווה את החקירה". כנפי שטייניץ: "אז לא צריך מי שיחליף את היועצת? ואם תהיה החלטה לגבי העמדה לדין?"
וילנר: "היועצת המשפטית ליוותה את החקירה הזאת מהרגע הראשון ובצדק. פרשה כזאת צריכה ליווי שכזה. משעה שהיועצת כן ליוותה את החקירה ואז משכה את ידיה, נוצר חלל. לשיטתכם מי שמחליף אותה זה פרקליט המדינה. כששאלנו מי האציל אליו סמכויות, אמרת שזה מהלך הדברים הרגיל - אלא שאנחנו לא במצב דברים רגיל. לא מדובר במניעות רגילה".
כאשר עורך דינו של שר המשפטים לוין דיבר, השופטים צלבו גם אותו, בהתמקדות על מינוי השופט אשר קולה - אדם מחוץ למערכת התביעה, שעל פי חוק אסור לו לעסוק בעיסוק נוסף חוץ מתפקיד הנציב. וילנר: "החוק אומר שלנציב תלונות הציבור על שופטים אסור לעסוק בדברים אחרים".
אמיר: "נציבים כבר מונו בעבר לתפקידים נוספים. היו תקדימים בעבר". וילנר: "יש במינויים הללו ניגוד עניינים?" אמיר: "גם פה אין ניגוד עניינים". וילנר: "הנציב דן בתלונות על שופטים שאולי ידונו בחומר החקירה עליה הוא מופקד". במהלך הדיון דיבר גם עו"ד אפרים דמרי שמייצג לוחמים מכוח 100 שביקשו להצטרף לדיון.
דמרי אמר: "כל הוויכוח המשפטי זה בגלל אותם לוחמים שיושבים איתנו. אנחנו מבקשים לצרף את אותם לוחמים כאשר הם נאשמים בכתב האישום שהוגש נגדם בפרשיית שדה תימן. כאשר הסרטון שהודלף בתחילת הליכי החקירה, וכשאני הייתי כאן יחד עם הלוחמים שלי, לוחמים אהובים יקרים וצדיקים, שנקראו לדגל בשבעה באוקטובר ונפלו לתוך מציאות בה מי שהיה אמור להגן על זכויותיהם - מערכת המשפט הצבאית - הפכה אותם לכלי. החקירה שלהם לא הסתיימה וכבר הסרטונים יצאו החוצה".
לאחר סיום הטיעונים, השופטת וילנר אמרה: "מדובר בתיק מורכב במיוחד מבחינה משפטית, הכולל שאלות סבוכות ופרשה ציבורית חריגה. לשני הצדדים קיימים קשיים משפטיים משמעותיים. בנוגע לעמדת לוין, קיימת בעיה במינוי נציב הביקורת על השופטים, שכן החוק קובע במפורש מגבלה בנושא. בנוסף, עצם התערבות השר מעוררת קושי, ובתחום הפלילי הדברים אף ברורים יותר".
"בנוסף לכך, גם בעמדת היועצת המשפטית לממשלה קיימת בעיה, מאחר שהיא ממנה את מי שיחליף אותה בזמן החקירה – דבר היוצר ניגוד עניינים, משום שיש לה אינטרס ברור בזהות הממונה במקומה ללוות את חקירת הפצ"רית. מכלול הנסיבות הופך את המקרה לקשה במיוחד ולכן צריך להגיע להסכמות".
השופטים הציעו לצדדים להגיע לפשרה בעצמם לגבי זהות המפקח על החקירה, או להסמיך אותם לקבוע את זהות המפקח על החקירה. השופטים שלחו את הצדדים לשיח בן מספר שעות בנוגע לפשרה. בסיום, כאשר הצדדים התכנסו בשנית באולם, הובהר כי לא נערך שיח אמיתי בין הצדדים.
אמיר הבהיר: "שר המשפטים לא מוכן שילקחו ממנו סמכויות". רוזנברג הודיע כי נדרש פרק זמן נוספת לבחינת הפשרות מבחינה יישומית. וילנר זעמה: "אם מבחינת השר לא פתוח שלא הוא יקבע, ומבחינת היועצת לא פתוח שהוא יקבע - אז גמרנו. שני הצדדים צריכים להתגמש". וילנר הוסיפה: "האינטרס הציבורי הוא פשרה. העם משווע להידברות. צריך רצון טוב. השאלות היישומיות הן פתירות".
אמיר הציע שתי אפשרויות לפשרה מטעם שר המשפטים. "הצעה אחת: שהשופט קולה ישעה את עצמו מתפקיד נציב תלונות הציבור על שופטים. הצעה שנייה: שהנציב קולה יישאר, ובית המשפט ימנה עובד מדינה נוסף שיעבוד לצידו".
השופט קולה שלל את האפשרות להצעה הראשונה, ומסר בתגובה: "הנציב לא ישעה עצמו מתפקידו כנציב תלונות על שופטים. ההצעה שהוצעה אינה על דעתו. הנציב מוכן לכל פשרה לרבות עבודה בשיתוף פעולה עם אדם עובד מדינה נוסף שיפקח על החקירה לצידו".
בסיום הדיון אמרה וילנר: "תגישו לנו הודעה מעדכנת עד יום חמישי בשעה 12 בצהריים. יש לכם מספיק זמן. לא נקבל שהגעתם להבנות, פסק הדין ינתן עד יום ראשון". לפי גורמים המעורים בפרטי הדברים, הסיכוי שתהיה פדרה בין הצדדים הוא אפסי עד לא קיים.