עראקצ'י מסר כי במסגרת המגעים הוסכם על שורת צעדים, ובהם מתן פטור ליצוא הנפט האיראני, הסרת המצור, שחרור חלק מהנכסים האיראניים המוקפאים והשקת תוכנית לשיקום באיראן. לדבריו, צעדים אלה הם חלק מהמאמצים לקדם הסדרה רחבה יותר שתביא להפחתת המתיחות באזור.
מוקדם יותר פרסמו קטאר ופקיסטן הודעה משותפת, שבה הודיעו על סיומו של סבב השיחות הראשון בהשתתפות ארצות הברית, איראן ושתי המדינות המתווכות. בהודעה נמסר כי אווירה חיובית שררה בפסגת אגם לוצרן, וכי הושגה התקדמות שכללה הקמת מנגנון להמשך שיחות טכניות בין הצדדים.
על פי ההודעה המשותפת, הצדדים בלוצרן הסכימו להקים ועדה בכירה שתפקח מבחינה פוליטית על תהליך התיווך. עוד נמסר כי בכירי צוותי המשא ומתן יגישו לוועדה דיווחים תקופתיים, ויובילו קבוצות עבודה שיתמקדו בסוגיית הגרעין.
בנוסף, קבוצות העבודה צפויות לעסוק גם בסוגיית הסנקציות ובמנגנוני פיקוח שנועדו להבטיח את יישום מזכר ההבנות. הוועדה הבכירה הסכימה על מפת דרכים שמטרתה להגיע להסכם סופי בתוך 60 יום.
בהודעה נמסר עוד כי הוקם קו תקשורת בין הצדדים כדי למנוע אי-הבנות ולהבטיח מעבר בטוח של כלי שיט במצר הורמוז. במקביל הוסכם על הקמת תא למניעת התנגשות, שבו יהיו מעורבים הגורמים הרלוונטיים ולבנון, במטרה להבטיח את הפסקת הפעולות הצבאיות.
קטאר ופקיסטן הדגישו כי השיחות הטכניות יימשכו לאורך יתר השבוע ויעסוקו בכל הסוגיות שעל הפרק. שתי המדינות המתווכות מסרו כי ימשיכו במאמציהן לשמור על רציפות המשא ומתן, במטרה להגיע להסכם סופי.
בסיום ההודעה הביעו קטאר ופקיסטן הערכה לוושינגטון ולטהרן על מחויבותן לדיפלומטיה ולפתרון בדרכי שלום. השתיים גם שיבחו את המדינות "האחיות והידידותיות" על תמיכתן המתמשכת במגעים הנוכחיים.