במקביל, שלוחת אל-ג'זירה בארה"ב, AJ+, תקפה את ארה"ב כמי שרוצחת בעבור נפט ומפחדת מאיראן. אירועים אלה המחישו את האופן שבו קטאר מציגה עצמה כמי שמקדמת אינטרסים אמריקאיים באמצעות קידום הסכם, אך במקביל מעניקה במה משמעותית לנרטיב ולתדמית האיראניים במסגרת התיווך.