שר הביטחון ישראל כ"ץ בועידת מרכז השלטון המקומי, למחלוקת מול ארצות הברית, בסוגית לבנון: "גם אם תהיה דרישה אמריקאית - אנחנו לא ניסוג מדרום לבנון. 200 אלף תושבים לא יחזרו. אין תושבים ואין מחבלים. למה? כי מה שקרה בעבר באזורי ביטחון שבהם הייתה גם אוכלוסייה אזרחית היה מטענים ופיגועים נגד החיילים, ולכן אנחנו לא מאפשרים את זה. חיילים בפנים, תושבים בחוץ. התשתיות הרוסות, הבתים מאיימים והרוסים. אנחנו לא נסוגים".