שר החוץ האמריקאי, מרקו רוביו, אמר היום על המצב בלבנון: "הסיבה היחידה שישראל נמצאת בלבנון היא משום שחיזבאללה משגר משם רקטות וכטב”מים. ישראל הבהירה זאת באופן חד-משמעי. והשיחות נמשכות גם היום. הן החלו אתמול, יימשכו היום ויימשכו גם מחר. וזה בדיוק הנושא שעליו אנחנו משוחחים עם הלבנונים במסגרת התיווך שלנו. התקווה שלנו היא שהצבא הלבנוני והממשלה הלבנונית הלגיטימית והריבונית יוכלו להמשיך להשתלט ולאבטח חלקים הולכים וגדלים משטחם הריבוני".