איגוד ישיבות ההסדר המאגד קרוב ל-50 ראשי ישיבות, מסר את החלטת אסיפת ראשי ישיבות הסדר, והבהיר כי יתגייסו לשריון. בהודעת הדוברות נמסר כי נציגי הישיבות נפגשו עם הרמטכ"ל ובכירי צה"ל, ו"במסגרת הדיון עלו עקרונות לפתרון הבעיות ודרכי פעולה למימוש עקרונות אלו" - כך נכתב. עוד צוין כי הרמטכ"ל "עמד על חובתו שלו ושל צה"ל לבחון כל פיילוט בראי העמידה שלו בפקודת השירות המשותף והציג את עקרונות המתווים שגובשו בצה"ל לצורך כך". לאור הדברים שנשמעו, ולאחר דיון נרחב שנערך בנושא באסיפה כללית, בני ישיבות ההסדר יתגייסו באוגוסט הקרוב לחיל השריון - נמסר. "האסיפה שבה וקוראת - לא לפלג את צה"ל, לאפשר לכל חייל שומר הלכה לשרת לפי אמונתו, לאכוף בקפדנות את הפרות פקודת השירות המשותף".