התנועה לאיכות השלטון ביקשה בעתירתה להורות על ביטול ההחלטה ועל קיום הליך בחירה חדש כדין. לעמדתה, הליך בחירת המבקר צריך להערך בהצבעה חשאית. ואולם, כפי שעלה מן הפרסומים, בפתח סיבוב ההצבעה השני נדרשו חברי כנסת מהקואליציה להצטלם מאחורי הפרגוד עם פתק ההצבעה של ראבילו - כמבחן נאמנות. היועצת המשפטית לכנסת קבעה כי ההנחיה אינה חוקית, אך חרף זאת חברי כנסת תיעדו את הצבעתם, חלקם בתמונה וחלקם בסרטון, ויש שאף יצאו מן הפרגוד כשפתק ההצבעה גלוי לעין כול.
נשיא בית המשפט עליון השופט יצחק עמית הסביר כי הדיון יעסוק אך ורק בטענת הפרת החשאיות בהצבעה.
עורך דין ברט: "השתלשלות העניינים מוסכמת אני חושב על כולם. היועצת המשפטית של הכנסת לא הייתה בארץ בזמן אמת ולכן היו לה התכתבויות התבססנו גם על זה. טענות העותרים מבוססות על עמדת הייעוץ המשפטי בכנסת בזמן אמת- שעמדתם הייתה מורכבת מ2 החלק הראשון שאין להפסיק את ההצבעה השנייה, זה מאד חריג להפסיק הצבעה באמצע. עמדה שנייה של היועצת המשפטית של הכנסת להנחות לא להכניס טלפון לקלפי. בסוף נוצרה הסכמה בין חברי הכנסת קואליציה ואופוזיציה- הם הבינו שחוות הדעת של הייעוץ של הכנסת לא משקפת איסור מפורש בדין על הכנסת טלפונים לקלפי".
לגבי הטענה של הנחייה לצלם מאחורי הפרגוד: "אם הייתה הנחייה לח"כ בעת הצבעתם אז זה פוגע בחשאיות הבחירות. הצענו שרף הראייה לקיום פגם בבחירה יהיה זהה לפגם בבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות".
ברט: "אם אין הנחייה מפורשת בע"פ או בסימן אז השאלה האם מותר לתעד את ההצבעה. ח"כ טענו שלא ניתן הנחייה. אין ראיות שמישהו מכל הגורמים שיקר אז בעצם לא ניתנה הנחייה".
רות רונן: "יש לכם גרסה למה הרבה אנשים צילמו את עצמם בסבב השני". ברט: "לא.עובדתית לא הוכחה הטענה שניתנה הנחייה לתעד"
ברט: "הייתה הסכמה בין ח"כים שלא יהיה איסור להכנסת ניידים לקלפי. ההקשר צילומים בקלפי - על זה דיברו שם".
דפנה ברק ארז: "יכולות להיות הרבה סיבות מהימנעות להכנסת ניידים, יש לפעמים רצון שלא להפקיד טלפון".
ברט: "עמדתנו האם מותר לצלם? שאלה לא פשוטה פנים לכאן ולכאן".
דפנה ברק ארז: "מותר להציץ שמצביעים בקלפי?" ברט:"לא", דפנה ברק ארז: "גם זה לא כתוב (בשום הוראה)".
עמית: "קול פסול בבחירות הכלליות - סימן או דבר בפתק שעשוי לזהות את המצביע. השאלה אם יש הבדל בין אם אני מזהה את הפתק או מצלם את עצמי?"
יצחק עמית מוציא את טלי גוטליב: "בעצם זה שגברתי מתפרצת לדיון. מבקש מהמשמר, על דעת ההרכב".
גוטליב: "לא הפרעתי, הערתי הערה באמת". עמית: "מבקש להוציא אותה".
גוטליב: "מה זה?? אדוני שיתרחקו ממני, אל תיגע בי!".
עמית: "ח"כ רוצה לצאת בעצמה נאפשר לה".
גוטליב: "תתביישו לכם, רואים כל הזמן".
עמית: "מה שנקרא העם רואה את הקולות".
השופטת רונן: "אם היה מישהו אחד נכנס לקלפי אולי אפשר לומר זה חופש הביטוי. אבל שיש מצב שהנושא עלה על הפרק שיש חכ"ים שעושים את זה, החשש שהוא לא עושה את זה על החלטה אוטונומית שלו בין עם בהנחייה או שלא רוצה להיתפס כמי שלא עשה את זה".
ברט מציין כי בבחירות קודמות למבקר המדינה היו חכ"ים מישראל ביתנו שתיעדו.
סולברג: "היו בעבר בתמונה שלא בסרטון?"
ברט:"מצאתי סרטון אחד שפורסם של ח"כ הרב זה סטילס".
השופטת גילה כפני שטייניץ:"האם שיו"ר הכנסת מודיע שמותר לצלם אין כאן שינוי של תנאי המשחק תוך כדי משחק?"
ברט:"לא. הוא אומר במפורש לא להכניס טלפונים".
עו"ד אילן בומבך: "אתה רוצה לזכות בפיס? תקנה כרטיס"
סולברג:"אולי משקל ההסכמה זניח שמדברים על הוראה מפורשת בחוק יסוד שמדבר על חשאיות ההצבעה?" הוא הוסיף:"אולי תפקידנו להגן גם על כבודה של הכנסת?"
עמית: "היו כאלו שלא הגישו תצהיר. היו טענות נגד מנהלת סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה אופיר כץ. הם לא הגישו תצהירים. אין טענה שהייתה הנחייה של ראש הממשלה".
רות רונן: לשיטתך מותר לח"כ לצאת עם פתק גלוי מהפרגוד?
בומבך:"אני חושב שכן. זה לא ראוי אבל זה לא פוסל. למשל ח"כ טלי גוטליב הפריעה באופן חריג דיברה ואז יצאה אז מה זה אומר שהדיון כאן פסול? זה שני דברים שונים".