"עכשיו תהיה המגדלור שלי": אלפים מלווים את סרן דוד חזות ז"ל בדרכו האחרונה

אלפים הגיעו ללוות את סרן דוד חזות ז"ל בדרכו האחרונה. אימו ספדה לו: "אבא לא זכה להגיד לך קדיש, אבל הוא יקבל אותך בזרועות פתוחות". גם בת הזוג נפרדה בכאב: "הלוואי והיית בעלי"

רמי שני צילום:  Moshe Shai/FLASH90
עקבו אחרינו
הלווייתו של סרן דוד חזות ז"ל בבית העלמין באשקלון
הלווייתו של סרן דוד חזות ז"ל בבית העלמין באשקלון | צילום: יניר יגנה, וואלה!
2
גלריה

"יצאת אחרי 5 שבועות מלבנון ישר לביקורי בית, נכנסת לבתים שלא היה בהם איפה לישון, מזרן בסלון. אמרת 'איך זה יכול להיות? איך אני בתור מפקד אאפשר את זה?' אספנו כסף. אמרת, 'אימא, אני אטפל בכל החיילים הבודדים שלי. לא יהיה חייל שיישן על מזרן'. לפני כמה שבועות היית בבית, אמרתי לך 'אתם בשר תותחים עם כל הרחפנים', אמרת לי 'אימא, רק מי ששם יכול להבין. ואם כתוב לי ללכת את תאספי את החיים שלך כמו גדולה ואת תמשיכי את החיים'".

הלווייתו של סרן דוד חזות ז''ל בבית העלמין באשקלון
הלווייתו של סרן דוד חזות ז''ל בבית העלמין באשקלון | צילום: יניר יגנה, וואלה!

בת זוגו של דוד ספדה לו בדמעות: "אהבה שלי - אני לא רוצה להיפרד ממך. מי עוד יקנה לי פרחים? מי ירעיף עליי כ"כ הרבה אהבה? מי ישמע איתי שירים של עומר אדם? מי יזרום על השטויות שלי?". עוד הוסיפה: "פעם אחת אמרת לי שאני המגדלור שלך. דוד שלי, עכשיו תהיה המגדלור שלי. תודה שדאגת לי, ושהיית האהבה הכי גדולה שלי - הלוואי והיית בעלי".

מג"ד 12 ספד לו: "היית מפקד חם, חכם שנון, ועם חיוך שתמיד היה על פניך - גם ברגעים המורכבים ביותר של המלחמה. נתת הרגשה שתמיד יש על מי לסמוך. בשמי, ובשם גדוד 12, ובשם חטיבת גולני, נזכור אותך במילים ולא במעשים - אני מצדיע לך בדרכך האחרונה, יהי זכרך חקוק לעד".

תגיות:
לבנון
/
גולני
/
הלוויה
/
חללי צה"ל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף