"העולם רואה את ישראל כבעלת אחריות על עזה", אמר כ"ץ, וטען כי הקמת נמל תסייע לתושבים לפרנס את עצמם ותשפר את מעמדה הדיפלומטי של ישראל בעולם.
לדבריו, המהלך לא ישנה את האידאולוגיה של חמאס, אבל לפתיחת הרצועה למסחר עם שאר העולם יש פוטנציאל לשמש כגורם ממתן על חמאס. "בסופו של דבר", אמר כ"ץ, "המהלך עשוי להחליש את האחיזה של חמאס, משום שהמשטר האסלאמי יאבד את השליטה המוחלטת על שני מיליון תושבי עזה".
השר כ"ץ טען כי אי אפשר להמשיך במצב הנוכחי. "ישראל צריכה ליזום וללוות את הקמת הנמל, אבל התנאי הוא שאנחנו לא נשלם עליו". לדבריו, הקמת האי צפויה לקחת חמש שנים ולעלות כ-5 מיליארד דולר וכי חברות פרטיות ומדינות יכולות להגיע להבנות כיצד לממן את הפרויקט. הנמל יחובר ליבשת בגשר עם עמדת ביטחון ולישראל תהיה הזכות הבלעדית להשגיח ולבדוק את כל הספינות והסחורה שיגיעו לנמל.