זו חברת התעופה שתמשיך להטיס עוד שנים רבות את המטוס האגדי הענק בעולם

למרות שחברות תעופה רבות נטשו את המטוס המאסיבי מדגם A380 בשל עלויות התחזוקה והדלק, אמירייטס ממשיכה להשקיע בו ומתכוונת להפעיל אותו לפחות עד סוף העשור הבא. החברה חושפת כי היא מפתחת כעת מחלקה ראשונה חדשה

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
מטוסי 380 חונים בשדה התעופה בדובאי. אחזקה יקרה
מטוסי 380 חונים בשדה התעופה בדובאי. אחזקה יקרה | צילום: שאטרסטוק
4
גלריה

חברת התעופה אמירייטס, מהבולטות בעולם, הכריזה שתמשיך להפעיל את צי המטוסים העצום שלה מדגם איירבאס -  A380 המטוס  המסחרי הגדול ביותר בעולם, עד סוף העשור הבא. מדובר בהחלטה לא שגרתית בעולם התעופה, בו רוב החברות כבר פרשו מהשימוש בדגם הג'מבו הזה, בשל מורכבות התחזוקה וההוצאות הגבוהות על תפעולו.

בהצהרה שנמסרה בכנס תעופה שנערך בניו דלהי, הודיע נשיא אמירייטס טים קלארק שהחברה שוקדת בימים אלה על עיצוב מחודש למחלקה הראשונה של המטוס, שתכלול חידושים נוספים במטרה לשמר את מעמדו היוקרתי של ה-A380  בעשור הקרוב. "כמו מלון, גם כאן צריך כל הזמן לחדש ולשדרג", אמר קלארק, והוסיף שהעיצוב עדיין על לוח השרטוטים.

איירבאס 380. מלון מעופף
איירבאס 380. מלון מעופף | צילום: שאטרסטוק

המטוס הדו-קומתי של חברת איירבוס האירופאית, הפך עם השנים לסמל של פאר וגודל, בזכות מימדיו האדירים והפינוקים שהוא מציע לנוסעים. באמירייטס, המחזיקה ביותר מ־100 מטוסים מסוג זה – המספר הגבוה ביותר בעולם – המטוס משודרג כעת לרמת חוויית טיסה הכוללת ארבע מחלקות: ראשונה, עסקים, פרימיום אקונומי ותיירים. במחלקה הראשונה מצויד המטוס בתאים פרטיים לחלוטין, מקלחות אישיות ושירות אישי צמוד, ואילו במחלקת העסקים ניתן ליהנות מבר משותף במפלס העליון.

למרות אהבתם של נוסעים רבים למטוס הענק, רוב חברות התעופה נטשו אותו בשנים האחרונות. חברת איירבוס עצמה הודיעה כבר ב־2019 על הפסקת ייצור המטוס, בשל מספר הזמנות נמוך ועלויות תפעול גבוהות. מטוסי A380  צורכים כמויות עצומות של דלק ודורשים תשתיות מיוחדות בשדות תעופה, ולכן חברות רבות העדיפו לעבור לדגמים חסכוניים יותר כמו ה־Airbus A350  או הבואינג 787.

ה-A380. מחלקה ראשונה 5 כוכבים
ה-A380. מחלקה ראשונה 5 כוכבים | צילום: שאטרסטוק

אלא שבאמירייטס מאמינים שהמטוס עדיין רלוונטי, ובעיקר משתלם. מדובר במטוס שהפך לכלי מפתח בהשתלטות החברה על טיסות ארוכות ברחבי העולם, בזכות היכולת לשנע מאות נוסעים בנוחות מרבית וביעילות במסלולים ארוכים. "הנוסעים שלנו אוהבים את המטוס הזה, ואנחנו מתכוונים להמשיך להשקיע בו", הבהיר קלארק.

ייחודו של ה-A380 בא לידי ביטוי לא רק בגודלו: הוא יכול להכיל עד 850 נוסעים בתצורה צפופה, אבל גם במבנהו ההנדסי. מדובר במטוס בעל ארבעה מנועים, בעלי הספק גבוה, עם טווח טיסה ארוך במיוחד. בזכות עיצובו, הוא שקט מהרגיל, ממריא ונוחת ביציבות מרשימה ומספק לנוסעים חוויה שונה בתכלית מכל מטוס אחר. השקט בקומה העליונה, הגובה שמעל הקרקע בזמן הטיסה, והתכנון המאפשר מרחבים נדיבים – כולם תורמים לחוויית טיסה יוצאת דופן.

בר במחלקת העסקים. קומה עליונה שקטה
בר במחלקת העסקים. קומה עליונה שקטה | צילום: שאטרסטוק

במבט לעתיד, כאשר רוב חברות התעופה פונות למטוסים קטנים וחסכוניים יותר, אמירייטס דווקא בוחרת להבדל. בעוד שבואינג מתמקדת בדגמי 777 ו־787 ומבטיחה יעילות תפעולית, אמירייטס בונה על הבידול שה־A380 מספק, במיוחד בטיסות בין היבשות. בכך היא מהווה דוגמה לדרך שונה בנוף התעופתי המודרני – דרך שמרשימה לא רק בעיניים אלא גם ברגליים, בכל צעד שנעשה בקומה העליונה של המלון המעופף של דובאי.

תגיות:
חברות תעופה
/
מטוס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף