20 גברים התכנסו ביום חמישי האחרון (ה-20 באפריל) במסעדה של רשת The Bavarian במלבורן שבאוסטרליה. על פי הדיווחים, הקבוצה ציינה את יום הולדתו ה-134 של אדולף היטלר. "התברר כי הקבוצה הצדיעה במועל יד במקום ולאחר מכן התבקשה לעזוב את המקום בשעה 20:45", כך אמר דובר משטרת ויקטוריה.

בתמונה צולמו כ-20 גברים, אחד מהם מנהל הרשת הלאומית-סוציאליסטית, תומס סוול, כשהם מצדיעים בהצדעה נאצית במסעדה הגרמנית. בנוסף לכך, החבורה נשאה דיוקן של האחראי להשמדתם של למעלה משישה מיליון יהודים בשואה ושני בלונים עם האותיות "HH" המייצגות, לכאורה, "הייל היטלר".

הצדיעו במועל יד (צילום: רשתות חברתיות)
הצדיעו במועל יד (צילום: רשתות חברתיות)

התכתבות שהודלפה מאפליקציית המסרים "טלגרם", חשפה כי ד"ר סוול, שמוביל את התנועה האוסטרלית-אירופית, טען כי לקבוצה צפוי "לילה נהדר ומלא באירועים מעניינים". כפי שדיווח ה-NCA NewsWire: "בהודעה נכתב: 'נהננו מאוכל גרמני מעולה, בירה וחברה. למרות שלא עברנו על שום חוק ולא פגענו בנפש, עוכבנו על ידי תריסר חלאות ממשטרת ויקטוריה שהיו נסערים מכך שחגגנו את היום הקדוש הזה במקום את החגים של ההומואים והפדופילים שאושרו על ידי המשטרה". הוא הוסיף: "בהיותנו מתמודדים עם אלימות מערכתית בזמן שהמשפחות שלנו היו נוכחות, נאלצנו לאכול את העוגה לכבוד היטלר תוך איום של אלימות פוליטית. הם רודפים אותנו כי הם יודעים שאנחנו כאן והעולם עוד יילמד את האמת על היטלר".

אדולף היטלר (צילום: אינסטגרם)
אדולף היטלר (צילום: אינסטגרם)

ד"ר דביר אברמוביץ', יו"ר הוועדה נגד לשון הרע במדינה, גינה את המעשה וכינה אותו "רוע מיוחד במינו". הוא אמר: "זה מעבר למופע הבזוי של הצדעה במועל יד וסגידה לאדולף היטלר שהיה שייך לגרמניה הנאצית של שנות ה-30, ועוד במסעדה מקומית שאליה מגיעים הורים וילדים. תארו לעצמכם את האימה והפחד במידה וניצולי שואה היו נחשפים למראות הללו, דבר שלא האמינו שייראו עוד בחייהם".

הממשלה הוויקטוריאנית פועלת כעת לקדם חוק האוסר על הצדעה במועל יד, וזאת לאחר שכנופיית בריונים רעולי פנים התפרצה לצעדה של פרלמנט המדינה כדי לבצע את הפעולה הנבזית.