אסטרואיד HV5 2006 באורך של 300 מטרים, שסווג כסלע חלל פוטנציאלי מסוכן על ידי סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, אמור לעבור מחר (רביעי, ה-26 באפריל) בסמוך (מדי) לכוכב הלכת שלנו. סלע החלל שקוטרו מוערך ב-300 מטרים יעבור במרחק 1.5 מיליון או פי 6.3 מהמרחק בין כדור הארץ לירח וינוע במהירות של 38,000 קמ"ש.

אמנם זהו מרווח די בטוח, אבל במונחים אסטרונומיים זה עדיין נחשב למעבר קרוב. לדברי ד"ר סוזנה קולר מהאגודה האמריקאית לאסטרונומיה, HV5 2006 נחשב לנדיר מאחר ובממוצע, אסטרואיד בגודל כזה או גדול יותר מתקרב לכדור הארץ רק פעם בשנה. היא הסבירה ל-Fox news כי למרות שהעצם העצום יתקרב לכוכב הלכת שלנו, אנו עדיין נזדקק לציוד מיוחד כדי לצפות בו.

אסטרואיד מתקרב לכדור הארץ, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)
אסטרואיד מתקרב לכדור הארץ, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

היא המשיכה והרגיעה את הציבור, ואמרה כי בנאס"א מודעים למיקומו המדויק של האסטרואיד: "לפי 260 תצפיות המשתרעות על פני 17 השנים האחרונות, אסטרונומים מסוגלים לחשב את מסלולו של HV5 2006, את מיקומו בעבר, בהווה ובעתיד - במדויק מאוד". HV5 2006 הוא אחד מ-31,000 עצמים שזוהו בסמוך לכדור הארץ עד כה, ורבים מאמינים שיש נוספים לגילוי אי שם בחשכת החלל.

כך נדע האם אסטרואיד מאיים על כדור הארץ (צילום: אינג'אימג')
כך נדע האם אסטרואיד מאיים על כדור הארץ (צילום: אינג'אימג')

כל אסטרואיד העובר בטווח של 30 מיליון קילומטרים ממסלול כדור הארץ, מסווג כ-NEO, או לפי נאס"א: "עצמים העלולים להוות סיכון", וזאת במידה והם נמצאים בטווח של 4.6 מיליון קילומטרים ממסלול כדור הארץ וקוטרם עולה על 140 מטרים. עד כה, כ-2,300 אסטרואידים התווספו לרשימת ה"עלולים להוות סיכון", ולמרות שאף אחד מהם לא מאיים מדי, תמיד קיימת האפשרות שמסלולם ישתנה ושהם יתנגשו בכדור הארץ.