בני זוג החלוקים בדעותיהם הפוליטיות, חיים יחד כבר 14 שנה, הקימו בית במהלך השנים והשתכרו יפה כששניהם עובדים כעצמאיים. הם צברו עם השנים חסכונות ומצאו את עצמם מושקעים בכמה מיזמים, חלקם מוצלחים וחלקם פחות, אך תמיד עשו זאת בהבנה ובהסכמה.

לפני כחודשיים, עלה בראשו של הבעל רעיון, להשקיע עם חבר בהקמת מפעל לייצור דגלים - וזאת בעקבות ההפגנות ברחבי הארץ. הבעל הצטרף למפעל קיים שאת בעליו הכיר ממיזם קודם עליו עבדו יחד, והסכים להשקיע קרוב לחצי מיליון שקלים במכונה חדשה, בדים וחומרי גלם - והכל כדי להגביר את קצב הייצור.

דגלי ישראל (צילום: מרק ישראל סלם)
דגלי ישראל (צילום: מרק ישראל סלם)

האישה, באמצעות עורכי הדין שרין ומורן סולן, טענה כי כל ניסיונותיה לשכנע את בעלה להימנע ממהלך זה כשלו. "ניסיתי לשכנע אותו שלא להשקיע ולא להתריס נגדי. ממש התחננתי", אמרה. "הוא פשוט היה נחוש. הוא הסביר לי שזו תקופה טובה לאור ההפגנות, ושהגל הזה הולך להימשך חודשים ארוכים, ושאפשר להרוויח הרבה מאוד כסף ולהתקדם להשקעה הבאה".

בת הזוג הוסיפה: "כל ההשקעות שלנו עד היום נעשו בהסכמה. הפעם הוא החליט להשקיע כמעט חצי מיליון שקלים על דעת עצמו ומבלי להקשיב לי. העובדה שאני פעילת ליכוד ומתנגדת להפגנות, לא מנעה מאתנו לנהל מערכת יחסים תקינה ובריאה בבית, למרות שבעלי הוא שמאלן ולעיתים אף יצא להשתתף בהפגנות השמאל".

שרין סולן (צילום: יח''צ)
שרין סולן (צילום: יח''צ)

הוויכוח בין בני הזוג גלש בשבועות האחרונים לטונים גבוהים, וזאת לאחר שהבעל הבהיר לאשתו כי בדעתו להוסיף סכומים נוספים על ההשקעה שכבר ביצע. "זה פשוט עובד והביקוש מטורף", הוא הסביר לבת הזוג והחליט להשקיע בחומרי גלם עוד 250 אלף שקלים. האישה הודיעה לבנק כי אין לאשר את העברת הסכום ובמקביל, שיגרה לו מכתב התראה מעורכת הדין סולן.

כעת, בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך וספק אם הפתרון יגיע משם. במקרה ולא יעמדו לדיון בבית המשפט למשפחה, הם ייאלצו לדון בחלוקה של כמנה כמה מיליונים שקלים לצד שלוש דירות להשקעה, אותן רכשו בשנים האחרונות בנוסף לדירה שבבעלותם.