אלעד אליהו, בן 29 מלונג איילנד, ניו יורק, המציג את עצמו כ"יהודי-אמריקאי גאה", עיתונאי עצמאי במקצועו, יצא לדייט ראשון עם אישה ב-Swell Dive בבדפורד-סטויבסנט ב-9 באפריל. הברמן שעבד באותה העת במקום, אלווין דן בן ה-31, שאל את העיתונאי לשמו ולאחר מכן ביקש ממנו לעזוב את הבר, ובמידה ולא, הוא "יביך אותו", כך לפי התביעה שהוגשה לבית המשפט העליון בברוקלין ביום שישי האחרון.

אליהו ביקש מבת הזוג שלו לדייט לעזוב "למען ביטחונה", כך נכתב בתיק, וכשאליהו יצא עימה מהמקום, הברמן מסטטן איילנד, תיעד לכאורה את עצמו כשהוא מתגרה ומטריד את העיתונאי הנבוך לאורך הרחוב. "למה אתה בורח?", אמר דן בסרטון. "זה אלעד, אני לא מאמין, לא מאמין איך יש לו אומץ לנהל חיי חברה ציוניים". בנוסף, הברמן אמר לאליהו "לא לדרוך שוב בשכונה", כך נטען בתביעה.

במסמכים, עורכי הדין הוסיפו: "אליהו הופלה לרעה שלא כדין, נמנע מלקבל שירות וגורש מהמקום בשל גזעו, מוצאו הלאומי, אמונתו ובגלל שהזדהה כציוני". לאחר התקרית, סיפר הקורבן ל-New York Post: "הייתי מאוד נבוך. כעסתי במהלך התקיפה המילולית אך נסיתי להתמקד בשמירה על קור רוח. לא התכוונתי לענות לו ולצעוק".

בעוד שאליהו סיים את הדייט עם האישה בבר אחר באותו הלילה, הוא מאמין שהתקרית עלתה לו בהמשך היחסים עמה, סיפר ל-New York Post. "היא התערערה", סיפר המותקף. מאוחר יותר, שלח העיתונאי הודעה ל-Swell Dive בעמוד האינסטגרם, בה תיאר את התקיפה ואת ההתעללות, לכאורה, של דן הברמן כלפיו. התגובה שקיבל הייתה: "נשמע שאתה חסר שביעות רצון מהברמן ולא מהבר", כך נכתב בכתב התביעה.

סנפורד רובנשטיין, אחד מעורכי הדין המייצגים את אליהו, אמר ל-New York Post: "כמעסיקים, הם אכן אחראיים להתנהלות העובדים שלהם". העיתונאי הוסיף: "אני מאמין שאם לא הייתי יהודי, הוא לא היה מנהג אליי ככה". כעת, הקורבן תובע את Swell Dive ואת דן בגין אפליה וסעיפים נוספים. "תנו למסר שלנו להישלח בקול רם וברור עם הגשת תביעה זו, כך שמי שינהג באנטישמיות, ישלם מחיר שייקבע על ידי חבר מושבעים על מעשים מסוג זה", סיכם עורך הדין המייצג.