אחרי בלון הריגול הסיני שאותר בשמי ארה"ב וקנדה, בלון מסתורי נוסף זוהה המרחב האווירי האמריקאי על ידי צבא ארה"ב - הפעם בשמי חופי הוואי, כך דיווח משרד ההגנה. מקורו של החפץ החריג טרם התברר, אך למרבה המזל, הוא לא ריחף מעל אזורים מסווגים ואינו מהווה איום על הביטחון הלאומי, כך לפי DOD.

העב"מ ריחף בגובה של כ-11 אלף ק"מ מעל חופי הוואי וזוהה במכ"ם של הצבא ביום שישי על ידי DOD ומנהל התעופה הפדרלי, כך מסרו גורמים רשמיים ל-New York Post. עוד דווח כי במידה והחפץ יתקרב שוב לשמי ארה"ב, הוא יופל. כעת נראה כי הוא מתקדם לכיוון מקסיקו, כך נמסר ל-NBC News, שדיווח לראשונה על הבלון שנצפה בגובה רב.

מי אחראי לבלון הריגול הסיני? (צילום: רויטרס)
מי אחראי לבלון הריגול הסיני? (צילום: רויטרס)

"למרות שהוא עף בגובה המשמש את התעופה האזרחית, הוא לא היווה איום על כלי הטיס מעל הוואי", כך מסר דובר DOD ל-New York Post. "בהתבסס על תצפיות אלה, שר הביטחון הסכים, בהמלצת מפקדיו הצבאיים, שאין צורך לנקוט בפעולות נגד הבלון. החפץ נמצא כעת מחוץ למרחב האווירי והמים הטריטוריאליים של הוואי". ה-DOD אמר בהודעתו לתקשורת האמריקאית כי אינו מאמין שהבלון מעל שמי הוואי נשלט על ידי "מדינה יריבה" וכי אין לו כל יכולות תמרון.

בתחילת חודש פברואר, בלון ריגול סיני נצפה מול חופי קרוליינה, ולאחר מכן הופל. דווח כי החפץ אסף מידע מודיעיני מכמה אתרים צבאיים אמריקאים והעביר את האינפורמציה לבייג'ין, כך לפי דיווח קודם של NBC News. מאוחר יותר באותו החודש, הפיל הצבא האמריקאי שלושה עב"מים שנחשבו מאוחר יותר לבלתי מזיקים, והתברר כי מדובר בבלונים פשוטים שאין להם כל קשר לריגול או למדינה זרה.