פשעי אלימות במשפחה ממשיכים להרעיד את עיראק, ללא כל לקיחת אחריות או שליטה. למרות כל המאמצים לשים סוף למעשים הנבזיים, האלימות במדינה נמצאת במגמת עלייה.

מוקדם יותר השבוע, פשע נוסף הרעיד את עיראק: גבר הצית את אשתו ההרה לאחר ששפך עליה בנזין תוך שהיא מבשלת במטבח הבית. הוא נמלט מהמקום והשכנים שמעו את צעקותיה של ההריונית ומיהרו להצילה. למרבה הצער, משפחתה של הקורבן סיפרה לתקשורת המקומית כי המשטרה קיבלה את עדותו של הבעל והשאירה את הקורבן מאחור.

אחיה של האישה ההרה הסביר בראיון כי אחותו בסך הכל הכינה ארוחת צהריים במטבח, וחשה לפתע כי נוזל כלשהו נשפך על בגדיה - וברגע שהסתובבה כדי להבין במה מדובר, היא הועלתה באש. בנוסף, הוא חשף כי אביה של הקורבן נכח גם הוא בבית בזמן התקרית. גורמים רפואיים מבית החולים מסרו כי האם לעתיד סובלת מכוויות מדרגה שלישית, אשר פגעו ביותר מ-65% מגופה של הצעירה בת ה-21 בלבד.

ראוי לציין כי לאחרונה, מקרי האלימות במשפחה בעיראק מתרבים באופן מדאיג, ללא כל חוק שיגביל את העבריין ויגן על הקורבנות - שהם בעיקר נשים וילדים. סעיף 41 לחוק העונשין העיראקי, קובע כי "אין זה פשע אם האלימות מתרחשת תוך שימוש בזכות הקבועה בחוק - חינוך בידי הבעל, הורים, מורים ובעלי מעמד".

אלימות במשפחה, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
אלימות במשפחה, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

הפשע הנבזי עורר זעם נרחב ברשתות החברתיות, על רקע הדרישות להטיל עונשים כבדים וחמורים על עבריינים מסוג זה, כך שיוכלו לשמש דוגמא לאחרים שינהגו באלימות במשפחה.