חשיפה לחומרים כמו אקריל ולכימיקלים נוספים, עלולה לגרום לתסמינים קשים כגון פריחה, דלקות עור ועוד, במידה ואתם אלרגיים אליהם. אישה אחת שבסך הכך רצתה מניקור מחמיא - חוותה על בשרה את אחת מהתופעות הקשות לאחר שנמצאה אלרגית ללק ג'ל.

לק ג'ל - חברה הטוב ביותר של האישה? כבר לא ממש: ליסה דיואי בת ה-36 ואם לשתיים, "טיפחה" את ציפורניה במשך שנים באמצעות מניקור ג'ל, ולא סבלה מכל בעיה עד לאחרונה. היא החלה לחוש כאבים עזים בקצות האצבעות, סבלה מדלקות ואיבדה את כל הציפורניים - בזו אחר זו. "חששתי שאאבד את האצבעות", אמרה האישה ממערב נורת'המפטונשייר, בריטניה, בריאיון לחדשות South West.

מה שנותר מציפורניה של דיואי (צילום: מתוך פייסבוק)
מה שנותר מציפורניה של דיואי (צילום: מתוך פייסבוק)

הכאבים, לדבריה, החלו בחודש פברואר האחרון, כשהבחינה בפטרת ציפורניים בכמה מאצבעות ידיה. באותו זמן, רופא העור אליו פנתה, ייחס את התסמינים לזיהום חיידקי ודיואי הונחתה לטפל בתופעה באמצעות משחת סטרואידים ואנטיביוטיקה. מאוחר יותר, נראה היה שהתסמינים חלפו ובת ה-36 פנתה שוב למניקוריסטית כדי לסדר את ציפורניה באמצעות לק ג'ל, אך למרבה האימה, תוך כמה ימים הציפורניים שלה החלו להתרומם ולהתנתק מעורה.

היא תיארה את המקרה: "לא יכולתי להזיז את הידיים. הציפורניים שלי התנתקו מהעור כמו נייר וקצות האצבעות הפכו סגולות". דיואי הסבירה כי במשך ימים היא נאלצה להיעזר בבן זוגה במשימות בסיסיות רבות כמו לחפוף את השיער, לחגור חגורת בטיחות, לשטוף כלים ואפילו להחזיק עט. מבדיקות שנערכו לה התברר כי האם לשתיים אלרגית לסוג של כימיקל שהכיל לק הג'ל, מה שגרם לה לפריחה ודלקת בציפורניים.

דיואי בת ה-36, נמצאה אלרגית לכימיקל בלק ג'ל (צילום: מתוך פייסבוק)
דיואי בת ה-36, נמצאה אלרגית לכימיקל בלק ג'ל (צילום: מתוך פייסבוק)

רופאי עור דיווחו לאחרונה על עלייה בתגובות אלרגיות לציפורניים אקריליות ולק ג'ל, כך דיווח ה-BBC. איגוד רופאי העור הבריטי כינה את התופעה "מגיפה", והסביר כי הכימיקלים שבאקריל ובג'ל עלולים לגרום לפריחה קשה בכל חלקי הגוף, מה שמקשה על האבחון במקרים מסוימים.