נוסעים ברכבת בין-עירונית באוסטריה נבהלו במהלך נסיעתם אתמול (ראשון) כשהקלטה של נאום על ידי אדולף היטלר הושמעה במערכת הכריזה, כך דיווחה היום רשת BBC.

במקום הודעות הכריזה הרגילות, היה ניתן לשמוע קריאות קהל צועק "הייל היטלר" ו"זיג הייל" במערכת הרמקולים של הרכבת. ממפעילת הרכבות נמסר כי היו מספר אירועים כאלו בימים האחרונים. נוסע בקו ברגנץ-וינה אמר ל-BBC שכולם ברכבת היו "בהלם מוחלט".
 
דייוויד שטיגמולר, חבר פרלמנט ממפלגת הירוקים, אמר כי הנאום של היטלר הושמע ברמקולים זמן קצר לפני שהרכבת, ÖBB Railjet 661, הגיעה לווינה. "שמענו שני חלקים", אמר. "קודם כל היו 30 שניות של נאום היטלר, ואז שמעתי 'זיג הייל'". שטיגמולר אמר כי צוות הרכבת לא הצליח לעצור את ההקלטה ולא היה מסוגל לקרוא בכריזה הודעות משלהם. "חבר צוות אחד היה ממש נסער", הוסיף.

מחברת אוסטריאן ריילווייז (OeBB) נמסר: "אנחנו מרחיקים את עצמנו מהתוכן. אנו מניחים שההקלטות הושמעו על ידי אנשים שהיו על הרכבת דרך מערכת האינטרקום. דיווחנו על כך למשטרה".

שטיגמולר הוסיף כי הוא קיבל מייל תלונה מאדם שהיה על הרכבת עם אישה מבוגרת, ניצולת מחנה ריכוז. "היא בכתה," אמר. לדבריו, נוסע אחר אמר כי במדינות אחרות בעיות טכניות הן מיזוג אוויר שמתקלקל, אך באוסטריה "הבעיה הטכנית היא היטלר".