"מזון על" הוא מונח למזונות בעלי תכונות בריאותיות יוצאות דופן. לדוגמא, מזונות המכילים ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, סיבים או חומצות שומן מסוימות המועילות לבריאות. לא מדובר במילת באזז תזונתית אופנתית - יש הרבה סיבות לקחת את המזונות האלה ברצינות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

פירות יער: תותים, אוכמניות, פטל ופטל שחור מהווים את הזנים הנפוצים בקטגוריה זו וזמינים במהלך כל השנה, טריים או קפואים. כל פירות היער מכילים כמויות משמעותיות של סיבים ונוגדי חמצון, ואפשר להשתמש בהם באופן מגוון.

רימונים: פרי עמוס בנוגדי חמצון. בנוסף, הרימון ידוע בטעמו הנועז, המתוק והחמיץ. בדומה לפירות יער, הרימון מכיל מגוון תרכובות נוגדות חמצון בעלות מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. 

שיבולת שועל: ידועה בתכולת הסיבים שלה, מדובר במרכיב עיקרי לארוחת בוקר שניתן להוסיף גם למאפים, ליהנות ממנו חם או קר, ואפילו להוסיף לשייקים.

אבוקדו: מזון שהפך פופולרי מאוד במהלך השנים האחרונות, אבוקדו הוא פרי רב תכליתי ועמוס בחומרים מזינים חשובים. באבוקדו יש כמויות בולטות של אשלגן, חומצה פולית, ויטמין K וויטמין E.

ביצים: אחד היתרונות הבולטים בביצים הוא שניתן ליהנות מהם בהרבה דרכים שונות. לביצים מקושקשות, מבושלות או מטוגנות יש מספר תכונות שהופכות אותן למזון-על. ביצים מהוות מקור לחלבון ונחשבות לחלבון מלא שכן הן מכילות את כל חומצות האמינו החיוניות.

 תרד: עלה ירוק כהה זה מכיל חומרים מזינים עבור מעט מאוד קלוריות. התרד מכיל סיבים, ויטמינים A ו-C, והוא גם מקור צמחי לברזל וסידן.

שמן זית: בעוד ששמן זית אינו מכיל חלבון או פחמימות, הוא מקור מצוין לשומנים בלתי רוויים בריאים. ליתר דיוק, השומן החד הבלתי רווי בשמן זית יכול להפחית את הדלקת בגופכם ונראה שהוא משפיע באופן חיובי על גנים הקשורים להתמודדות עם מחלת הסרטן.
 
זרעי צ'יה: זרעים מכל הסוגים צברו פופולריות לאחרונה בשל צפיפותם התזונתית. זרעי צ'יה מכילים חלבון, סיבים ואומגה 3. לשומנים בלתי רוויים אלו יש תכונות אנטי דלקתיות ועשויים גם לקדם בריאות נפשית בשל השפעותיהם נוגדות הדיכאון והחרדה. 
 
חמאת אגוזים: עמוסה בחלבון, סיבים, שומנים בלתי רוויים ומגוון רחב של חומרים מזינים - חמאת אגוזים מציגה תכונות בריאותיות רבות. אגוזים מועילים לבריאות המוח ולקוגניציה, ועשויים גם להוריד את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

דג סלמון: עמוס בחלבון וידוע ביתרונותיו הבריאותיים, סלמון הוא מקור נוסף לאומגה 3, מקור לחלבון מלא ועמוס בסלניום, נוגד חמצון נוסף.